Tjener min kæreste for meget til jeg kan få KH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.120 visninger
32 svar
35 synes godt om
2. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg får lige nu tilskud til pasning af eget barn. Det udløber 31/8-15.

nu er jeg så gravid med termin 4/7-15. 

Og vil jo så stå uden indkomst i ca 4 mdr til jeg kan få tilskud til barn nr 2.

min kæreste tjener 32.000 før skat. 

Kan jeg få bare lidt i KH? Da jeg ikke lige ved hvad vi gør med økonomi ellers. Kh er den eneste mulighed, da dette ikke er lige efter planen.

Han bliver 25 om 2 mdr, jeg er 23.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2015

Helloo

Ja det kan du godt fordi du er under 25  

Anmeld

2. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Så vidt jeg har forstået reformen er der kun gensidig forsørgerpligt hvis man er over 25. 

Men I burde sagtens kunne klare Jer for din kærestes løn 

Anmeld

2. februar 2015

FruStolpe

mor:) skriver:

Så vidt jeg har forstået reformen er der kun gensidig forsørgerpligt hvis man er over 25. 

Men I burde sagtens kunne klare Jer for din kærestes løn 

Det er ikke helt fair at konkludere at de sagtens burde kunne klare sig for 1 lønning. 

Det er de færreste med 2 lønninger som sidder så billigt at hele den ene løn er til sjov og spas 

T.S håber du kan få lidt, så det kan løbe rundt 

Anmeld

2. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
FruStolpe skriver:

Det er ikke helt fair at konkludere at de sagtens burde kunne klare sig for 1 lønning. 

Det er de færreste med 2 lønninger som sidder så billigt at hele den ene løn er til sjov og spas 

T.S håber du kan få lidt, så det kan løbe rundt 

Tja - jeg mener nu stadig at 32.000 fær skat er en god sjat. Det kan godt være man ikke har råd til luksus ting men det vil jo være midlertidigt. 

Jeg mente det nu heller ikke som at man ikke bør søge om KH men hvis hun ikke er berretiget så burde det kunne klares alligevel

Anmeld

2. februar 2015

FruStolpe

mor:) skriver:

Tja - jeg mener nu stadig at 32.000 fær skat er en god sjat. Det kan godt være man ikke har råd til luksus ting men det vil jo være midlertidigt. 

Jeg mente det nu heller ikke som at man ikke bør søge om KH men hvis hun ikke er berretiget så burde det kunne klares alligevel

Selvfølgelig er det en ok løn, men sidder man i hus mm så rækker de ikke langt. 

Vi ville ikke engang kunne betale vores faste udgifter for 1 løn på 32000 før skat. Så det kunne jo være at ts sidder i samme situation 

Anmeld

2. februar 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar, så må jeg søge når det er tid til det. Håber i har ret, for det letter virkelig at høre. Det kan kun lige løbe rundt nu, så vi vil på ingen måde kunne klare os for en løn som fru stolpe siger 

Anmeld

2. februar 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Tusind tak for jeres svar, så må jeg søge når det er tid til det. Håber i har ret, for det letter virkelig at høre. Det kan kun lige løbe rundt nu, så vi vil på ingen måde kunne klare os for en løn som fru stolpe siger 

For at det lykkes

Anmeld

2. februar 2015

Chevro

Anonym skriver:

Jeg får lige nu tilskud til pasning af eget barn. Det udløber 31/8-15.

nu er jeg så gravid med termin 4/7-15. 

Og vil jo så stå uden indkomst i ca 4 mdr til jeg kan få tilskud til barn nr 2.

min kæreste tjener 32.000 før skat. 

Kan jeg få bare lidt i KH? Da jeg ikke lige ved hvad vi gør med økonomi ellers. Kh er den eneste mulighed, da dette ikke er lige efter planen.

Han bliver 25 om 2 mdr, jeg er 23.

Hej, jeg tænker mere på - at hvis din kæreste tjener så meget, ejer i så ingenting? 

tænker hus, biler mm? 

For hvis du ejer noget, kan du ikke få KH uanset hvad næsten

Anmeld

2. februar 2015

April-baby

Min kæreste tjener det samme og lidt mere til. Og jeg er på kontanthjælp og får 8000 udbetalt, han er 27, jeg er 19. Når jeg så bliver forsørger får jeg 12 udbetalt ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.