Donorbarn, når man i forvejen har 2 børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.437 visninger
26 svar
49 synes godt om
27. januar 2015

anitha

Går og overvejer at få mit tredje barn. Har to store børn (den ældste er flytte hjemmefra) og den yngste er 7/7 barn. 

Jeg har altid drømt om at få tre børn. Efter mit forhold til min yngstes far bristede, lagde jeg tankerne på hylden. Men de dukker op ind imellem. Nu er jeg passeret de 36 og ved at det er nu jeg skal overveje tankerne til bunds... 

Jeg står godt i mit liv med arbejde, hus, økonomien er ok. Jeg har de sidste små to år været uden kæreste og ønsker på nuværende tidspunkt Ikke en ny mand i mit liv. Derfor passer muligheden for et donorbarn jo perfekt. Men kunne godt tænke mig at høre andres tanker, om at få nr 3 som donorbarn. Yderligere har jeg et stærkt ønske om et mulatbarn, så jeg er meget tæt på at vælge en afro-amerikansk donor. 

Mht offentlige klinikker: nogen af jer der har nylig erfaring med at blive insemineret på offentlig klinik hvis man har børn i forvejen (tænker betaling etc) - der står nemlig på hjemmesiden, at enlige kvinder kan få hjælp til inseminering til ét barn ved brug af donor sæd - tænker lidt, dette vil være mit første barn ved donorsæd?? Men er nysgerrig om andre har mere viden omkring dette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2015

lineog4

Jeg er hverken for eller imod donorbarn i dit tilfælde og kan se bpde gode ting og knapt så gode ting. 

Men må indrømme jeg lige fik øjenbrynene lidt op da designer babyen pludselig stirrede frem med dine ord om du gerne ville have et mulatbarn 

Men ellers held og lykke med projektet. Vil tro du selv skal betale omkostninger, men ved det ikke.

Anmeld

27. januar 2015

migxher

lineog4 skriver:

Jeg er hverken for eller imod donorbarn i dit tilfælde og kan se bpde gode ting og knapt så gode ting. 

Men må indrømme jeg lige fik øjenbrynene lidt op da designer babyen pludselig stirrede frem med dine ord om du gerne ville have et mulatbarn 

Men ellers held og lykke med projektet. Vil tro du selv skal betale omkostninger, men ved det ikke.

Ja jeg løftet godt nok også brynet lidt. Et mulat barn. Altså nu er der jo ingen garanti for at selvom du vælger en mærk donor, får lige det barn du har et billede af i hovedet, man kan jo trods alt ikke selv vælge hvilke gener barnet får og hvor fremtræden de hver især bliver. 

Anmeld

27. januar 2015

esioul

anitha skriver:

Går og overvejer at få mit tredje barn. Har to store børn (den ældste er flytte hjemmefra) og den yngste er 7/7 barn. 

Jeg har altid drømt om at få tre børn. Efter mit forhold til min yngstes far bristede, lagde jeg tankerne på hylden. Men de dukker op ind imellem. Nu er jeg passeret de 36 og ved at det er nu jeg skal overveje tankerne til bunds... 

Jeg står godt i mit liv med arbejde, hus, økonomien er ok. Jeg har de sidste små to år været uden kæreste og ønsker på nuværende tidspunkt Ikke en ny mand i mit liv. Derfor passer muligheden for et donorbarn jo perfekt. Men kunne godt tænke mig at høre andres tanker, om at få nr 3 som donorbarn. Yderligere har jeg et stærkt ønske om et mulatbarn, så jeg er meget tæt på at vælge en afro-amerikansk donor. 

Mht offentlige klinikker: nogen af jer der har nylig erfaring med at blive insemineret på offentlig klinik hvis man har børn i forvejen (tænker betaling etc) - der står nemlig på hjemmesiden, at enlige kvinder kan få hjælp til inseminering til ét barn ved brug af donor sæd - tænker lidt, dette vil være mit første barn ved donorsæd?? Men er nysgerrig om andre har mere viden omkring dette.

Jeg er ret sikker på det er gratis at blive insemineret, med en henvisning fra din læge. 

