Jeg er én af dem der har brugt en donor for at blive mor.
Jeg var selv 34 år da jeg begyndte, at "lege" med tanken og så gav jeg mig selv 4 år til at finde manden. Jeg ville gerne have kernefamilien.
Der bør være mange overvejelser forbundet med at få et barn uden en far - det er en stor (og for mig svær) beslutning at tage; at ens barn bevidst ikke kommer til, at vokse op med sin biologiske far i sit liv.
Da jeg som 38 årig gik fra min kæreste gennem tre år, så gik jeg i gang med forberedelserne til at blive insemineret med donorsæd. Min alder, taget i betragtning, så var der desværre ikke længere tid til at finde en ny mand.
Jeg valgte, at bruge åben donor som, i min verden, er det eneste rigtige. Jeg er dybt modstander af brugen af anonym donorsæd.
Jeg blev heldigvis gravid i første hug og har nu en dejlig datter på snart 5 år 
Jeg er 100 % afklaret med mit valg og har været ærlig over for mit barn fra starten om hendes tilblivelse og vil også være det i forhold til hvad hun kan forvente af sin donor senere.
Men det vil altid være en lille sorg, at min datter ikke har en far og at jeg ikke formåede at få den kernefamilie jeg ønskede. Men har jeg fortrudt; nej 
Tænk dig grundigt om, overvej dine muligheder, overvej dit netværk og tal med din familie og venner. Og da du stadig er ung så ville jeg blive undersøgt for ægbeholdning og æggeledere hos en gynækolog - det kan give dig et realistisk billede af hvor meget tid du har.
Måske der er tid til en ny mand når du har slikket sårene oven på dit nylige brud 
Held og lykke!
Anmeld