Jeg har født :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.824 visninger
20 svar
9 synes godt om
4. februar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

D. 1/2, 4 dage over termin kl. 01.26 fødte jeg en dejlig dreng  Han vejede 4400 gram og var 54 cm lang. En stort dreng  

Det var virkelig en god fødsel og er så stolt af mig selv at jeg klarede det denne her gang  Med min datter fik jeg aks og var i fuld narkose. Jordmødrene roste mig også meget og jeg fik endda slet ikke noget smertestillende  

Nu skal jeg vende mig til at sige at jeg har en søn og også er en drengemor  Har jo kun været vant til min datter, pigetøj og pigelegetøj. Føler mig meget taknemlig over at jeg når har en af hvert køn  Vi kendte ikke kønnet i forvejen så det var meget stort da vi kunne se at det var en dreng 

Jeg har forresten nogle spørgsmål. Jeg fik en 2 grads bristning og blev syet. Fik at vide at jeg ved hver toilet besøg skal skylle mig med vand og duppe mig tør. Er der nogen der ved i hvor lang tid jeg skal fortsætte med det? 

Hvordan undgår I at den ældre søskende føler sig udenfor? Det er virkelig min største frygt at hun vil føle sig tilsidesat  Hun er meget interesseret i ham og vil gerne hjælpe til alt det hun kan hvilket hun også kommer til. Hun har indtil nu været hjemme men vi tænker at sende hende i børnehave imorgen og fredag så hun ligesom også stolt kan fortælle at hun er blevet storesøster. Hun har så vinterferie hele næste uge. Lyder det ok? 

Hvornår er det sundhedsplejersken kommer? Vi har endnu ikke fået et opkald eller besked fra hende. Vi kom hjem i mandags. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2015

Sprit25

Vi skulle selv ringe til vores sp?

Anmeld

4. februar 2015

Bak

Omsorgsgiver skriver:

D. 1/2, 4 dage over termin kl. 01.26 fødte jeg en dejlig dreng  Han vejede 4400 gram og var 54 cm lang. En stort dreng  

Det var virkelig en god fødsel og er så stolt af mig selv at jeg klarede det denne her gang  Med min datter fik jeg aks og var i fuld narkose. Jordmødrene roste mig også meget og jeg fik endda slet ikke noget smertestillende  

Nu skal jeg vende mig til at sige at jeg har en søn og også er en drengemor  Har jo kun været vant til min datter, pigetøj og pigelegetøj. Føler mig meget taknemlig over at jeg når har en af hvert køn  Vi kendte ikke kønnet i forvejen så det var meget stort da vi kunne se at det var en dreng 

Jeg har forresten nogle spørgsmål. Jeg fik en 2 grads bristning og blev syet. Fik at vide at jeg ved hver toilet besøg skal skylle mig med vand og duppe mig tør. Er der nogen der ved i hvor lang tid jeg skal fortsætte med det? 

Hvordan undgår I at den ældre søskende føler sig udenfor? Det er virkelig min største frygt at hun vil føle sig tilsidesat  Hun er meget interesseret i ham og vil gerne hjælpe til alt det hun kan hvilket hun også kommer til. Hun har indtil nu været hjemme men vi tænker at sende hende i børnehave imorgen og fredag så hun ligesom også stolt kan fortælle at hun er blevet storesøster. Hun har så vinterferie hele næste uge. Lyder det ok? 

Hvornår er det sundhedsplejersken kommer? Vi har endnu ikke fået et opkald eller besked fra hende. Vi kom hjem i mandags. 

Stort tillykke med den lille dreng! Jeg er også mor til en pige og venter nu en dreng med termin om fem uger. Det bliver så spændende!

mht den store kan jeg jo ikke rigtigt hjælpe med svar endnu, da jeg ikke selv har prøvet det 

mht sundhedsplejersken mener jeg det er inden fem dage, men måske det kommer an på hvilken kommune, I bor i? Har jordemoderen været forbi til høreprøven og hælprøven? 

Anmeld

4. februar 2015

FrkGranger

Ang. din bristning så skulle jeg fortsætte til 8 ugers undersøgelse, jeg fik en 3. grads.... Men har du ikke fået en folder?

