Tjener min kæreste for meget til jeg kan få KH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2015

lineog4

Cecilie6700 skriver:

Tænker jeg også. 

Dimittendsats? - Lyder som det jeg skal have. 

Hvor meget fik du udbetalt? - Troede ikke den var lavere end alm. dagpengesats. 

Det samme som en på kontanthjælp som er forsørger kan jeg se, i gennemsnit 14500 om måneden som magister (var mindre da jeg fik men det er også 8 år siden og tænk jeg føte mig så rig fik vist 8500 udbetalt den gang. Vi havde levet på min mands løn i et år (2 voksne og 2 børn), og før det på hjemmeboende SU (den var dengang på 1700) fordi jeg skulle overtage min mors lejlighed og derfor havde adresse hende).

Jeg er modstander af gensidig forsørger pligt også for gifte, men  kan igså blive lidt arghhh come on når jeg hører om så går hele livet i stå. For det kan jo lade sig gøre hvis man laver ændringer, ikke sjove ændringer men ændringer. Og er man husejer osv så har man vel betalt til en A kasse - synes forkortelse af dagpenge er langt mere essentiel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hmmm. Får man 12.000 udbetalt på kontanthjælp som forsørger?

Det kan jeg slet ikke få til at passe. Det vil sige at jeg vil få mere udbetalt på kontanthjælp end igennem min A-kasse?? 

Ikke alle får så meget som forsørger. I princippet 'kun' hvis du har psykiske problemer, er på barsel, modtager aktivitetstillæg, er fyldt 30 år eller er enlig forsørger. 

(Kommer selvfølgelig an på fradrag og så videre... Men de andre satser før skat er lavere end det nævnte beløb efter skat)

Anmeld

3. februar 2015

Elgaard73

April-baby skriver:

Aner jeg intet om. Jeg ved bare jeg betaler 2000 i skat. Måske lidt over.

Når dit beløb før skat stiger (til forsørgersats), så stiger dit skattebeløb jo også. Din skatte % ligger jo fast.

Jeg gætter på at din skatte % ligger omkring 39 %, så du nu betaler omkring 22-2300,- i skat. Når du stiger til forsørgersats, vil jeg skyde på at din skatte betaling kommer til at ligge omkring 4000,-, og du vil derfor "kun" få udbetalt lidt mere end 10.000,-.

Bare lige så du ikke går og budgettere med de 12.000,- i udbetaling. For så meget kommer der altså ikke (medmindre at du har en eller anden ekstraordinær skatteaftale).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.