amning - større forbrænding af fedt. True story?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2015

Mortiltopiger..

Jeg smed alle graviditetskiloene, (25)

plus 5 kg ekstra. Jeg endte med at veje 47 kg to måneder efter fødsel.

så ja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2015

Milas14

Min anden søn ammede jeg og de 16 kg jeg havde taget på var væk efter 5 mdr. Jeg har holdt vægten i 7 år og da jeg blev gravid denne gang vejede jeg 66 kg og tog 22 kg på. Har ikke ammet denne gang (.. Og mangler stadig at tabe 6 kg efter jeg fødte i feb 2014.

Anmeld

30. januar 2015

l.kjoeller

lottelabs skriver:

fundet på hjemmeside:

"Amning
Hvis du vælger at amme dit barn, har du en stor fordel i forhold til at få din normalvægt hurtigt igen, da amningen bevirker, at du forbrænder næsten 1000 kalorier mere pr. dag! Til gengæld er det ikke tilrådeligt at gå på slankekur, mens du ammer. Spis i stedet for den mængde mad du plejer men sundt og varieret - så vil du helt automatisk komme af med de overflødige kilo. De fedtdepoter, du har nedlagt i graviditeten bliver forbrugt først under amningen, så du derved får din normalvægt igen. Vær opmærksom på, at et for hurtigt vægttab i forbindelse med amningen ikke er tilrådeligt, da det påvirker mælkeproduktionen og mælkekvaliteten negativt. Et vægttab på 1-2 kilo pr. måned er derimod helt fint, mens du ammer.."

^ Nogen der har tabt sig udelukkende ved amning (og selvfølgelig en fornuftig kost). Vil selv amme, hvis det er muligt, det ville da bare være en god bonus hvis man også kommer af med de ekstra kilo på den måde  

Jeg gjorde ikke. For for at hun  blev mæt skulle jeg spise tilsvarende ekstra. Ellers spiste hun konstant 

Anmeld

30. januar 2015

female

Jeg tog 20 kilo på. Tabte 25 under amning, så ja her virkede det. Håber på noget tilsvarende denne gang.

Anmeld

30. januar 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg æder seriøst meget chokolade og drikker lidt for meget latte men er 0,5kg under min startvægt alligevel her 6uger efter fødsel er normal vægtig og tog 13kg på. 

Anmeld

30. januar 2015

Chevro

lottelabs skriver:

fundet på hjemmeside:

"Amning
Hvis du vælger at amme dit barn, har du en stor fordel i forhold til at få din normalvægt hurtigt igen, da amningen bevirker, at du forbrænder næsten 1000 kalorier mere pr. dag! Til gengæld er det ikke tilrådeligt at gå på slankekur, mens du ammer. Spis i stedet for den mængde mad du plejer men sundt og varieret - så vil du helt automatisk komme af med de overflødige kilo. De fedtdepoter, du har nedlagt i graviditeten bliver forbrugt først under amningen, så du derved får din normalvægt igen. Vær opmærksom på, at et for hurtigt vægttab i forbindelse med amningen ikke er tilrådeligt, da det påvirker mælkeproduktionen og mælkekvaliteten negativt. Et vægttab på 1-2 kilo pr. måned er derimod helt fint, mens du ammer.."

^ Nogen der har tabt sig udelukkende ved amning (og selvfølgelig en fornuftig kost). Vil selv amme, hvis det er muligt, det ville da bare være en god bonus hvis man også kommer af med de ekstra kilo på den måde  

Jeg tabte de 15 kg jeg havde taget på. På 3 uger efter fødslen. 

Var stillesiddende primært og spiste usundt og drak cola osv. 

Men de forsvandt alligevel (: og jeg ammede 

Anmeld

30. januar 2015

Mor til Ella

Her er jeg 7 kg under min vægt da jeg blev gravid... Asta er 7 mdr...

Anmeld

30. januar 2015

Papillon

Jeg tog 13 kg på under graviditeten, 10 af dem røg den første uge efter fødslen. Jeg ammede 3 måneder og tabte 2-3 kg i den tid. Forsøgte at spise fornuftigt, men amning sætter virkelig appetitten i vejret! Det var i hvert fald min oplevelse 

Anmeld

30. januar 2015

Mutti2

JA 

Jeg tog 35 kg på første gang. Efter 3-4 mdrs amning var jeg nede på 7 kg under min normalvægt  Har aldrig været så tynd som da 

Anmeld

31. januar 2015

Vivienne

Jeg tog 20 kg på under graviditeten. Det er 3 1/2 mdr. siden jeg fødte og har allerede tabt mig 15 kg. Jeg ammer og spiser alt. Dvs. passer ikke på med hvad jeg indtager. Spiser normale portioner. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.