Ang. sundhedsplejerske så er det her i min kommunen på 4 dagen...

Jeg kan ikke svare på søskende da jeg kun har min dreng

Anmeld

4. februar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Sprit25 skriver:

Vi skulle selv ringe til vores sp?

Med vores den store ringede hun til mig da vi stadig var indlagt. Og vi  bor stadig i samme kommune men dog i en anden del af byen.

Anmeld

4. februar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Bak skriver:

Stort tillykke med den lille dreng! Jeg er også mor til en pige og venter nu en dreng med termin om fem uger. Det bliver så spændende!

mht den store kan jeg jo ikke rigtigt hjælpe med svar endnu, da jeg ikke selv har prøvet det 

mht sundhedsplejersken mener jeg det er inden fem dage, men måske det kommer an på hvilken kommune, I bor i? Har jordemoderen været forbi til høreprøven og hælprøven? 

Høreprøve og hælprøve var vi på sygehuset igår og få taget. Vi bor iden samme kommunen dog i en anden del af byen. Men med vores den store ringede hun selv til mig da vi stadig var indlagt. 

Anmeld

4. februar 2015

Alexander&Lærke

Tillykke med sønnen, det er super dejligt at få en af hver, og ja man skal vende sig det modsatte tøj, men ellers ligner de jo meget hinanden det første stykke tid. 

Jeg har også en af hver, det er virkeligt lækkert, jeg elskede at jeg nu kunne købe pigetøj, dukker og andre pige ting. Men min dreng er også meget dreng, så alt havde i 4 år været meget drenget. 

Lad hende være så med så meget hun orker, piger er nok mere intersseret end drenge. 

Jeg gjore det et par ganeg uder min barsel at vi tog en mor/søn tur til Århus med tog og en gang i bio også, det var guld værd for os begge, for man kan som mor godt føle man svigter den store. Sådan en lille en hænger meget på moren, eller min gjore for hun kunne det første stykke tid ikke lide mænd, så det var også farmor som passede imens. 

Jeg syntes det var sværeste når jeg skulle amme og Alexander ville have noget/hjælp til noget mens jeg sad der, for i starten taget det jo noget tid. Men sommetiden var det også fordi han var jalouxe. 

Det kan han da stadig være i dag i en aldre af 7,5 år. Indimellem syntes han det er dybt urimeligt at lillesøster må få skåret sin mad ud/ hvis det er svært eller få først morgenmad... Men det går hurtig over.  Det er mest I perioder, for de har også gavn af hianden især lilleøster kan næste ikke have hvis storebror fx er ude at lege eller kommer senere hjem fra SFO fordi de er på tur. 

Anmeld

4. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Stort tillykke!

Vores Sp har kontaktet os indefor de første par dage, og aftalt besøg. 

Ang skylleflasken, så her anden gang brugte jeg den nok nærmest de første 4-5 uger efter fødslen. Jeg fik også aks første gang, og havde derfor ik brug for den der.

thea havde fri den første uge ca. Var i børnehave et par uge, hvorefter vi holdte 3 ugers sommerferie. Jeg var meget sammen med thea, når alberte sov, og ellers så sad hun og hyggede med os i sofaen mens jeg ammede alberte. Vh stine

Anmeld

4. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Stort tillykke med lillebror.

Her fik vi vi vores søn først og skulle vænne os til, at der så kom en datter. Vi vidste heller ikke kønnet og det var bare fantastisk

Anmeld

4. februar 2015

moaren

Omsorgsgiver skriver:

Tillykke med lillebror 

Mht. bristning, så mener jeg, at jeg kun skyllede en uges tid. Fik også en 2. grads bristning med min den første og jeg syntes kun det var et par dage efter jeg var kommet hjem (lå på patienthotel i 5 dage) Måske du skulle ringe og spørge?

Uhh ja, den med at huske den store i alt baby-halløjsaet var/er også min store frygt. Syntes det var rigtig hårdt i starten fordi jeg var bange for at "overse" storebror. Har det stadig lidt sådan, selvom lillebror snart er 2  Som så mange andre siger, så prøv om du kan få lidt alene-tid med den stor og så inddrag hende i så meget som muligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.