Jeg ved at man kan vælge øjenfarve, hårfarve og lign på sin donor (mest af alt så det matcher ens partner, hvis man har sådan en), hvilket jeg synes er fair. Dog synes jeg det du nævner er lidt overdrevet 

Anmeld

27. januar 2015

anitha

lineog4 skriver:

Tak for svar

Kan godt følge dig i dine tanke om at det kan ende som en "designer"baby - men det er jo næsten også det man gør, når man vælger donor - donors udseende er jo altid en del af valget. Jeg vælger så bare, at hvis det skal være et donorbarn, så vælger jeg en donor der slet ikke ligner mig. Og kan ikke stå for mulat børn - måske også fordi det altid har ligget i mig at det ville være idyllisk at adoptere et barn fra et andet land - jeg må desværre bare erkende, at så godt ved muffen er jeg ikke, at jeg kan fremtrylle 100.000 - 200.000 - desværre :-) 

Anmeld

27. januar 2015

TNBC

anitha skriver:

Min nevø er 4barn og donorbarn.

Synes fint du kan gøre det, men som andre siger, bare fordi du vælger en mørk donor kan du jo ikke være sikker på at barnet bliver mulat. Synes også det er  at desgine et barn lidt for meget. 

Men snak med din læge, hvis det er det du ønsker.

Anmeld

27. januar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
anitha skriver:

Jeg synes slet ikke som de andre siger, at det er for meget og designer og du jo ikke kan vide om den bliver mulat. Er ret sikker på det kan ses hvis du vælger en afro doner og det er vel helt okay. Jeg kan faktisk ikke se noget galt i det.

synes dog du skal overveje det dilemma at en ud af dine 3 børn som den eneste skal undvære en far. Det kan komme til at gøre ondt.

Anmeld

27. januar 2015

IT-nørd

anitha skriver:

Kan virkeligt ikke se hvorfor der bliver snakket om design børn. Du kan jo vælge hudfarven/donorens afstamning ligesom du vælger øjen- og hårfarve. På en måde er alle donorbørn design børn

Synes du skal følge dit hjerte og vælge lige den donor du føler for. Jeg er også vild med lækre mørke unger - kender to (venneparret, hvor faren er mørk). De er SÅ lækre, deres tøser!

Jeg er nok også miljøskadet (arbejder som sygeplejerske på et asylcenter og møder lækre mørke børn hver eneste dag og mange gange om dagen). Vi sygeplejersker elsker at holde dem, lege og nusse og mødrene er også glade for os

Anmeld

27. januar 2015

migxher

I mine øre lyder det bare underligt at designe et barn på den måde.
Skulle vi på et tidspunkt stå i den situation at vi skulle bruge donor ville vi selvfølgelig vælge en der ligner min kæreste så meget som muligt, både for barnets skyld og for min kærestes, så det ligesom ikke skinner mega meget igennem at han ikke er den rigtige far. Altså udelukkende af praktiske årsager. 

Men det der med at ønske sig en bestemt type/race barn bliver for mig for designer agtigt. 
Hvad så hvis barnet ikke lige lever op til den her forestilling ts har om det her perfekte lille søde mulatbarn? Der er jo ingen garanti for at barnet overhoved bliver mulat, eller hvor stor grad af mulat, eller hvad man nu skal kalde det. 
Også bare ordne "jeg har altid ønsket mig et mulat barn", det får jo barnet til at lyde mere som et ønske om et accessory end et ønske om et barn mere. 
Jeg har også altid ønsker mig en lækker sort læderjakke 

Og ja, så er der jo også det i det at barnet måske vil føle sig udenfor i forhold til de andre, både af udseende, men også fordi de andre har en far og h*n ikke har. 

Anmeld

27. januar 2015

Fru Frederiksen.

Kan godt forstå at du gerne vil have et barn mere,, men du har da noget tid at løbe på, måske møder du en som også gerne vil have et barn, tror det kan være hårdt for barnet at det ikke har en far når din yngste har en far,,

Jeg har intet i mod mennesker fra andre kulturer, men syntes at du skal overveje meget at få et mulatbarn, jeg tror ikke det bliver nemmere at have en anden hudfarve i Dkk, der er mange og bliver stadig,  flere racister i dk desværre, det alene ville afholde mig hvis jeg ikke boede sammen med barnets far, det er helt sikkert nemmere at være mørk i huden hvis en af ens forældre også er mørk i huden.  

Er også sikker på at du selv kommer til at betale, for det hele selv, for det er jo ikke fordi du ikke kan blive gravid men fordi at du gerne vil have et 3 barn.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.