amning - større forbrænding af fedt. True story?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.098 visninger
25 svar
8 synes godt om
30. januar 2015

tullemortilsnart2

fundet på hjemmeside:

"Amning
Hvis du vælger at amme dit barn, har du en stor fordel i forhold til at få din normalvægt hurtigt igen, da amningen bevirker, at du forbrænder næsten 1000 kalorier mere pr. dag! Til gengæld er det ikke tilrådeligt at gå på slankekur, mens du ammer. Spis i stedet for den mængde mad du plejer men sundt og varieret - så vil du helt automatisk komme af med de overflødige kilo. De fedtdepoter, du har nedlagt i graviditeten bliver forbrugt først under amningen, så du derved får din normalvægt igen. Vær opmærksom på, at et for hurtigt vægttab i forbindelse med amningen ikke er tilrådeligt, da det påvirker mælkeproduktionen og mælkekvaliteten negativt. Et vægttab på 1-2 kilo pr. måned er derimod helt fint, mens du ammer.."

^ Nogen der har tabt sig udelukkende ved amning (og selvfølgelig en fornuftig kost). Vil selv amme, hvis det er muligt, det ville da bare være en god bonus hvis man også kommer af med de ekstra kilo på den måde  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2015

modesty

lottelabs skriver:

fundet på hjemmeside:

"Amning
Hvis du vælger at amme dit barn, har du en stor fordel i forhold til at få din normalvægt hurtigt igen, da amningen bevirker, at du forbrænder næsten 1000 kalorier mere pr. dag! Til gengæld er det ikke tilrådeligt at gå på slankekur, mens du ammer. Spis i stedet for den mængde mad du plejer men sundt og varieret - så vil du helt automatisk komme af med de overflødige kilo. De fedtdepoter, du har nedlagt i graviditeten bliver forbrugt først under amningen, så du derved får din normalvægt igen. Vær opmærksom på, at et for hurtigt vægttab i forbindelse med amningen ikke er tilrådeligt, da det påvirker mælkeproduktionen og mælkekvaliteten negativt. Et vægttab på 1-2 kilo pr. måned er derimod helt fint, mens du ammer.."

^ Nogen der har tabt sig udelukkende ved amning (og selvfølgelig en fornuftig kost). Vil selv amme, hvis det er muligt, det ville da bare være en god bonus hvis man også kommer af med de ekstra kilo på den måde  

Jeg tabte mig til omkring 4 kilo under min normalvægt (som ikke var overvægtig) da jeg ammede - og jeg proppede mig med kager for ikke at tabe mere. Kiloene røg på igen med det samme da jeg stoppede med at amme (plus et par stykker). Så ja. Men det er nok forskelligt fra person til person.

Anmeld

30. januar 2015

(august)

Har ammet alle tre gange og har ikke tabt mig af den grund. 

Anmeld

30. januar 2015

A&F

Både første gang, og nu her anden gang tabte jeg mine graviditets kg plus et par kg mere , med amning. Så ja det passer her 

Anmeld

30. januar 2015

Cirkus1900

Niks, intet og på ingen måde noget som helst. 

Helt og adelens skuffet på det punkt - stadig her 2 år efter tabt det han vejede. Så nu det tid til at komme igang

Anmeld

30. januar 2015

Sujan

Jeg har også tabt mig begge gange jeg har ammet..men kg røg hurtigt på igen da jeg stoppede!!:-)

Anmeld

30. januar 2015

Røverdatter

lottelabs skriver:

fundet på hjemmeside:

"Amning

Jeg tabte alle mine 25 kg fra da jeg var højgravid på 3 mdr. Og pga amning (er jeg ret sikker på) tabte jeg 7 ekstra kilo. Og det gjorde bestemt ikke noget. Spiste som jeg plejede - måske lidt til. Men gik også laaaaange ture uden for fra dag 10 (fik kejsersnit).

Anmeld

30. januar 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg vejede 67kg inden graviditeten og dagen før jeg fødte vejede jeg 92kg, altså tog jeg 25 kg på under graviditeten. 

4 mdr efter fødslen vejede jeg 62kg..... Jeg fuldammede min søn til han blev 9 mdr, da det der mad ikke lige var noget han var frisk på.

nu er min søn 3 1/2 år gammel og jeg vejer nu 81kg..... Så jeg skal til at tænke meget over hvad jeg propper i hovedet.... For vendte mig til i amnings perioden at jeg kunne spise alt uden konsekvenser...

men det er meget forskelligt fra moder til moder om man taber sig, det må være noget genetisk, tænker jeg.

Anmeld

30. januar 2015

Hike

Første gang var jeg under normalvægten 10 dage efter fødslen, så var sikker på at jeg måtte være en af dem der forbrændte ved amning. Men anden gang kunne jeg ikke smide de sidste 10 kg. før jeg var færdig med at amme, og derved kunne gå på kur.. Så tja... Jeg tvivler på det var amningen der gjorde det for mig, heller ikke første gang. Er spændt på hvordan det går her tredje gang 

Anmeld

30. januar 2015

Mami

Nej jeg tabte ikke noget ved at amme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.