Kan alle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.177 visninger
17 svar
43 synes godt om
31. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej

jeg er begyndt at gå og lege med tanken om at få et donorbarn.

jeg er 28 og lige gået fra kæresten. Jeg er vanvittigt skruk så tanken om at skulle finde en ny fyr og starte helt forfra før barn, gør mig meget ulykkelig.

mit spørgsmål lyder så på om alle er berettiget til at få donorsæd? Eller er der visse kriterier der skal være opfyldt?

vil gerne høre fra andre med donorbarn, hvordan i har tacklet det med hensyn til fordomme osv,. Når barnet blir ældre hvordan forklarer i at der ingen far er? Vælger i anonym donor ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2015

IngenKoPåIsen

Nu sige jeg bare lige hvad jeg tænker.. Jeg synes det er meget egoistisk at få et barn alene, bare fordi du ikke lige orker at finde en kæreste.. 

Anmeld

31. januar 2015

larven

Anonym skriver:

Hej

jeg er 28 og lige gået fra kæresten. Jeg er vanvittigt skruk så tanken om at skulle finde en ny fyr og starte helt forfra før barn, gør mig meget ulykkelig.

mit spørgsmål lyder så på om alle er berettiget til at få donorsæd? Eller er der visse kriterier der skal være opfyldt?

vil gerne høre fra andre med donorbarn, hvordan i har tacklet det med hensyn til fordomme osv,. Når barnet blir ældre hvordan forklarer i at der ingen far er? Vælger i anonym donor ?

Hvis man er single skal du henvende dig til din egen læge som henviser dig til en klinik.der er lidt forskel på om den er offentlig eller privat.de offentlige bruger kun anonym donor og det er gratis.hvis du vælger en privat klinik kan du med henvisning få det til et par tusinde kroner.hvis du får brug for medicin skal du betale det ved siden af.der er mange fordomme omkring det som du kan se.mange mener man er egoistisk,forkælet,det er synd for barnet osv.mens mange mener det er ok at gå i byen for et one night stand med henblik på at blive gravid, men ikke bruge en donor.at par der har brug for donorsæd er i orden, men ikke hvis du er alene.men hvis du føler det er det  rigtige så synes jeg du skal følge dit hjerte.der er jo ingen der siger der ikke kan komme en mand ind i billedet senere��og der er ingen garanti for at et barn der vokser op med både mor og far bliver mere lykkelig.jeg mener personligt, at hvis man vælger en donor så skal man være ærlig overfor barnet og fortælle det.men donorbørn og åben lukket donor er virkelig noget der kan skabe debat.

Anmeld

31. januar 2015

tullemortilsnart2

Anonym skriver:

Hej

Gør hvad du selv synes er rigtigt - fuck hvad andre siger, mener og tænker! hvis det er det du ønsker, så gør det. Det kan være farligt at oprette emner om sådanne ting herinde - det bliver hurtigt en lille hønsegård, hvor folk rotter sig sammen og hakker!  

De skal ikke bestemme hvad der er bedst for dig. Og hvem siger at mr. right er lige om hjørnet?? Selvfølgelig er det mest optimalt med en far, men hey vi lever i 2015?? (nu lever jeg selv sammen med faren til mit barn, så det er ikke fordi jeg står i samme situation og tager dig i forsvar - men synes bare du skal lytte til dit hjerte og ikke til nogle af de fæle høner herinde )

Man kan altså sagtens give et barn en god opvækst og kærlighed selvom man er alene.

fortsat go' weekend 

Anmeld

31. januar 2015

sne190810

lottelabs skriver:

Gør hvad du selv synes er rigtigt - fuck hvad andre siger, mener og tænker! hvis det er det du ønsker, så gør det. Det kan være farligt at oprette emner om sådanne ting herinde - det bliver hurtigt en lille hønsegård, hvor folk rotter sig sammen og hakker!  

De skal ikke bestemme hvad der er bedst for dig. Og hvem siger at mr. right er lige om hjørnet?? Selvfølgelig er det mest optimalt med en far, men hey vi lever i 2015?? (nu lever jeg selv sammen med faren til mit barn, så det er ikke fordi jeg står i samme situation og tager dig i forsvar - men synes bare du skal lytte til dit hjerte og ikke til nogle af de fæle høner herinde )

Man kan altså sagtens give et barn en god opvækst og kærlighed selvom man er alene.

fortsat go' weekend 

Bevares .. Fordi vi lever i 2015 og alt det andet ligegyldige fis du skriver, så er rdet bare tip top dollar at gå ud og få et donorbarn (barnet som her er den, som skal leve uden far og det som nu følger med) fordi TS ikke kan overskue at finde en ny kæreste? 

Og dem som siger noget negativt om det, er bare en flok høns der har travlt med andres liv? 

Jeg har, so sorry, ret svært ved at følge dine udmeldinger. Du virker enormt uvidende om hvorfor det er folk herinde "rotter sig sammen", og kommer med noget kritik og råd til evt at gå en anden, mere hensigtsmæssig, vej. 

