Tjener min kæreste for meget til jeg kan få KH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2015

Chevro

mor:) skriver:

Tja - jeg mener nu stadig at 32.000 fær skat er en god sjat. Det kan godt være man ikke har råd til luksus ting men det vil jo være midlertidigt. 

Jeg mente det nu heller ikke som at man ikke bør søge om KH men hvis hun ikke er berretiget så burde det kunne klares alligevel

Det er nu ikke så meget hvis man dividere det med to (: 

på trods af beskatning og fradrag kun er enkelt. 

Det kan godt være 32.000,- lyder af meget - men når arbejdsmarkedsbidrag, ATP, skat osv er fratrukket (: Så batter det ikke så voldsomt i den anden ende 

som det ville gøre hvis hun selv havde en fuld løn ved siden af :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chevro skriver:

Det er nu ikke så meget hvis man dividere det med to (: 

på trods af beskatning og fradrag kun er enkelt. 

Det kan godt være 32.000,- lyder af meget - men når arbejdsmarkedsbidrag, ATP, skat osv er fratrukket (: Så batter det ikke så voldsomt i den anden ende 

som det ville gøre hvis hun selv havde en fuld løn ved siden af :-) 

Jeg er måske lidt farvet af at min kæreste får det samme og vi vil sagtens kunne klare os for hans. Nu var det heller ikke for at diskutere - det var blot hvis ts ikke var berretiget så tænker jeg at det burde gå alligevel

Anmeld

2. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
FruStolpe skriver:

Selvfølgelig er det en ok løn, men sidder man i hus mm så rækker de ikke langt. 

Vi ville ikke engang kunne betale vores faste udgifter for 1 løn på 32000 før skat. Så det kunne jo være at ts sidder i samme situation 

Men hvis man sidder i hus vil man vel ikke være berretiget til KH? 

Og så vil man måske også sikre sig i form af a-kasse eller lignende?

Anmeld

2. februar 2015

Chevro

mor:) skriver:

Jeg er måske lidt farvet af at min kæreste får det samme og vi vil sagtens kunne klare os for hans. Nu var det heller ikke for at diskutere - det var blot hvis ts ikke var berretiget så tænker jeg at det burde gå alligevel

Ingen diskution herfra  

Men kan godt se hvad du mener 

Anmeld

2. februar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Du må vel ikke eje noget. Før kh overhovedet kan komme på tale. 

Ellers kunne i vel også gifte jer også kunne han få dit fradrag det var også en idé. 

Anmeld

2. februar 2015

Patriark

FruStolpe skriver:

Selvfølgelig er det en ok løn, men sidder man i hus mm så rækker de ikke langt. 

Vi ville ikke engang kunne betale vores faste udgifter for 1 løn på 32000 før skat. Så det kunne jo være at ts sidder i samme situation 

Men hvis man sidder i hus, så er man vel diskvalificeret fra at modtage kontanthjælp?!

Anmeld

2. februar 2015

Helloo

April-baby skriver:

Min kæreste tjener det samme og lidt mere til. Og jeg er på kontanthjælp og får 8000 udbetalt, han er 27, jeg er 19. Når jeg så bliver forsørger får jeg 12 udbetalt ��

Man får altså Max 10,500  udbetalt når man er på barsel på kontanthjælp (efter skat)   

Anmeld

2. februar 2015

April-baby

Louise6551 skriver:

Man får altså Max 10,500  udbetalt når man er på barsel på kontanthjælp (efter skat)   

Jeg betaler kun 2000 i skat. Da jeg får 10 nu og 8 udbetalt (: 

Anmeld

2. februar 2015

Helloo

April-baby skriver:

Jeg betaler kun 2000 i skat. Da jeg får 10 nu og 8 udbetalt (: 

Når okay.  Er nemlig selv på på kh, og jeg fik 10,*** før skat (8200 udbetalt) , og da jeg fødte fik jeg 14,*** før skat (10500 udbetalt) 

Vildt man egentlig kan få så meget.  Men dejligt for jer 

Anmeld

2. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
årgang84 skriver:

Du må vel ikke eje noget. Før kh overhovedet kan komme på tale. 

Ellers kunne i vel også gifte jer også kunne han få dit fradrag det var også en idé. 

Ikke korrekt! Kommunen skal se bort fra formue i det hus du er boende i, hvis det derimod er et sommerhus kan de kræve det solgt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.