Donorbarn, når man i forvejen har 2 børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Tænker det måske kunne blive svært for barnet at være den eneste i søskendeflokken uden en far. Hvad med at finde en god kammerat at få et barn med? Mht. Mulatbarn, så tænker jeg igen, at det kan være svært at vokse op som den eneste anderledes. Hvem skal barnet spejle sig i? Har du mange venner af blandet etnicitet eller bor i et blandet område? Tror det kan være svært både at være donorbarn og  se anderledes ud. Uanset at man kunne mene, at det ikke burde spille en rolle..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2015

moaren

Nu har jeg læst hele tråden og jeg må være ærlig og sige, jeg slet ikke kan se noget problem i at får 3. barn og heller ikke med en mørk donor. 

Anmeld

19. marts 2015

Looni

Jeg kan altså heller ikke se noget galt i at Ts godt vil have en mørk donor..

Ligesom at par vil forsøge at finde en donor der ligner manden så meget som muligt, og dermed "designe" deres eget barn ud fra deres ønsker (som i dette tilfælde er at ligne far så meget som muligt.)

Så kan Ts vel også frit vælge sin donor ud fra egen ønsker!? - jeg kan ikke se forskellen, i begge tilfælde vælges en bestemt type donor ud fra personlige ønsker.. - og ingen er garanteret at barnet bliver som "ønsket/forsøgt designet" alligevel, men jeg er da sikker på at alle donorbørn vil være lige højt elsket Uanset om de blev som man havde forestillet sig, eller ej..

Og så må jeg ærligt indrømme, at jeg bliver vildt forarget når en skriver, om Ts har nogle mørke mennesker i sin omgangskreds, da barnet ellers vil få det svært, da det ikke har nogen at spejle sig i!!!???? What the f***??? 

- dvs at adoptivbørn der fx kommer fra mindre byer (hvor der ikke er ret mange forskellige etniciteter repræsenteret) de har det dårligt, da de ikke har nogen de, fysisk, ligner at spejle sig i!?? 

Anmeld

19. marts 2015

LouiseEm

Jeg er totalt ok med donorbørn, men synes ikke det du har gang i er ok.

Jeg har en veninde hvis lillebror er mulat, hans 3 ældre søskende er hvide. Hans far, som var afrikaner, har aldrig været en del af hans liv, og derfor har han haft meget svært ved at være mørk når både hans mor og søstre, og alle andre i hans familie er hvide.

Adoption er noget andet, her får man ofte et farvet barn, men her er det for at hjælpe barnet. Jeg ville være ked af at være 14-15 år og tænke "Jeg er mørk fordi min mor ønskede sig en mulat og fandt en sort donor" i stedet for "Jeg er mørkere end de andre fordi jeg er adopteret, mine forældre ville gerne hjælpe mig til et bedre liv".. 

Jeg ville vælge at få et barn som ikke ville føle sig udenfor. Og UHAAAA hvor lyder det forkert på skrift, men det er sådan jeg har det. I din situation må du få et hvidt barn. 

Anmeld

19. marts 2015

LouiseEm

anitha skriver:

Går og overvejer at få mit tredje barn. Har to store børn (den ældste er flytte hjemmefra) og den yngste er 7/7 barn. 

Jeg har altid drømt om at få tre børn. Efter mit forhold til min yngstes far bristede, lagde jeg tankerne på hylden. Men de dukker op ind imellem. Nu er jeg passeret de 36 og ved at det er nu jeg skal overveje tankerne til bunds... 

Jeg står godt i mit liv med arbejde, hus, økonomien er ok. Jeg har de sidste små to år været uden kæreste og ønsker på nuværende tidspunkt Ikke en ny mand i mit liv. Derfor passer muligheden for et donorbarn jo perfekt. Men kunne godt tænke mig at høre andres tanker, om at få nr 3 som donorbarn. Yderligere har jeg et stærkt ønske om et mulatbarn, så jeg er meget tæt på at vælge en afro-amerikansk donor. 

Mht offentlige klinikker: nogen af jer der har nylig erfaring med at blive insemineret på offentlig klinik hvis man har børn i forvejen (tænker betaling etc) - der står nemlig på hjemmesiden, at enlige kvinder kan få hjælp til inseminering til ét barn ved brug af donor sæd - tænker lidt, dette vil være mit første barn ved donorsæd?? Men er nysgerrig om andre har mere viden omkring dette.

MEN uanset hvad er det jo din beslutning, og jeg ønsker dig held og lykke med det hele  

Anmeld

19. marts 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Looni skriver:

Ligesom at par vil forsøge at finde en donor der ligner manden så meget som muligt, og dermed "designe" deres eget barn ud fra deres ønsker (som i dette tilfælde er at ligne far så meget som muligt.)

Så kan Ts vel også frit vælge sin donor ud fra egen ønsker!? - jeg kan ikke se forskellen, i begge tilfælde vælges en bestemt type donor ud fra personlige ønsker.. - og ingen er garanteret at barnet bliver som "ønsket/forsøgt designet" alligevel, men jeg er da sikker på at alle donorbørn vil være lige højt elsket Uanset om de blev som man havde forestillet sig, eller ej..

Og så må jeg ærligt indrømme, at jeg bliver vildt forarget når en skriver, om Ts har nogle mørke mennesker i sin omgangskreds, da barnet ellers vil få det svært, da det ikke har nogen at spejle sig i!!!???? What the f***??? 

- dvs at adoptivbørn der fx kommer fra mindre byer (hvor der ikke er ret mange forskellige etniciteter repræsenteret) de har det dårligt, da de ikke har nogen de, fysisk, ligner at spejle sig i!?? 

Ja, det vil det faktisk sige. Mange adoptivbørn med et "anderledes" udseende - det kan også være asiatisk - HAR problemer med ikke at ligne deres kammerater og deres familie. Det emne er belyst i flere undersøgelser. Du kan evt. google "adoptivbørn identitet etnicitet" el. lign. Børn og unge ønsker faktisk at ligne deres "flok" og at kunne spejle sig i andre. 

Der er i mine øjne ingen grund til bevidst at opsøge dette. Når man vælger en donor, der ligner far, er det jo netop ud fra et ønske om, at barnet så vidt muligt ligner sin nærmeste familie - og det er ikke kun for fars, men i høj grad også for barnets skyld. 

Anmeld

19. marts 2015

TNBC

Looni skriver:

Der er forskel på at bevidst "design" et barn til at være mørk, og til at adoptere et barn, barnet har jo stadigvæk rødder et eller andet sted, som de kan finde, det har et donorbarn ikke, det ser bare anderledes ud end resten af familien.. Et adoptionbarn kan du fortælle at det ser anderledes ud fordi det kommer fra et andet land, et donorbarn der er mørkere end de andre, kan du fortælle, jamen det er fordi mor ville have et mulatbarn..

Og ja der er faktisk adoptionbørn der har det svært, fordi de ser anderledes ud end deres venner og familie, kunne tænkes at det er derfor der er mange der søger efter deres rødder, når de bliver gamle nok.

Der er også forskel på at "design" barnet til at ligne faren, det er jo for at folk ikke tror at han ikke er faren, at de ligner hinanden så meget som muligt og så bevidst prøve at få et mulatbarn, fordi det vil man bare gerne have.

Selvfølgelig er alle donorbørn elsket, ligemeget hvem de ligner.

Men adoptionbørn og donorbørn ligger ikke i samme skuffe, donorbørn vælger man selv, adoptionbørn gør man ik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.