Anmeld

31. januar 2015

tullemortilsnart2

sne190810 skriver:

Bevares .. Fordi vi lever i 2015 og alt det andet ligegyldige fis du skriver, så er rdet bare tip top dollar at gå ud og få et donorbarn (barnet som her er den, som skal leve uden far og det som nu følger med) fordi TS ikke kan overskue at finde en ny kæreste? 

Og dem som siger noget negativt om det, er bare en flok høns der har travlt med andres liv? 

Jeg har, so sorry, ret svært ved at følge dine udmeldinger. Du virker enormt uvidende om hvorfor det er folk herinde "rotter sig sammen", og kommer med noget kritik og råd til evt at gå en anden, mere hensigtsmæssig, vej. 

bokke, bokke, bok !  

Anmeld

31. januar 2015

female

Jeg synes donorbørn er en udmærket løsning, hvis man ikke kan/ønsker at finde en partner at dele det med. 

Jeg hæfter mig dog ved, at du skriver, at du lige er gået fra din kæreste. Efter et brud kan man jo føle sig meget ensom og måske lidt rodløs. Samtidig kan man sørge over det fremtidsbillede, som forsvandt med forholdet.

Jeg synes derfor, at du skal bruge tid på at lære dig selv at kende som single. Og først derefter tage eventuel beslutning om et barn.

Anmeld

31. januar 2015

migxher

Når du stadig er så ung synes jeg virkelig du skal vente, det er jo ikke fordi du har travlt, du har jo stadig en super alder (:
Og ja, så må jeg indrømme at jeg altså er af den overbevisning at det bedste for et barn klart er både at have en mor og en far, og så vil jeg eller skide på at det er 2015 vi lever i, men bare fordi det er 2015 betyder det jo ikke at et barn har mindre brug for en far. 
Og ja, så er du lige gået fra din kæreste og er sikkert meget sårbar, vent til du er kommet lidt mere oven på efter bruddet, og overvej det så igen. 

Anmeld

31. januar 2015

amkjaer

Jeg kan kun tale for mine egne oplevelser og jeg er IKKE selv donorbarn.

Min far var ikke klar til at blive far dengang min mor blev gravid så han forsvandt og jeg lærte ham først at kende da jeg blev 15.

personligt ville jeg nok gå uden om donor selvom jeg egentlig ikke er imod detn og hvis jeg skulle ville jeg i hvert fald betale for en åben donation så barnet en dag har mulighed for at få sine svar hvis det har behovet.

jeg syntes selv at det var ENORMT frustrerende alle de år hvor jeg ikke viste hvem min far var. Jeg følte mig rodløs og anderledes fordi jeg ikke have den ene halvdel at sammenligne med når jeg kikkede mig i spejlet. Jeg har haft en DEJLIG barndom med en skøn mor og familie så det er ikke det der har manglet men mere nogle svar.

person lige ville jeg have svært ved at se mit barn i øjnene en dag og sige til det at JEG valgte at få det fordi JEG gerne ville og at jeg havde valgt muligheden fra på barnets vegne for at finde ud af mere om sig selv. Og hvad nu hvis der skulle dukke arvelige sygdomme op osv.

Som sagt ikke modstander af donorsæd men nok lidt modstander af lukket donations uanset årsagen. Alle mennesker har ret til at kende deres ophav hvis de ønsker det. 

Jeg har forresten kun meget sparsom kontakt med min bio far idag så det bar slet ikke fordi jeg manglede en rolle i mit liv men mere fordi jeg havde brug for at SE den anden halvdel af mig. Da jeg havde mødt ham blev det ligegyldigt igen på en måde.

Anmeld

31. januar 2015

Mutti2B

larven skriver:

Hvis man er single skal du henvende dig til din egen læge som henviser dig til en klinik.der er lidt forskel på om den er offentlig eller privat.de offentlige bruger kun anonym donor og det er gratis.hvis du vælger en privat klinik kan du med henvisning få det til et par tusinde kroner.hvis du får brug for medicin skal du betale det ved siden af.der er mange fordomme omkring det som du kan se.mange mener man er egoistisk,forkælet,det er synd for barnet osv.mens mange mener det er ok at gå i byen for et one night stand med henblik på at blive gravid, men ikke bruge en donor.at par der har brug for donorsæd er i orden, men ikke hvis du er alene.men hvis du føler det er det  rigtige så synes jeg du skal følge dit hjerte.der er jo ingen der siger der ikke kan komme en mand ind i billedet senere��og der er ingen garanti for at et barn der vokser op med både mor og far bliver mere lykkelig.jeg mener personligt, at hvis man vælger en donor så skal man være ærlig overfor barnet og fortælle det.men donorbørn og åben lukket donor er virkelig noget der kan skabe debat.

Det er ikke korrekt. De offentlige må også bruge åben donor sæd nu. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.