Donorbarn, når man i forvejen har 2 børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2015

silassui

Jeg er alene mor til 2 børn mit første barn med ukendt far nr 2 via insemination med donor og har fåethenvisning v lægen til mit 3 barn.

Du skal selv betale for strået/sæd og medicin v henvisning fra lægen. Ellers skal du betale selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2015

modesty

silassui skriver:

Jeg er alene mor til 2 børn mit første barn med ukendt far nr 2 via insemination med donor og har fåethenvisning v lægen til mit 3 barn.

Du skal selv betale for strået/sæd og medicin v henvisning fra lægen. Ellers skal du betale selv.

Man skal ikke betale for sæden hvis man bliver insemineret i det offentlige.

Anmeld

19. marts 2015

silassui

modesty skriver:

Man skal ikke betale for sæden hvis man bliver insemineret i det offentlige.

Jeg blev insemineret for 6 dage siden og der skulle jeg selv kontakte sædbanken for at finde donor samt betale for sæd transporten af sæd og for optøning samt medicin.

i 2011 havde de sæden liggende på klinikken. Og kostede næsten ingenting, nu løber. Det hurtigt op

Anmeld

19. marts 2015

silassui

silassui skriver:

Jeg blev insemineret for 6 dage siden og der skulle jeg selv kontakte sædbanken for at finde donor samt betale for sæd transporten af sæd og for optøning samt medicin.

i 2011 havde de sæden liggende på klinikken. Og kostede næsten ingenting, nu løber. Det hurtigt op

tænker bare der er vel ikke forskel om du for behandlingen på et offentligt sygehus eller en privat klinik der går under det offentlige altså med sygesikring Danmark osv.?

Ellers vil jeg meget gerne høre om det

Anmeld

19. marts 2015

modesty

tænker bare der er vel ikke forskel om du for behandlingen på et offentligt sygehus eller en privat klinik der går under det offentlige altså med sygesikring Danmark osv.?

Ellers vil jeg meget gerne høre om det

Jo der er, og det er mig en gåde hvorfor praktiserende læger og gynækologer ikke fortæller deres patienter om det. For dårligt.

Jeg har en veninde som startede behandling på en privatklinik, med henvisning fra lægen. Jeg fortalte hende at hun kunne få sæden gratis på et offentligt hospital, hun spurgte privatklinikken, som bekræftede dette. Hun skiftede til et hospital (i hovedstadsområdet) med fertilitetsklinik, hvor sæden er gratis og hospitalet står for at anskaffe det. Hun kunne vælge de samme donorer som hun kunne på privatklinikken.

Hun er nu på 5. forsøg, så det er alligevel en god sjat penge man sparer.

Anmeld

19. marts 2015

silassui

modesty skriver:

Jo der er, og det er mig en gåde hvorfor praktiserende læger og gynækologer ikke fortæller deres patienter om det. For dårligt.

Jeg har en veninde som startede behandling på en privatklinik, med henvisning fra lægen. Jeg fortalte hende at hun kunne få sæden gratis på et offentligt hospital, hun spurgte privatklinikken, som bekræftede dette. Hun skiftede til et hospital (i hovedstadsområdet) med fertilitetsklinik, hvor sæden er gratis og hospitalet står for at anskaffe det. Hun kunne vælge de samme donorer som hun kunne på privatklinikken.

Hun er nu på 5. forsøg, så det er alligevel en god sjat penge man sparer.

Tak

ja det er da simpelthen for dårligt.

vil jeg lige nævne for min læge

Anmeld

19. marts 2015

IngenKoPåIsen

Jeg synes ideen er fin. Jeg ville dog ikke vælge mulat, ville vælge en der ligner de store søskende mest muligt så den "lille mørke" ikke kommer til at føle sig udenfor.. 

Anmeld

19. marts 2015

Bruger

Malunsesmutti skriver:

Jeg synes ideen er fin. Jeg ville dog ikke vælge mulat, ville vælge en der ligner de store søskende mest muligt så den "lille mørke" ikke kommer til at føle sig udenfor.. 

Jeg skulle lige til at skrive præcis det samme.

Jeg tror, at barnet ville føle sig enormt udenfor, og have et stort behov for at kende sit afrikanske ophav.

Anmeld

19. marts 2015

Bruger

anitha skriver:

Går og overvejer at få mit tredje barn. Har to store børn (den ældste er flytte hjemmefra) og den yngste er 7/7 barn. 

Jeg har altid drømt om at få tre børn. Efter mit forhold til min yngstes far bristede, lagde jeg tankerne på hylden. Men de dukker op ind imellem. Nu er jeg passeret de 36 og ved at det er nu jeg skal overveje tankerne til bunds... 

Jeg står godt i mit liv med arbejde, hus, økonomien er ok. Jeg har de sidste små to år været uden kæreste og ønsker på nuværende tidspunkt Ikke en ny mand i mit liv. Derfor passer muligheden for et donorbarn jo perfekt. Men kunne godt tænke mig at høre andres tanker, om at få nr 3 som donorbarn. Yderligere har jeg et stærkt ønske om et mulatbarn, så jeg er meget tæt på at vælge en afro-amerikansk donor. 

Mht offentlige klinikker: nogen af jer der har nylig erfaring med at blive insemineret på offentlig klinik hvis man har børn i forvejen (tænker betaling etc) - der står nemlig på hjemmesiden, at enlige kvinder kan få hjælp til inseminering til ét barn ved brug af donor sæd - tænker lidt, dette vil være mit første barn ved donorsæd?? Men er nysgerrig om andre har mere viden omkring dette.

Har du overvejet at få et regnbuebarn i stedet?

Anmeld

19. marts 2015

Mami

Jeg tror det bliver for svært for dit barn, hvis h'n er den eneste mørke og den eneste uden en far. 

Så jeg ville sige donor barn - go for it 

mulat donor barn - Don't 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.