Looni skriver:
Jeg kan altså heller ikke se noget galt i at Ts godt vil have en mørk donor..
Ligesom at par vil forsøge at finde en donor der ligner manden så meget som muligt, og dermed "designe" deres eget barn ud fra deres ønsker (som i dette tilfælde er at ligne far så meget som muligt.)
Så kan Ts vel også frit vælge sin donor ud fra egen ønsker!? - jeg kan ikke se forskellen, i begge tilfælde vælges en bestemt type donor ud fra personlige ønsker.. - og ingen er garanteret at barnet bliver som "ønsket/forsøgt designet" alligevel, men jeg er da sikker på at alle donorbørn vil være lige højt elsket Uanset om de blev som man havde forestillet sig, eller ej..
Og så må jeg ærligt indrømme, at jeg bliver vildt forarget når en skriver, om Ts har nogle mørke mennesker i sin omgangskreds, da barnet ellers vil få det svært, da det ikke har nogen at spejle sig i!!!???? What the f***???
- dvs at adoptivbørn der fx kommer fra mindre byer (hvor der ikke er ret mange forskellige etniciteter repræsenteret) de har det dårligt, da de ikke har nogen de, fysisk, ligner at spejle sig i!?? 
Der er forskel på at bevidst "design" et barn til at være mørk, og til at adoptere et barn, barnet har jo stadigvæk rødder et eller andet sted, som de kan finde, det har et donorbarn ikke, det ser bare anderledes ud end resten af familien.. Et adoptionbarn kan du fortælle at det ser anderledes ud fordi det kommer fra et andet land, et donorbarn der er mørkere end de andre, kan du fortælle, jamen det er fordi mor ville have et mulatbarn..
Og ja der er faktisk adoptionbørn der har det svært, fordi de ser anderledes ud end deres venner og familie, kunne tænkes at det er derfor der er mange der søger efter deres rødder, når de bliver gamle nok.
Der er også forskel på at "design" barnet til at ligne faren, det er jo for at folk ikke tror at han ikke er faren, at de ligner hinanden så meget som muligt og så bevidst prøve at få et mulatbarn, fordi det vil man bare gerne have.
Selvfølgelig er alle donorbørn elsket, ligemeget hvem de ligner.
Men adoptionbørn og donorbørn ligger ikke i samme skuffe, donorbørn vælger man selv, adoptionbørn gør man ik.