Kartoffelmos - nej tak!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2015

modesty

Jeg derude;o)

Jeg har en datter på meget snart 6 måneder, som simpelthen nægter at spise kartoffelmos. 

Hun ligner en der skal kaste op, og laver og lyden. Når jeg vil give skefuld nr. 2 er hun fuldstændig lukket, og det er umuligt at åbne munden på hende.

Jeg har prøvet med grøntsager i eller lidt frugtmos ovenpå intet virker.

Hun elsker risgrød med frugtmos, og får det til middag men det kan hun jo ikke leve af hele tiden. 

Har i nogle gode opskrifter på noget grøntsagsmos???

Hvad gør i andre, som har børn der ikke vil have kartoffelmos???

På forhånd tak;o)

Der er en milliard andre grønsager du kan give, som også er meget bedre for det sarte baby-tarmsystem. 

Sweet potatoes er mega sunde og var et kæmpe hit her.

Blomkål, gulerod, broccoli, pastinak, avocado.

Grønsager er generelt meget bedre end korn, så i gang med blenderen. 

Hvis det skal være grød, er hirse godt, da der ikke er så meget stivelse i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2015

Blop2

modesty skriver:

Der er en milliard andre grønsager du kan give, som også er meget bedre for det sarte baby-tarmsystem. 

Sweet potatoes er mega sunde og var et kæmpe hit her.

Blomkål, gulerod, broccoli, pastinak, avocado.

Grønsager er generelt meget bedre end korn, så i gang med blenderen. 

Hvis det skal være grød, er hirse godt, da der ikke er så meget stivelse i.

Når du laver/lavede grøntsagsmos er det så kun med en slags grøntsag af gangen, eller blander du noget sammen?

Anmeld

26. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Alle dem jeg har snakket med har haft samme problem. Vi har det også. Startede derfor med at blande grød(fra semper) med en anelse kartoffelmos(brugte opskriften fra Sundhedsstyrelsens bog, som pdf fra Google) og så stille og roligt øge mængden af mos i forhold til grød. 

Anmeld

26. januar 2015

Lilotte87

Min datter har aldrig spist grød og mos. Men kogte hele kartofler og grøntsager var et hit. 

Anmeld

26. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Blop2 skriver:

Jeg skal helt sikkert igang med at eksperimentere med de grøntsager, det lyder spændende;o)

Hun vil hellere ikke have majsgrød, så har faktisk overvejet at prøve hirsegrød, det var vores søn rigtig vild med. Bruger du bare hirseflager til grøden?

Nej, her blev majsgrød heller aldrig et hit.

Ja jeg bruger hirseflager. - I starten blendede jeg dem lidt, så grøden blev lidt finere, men i takt med at hun begyndte at kunne spise grovere mad blendede jeg dem ikke. 

Anmeld

26. januar 2015

modesty

Blop2 skriver:

Når du laver/lavede grøntsagsmos er det så kun med en slags grøntsag af gangen, eller blander du noget sammen?

Primært bare én grønsag af gangen, men ind imellem blandede jeg. Men jeg tænker at jeg selv helst bare ville have en af gangen, for smagens skyld, så det lavede jeg også oftest til ham.

Anmeld

26. januar 2015

sommerfuglen82

http://www.babykogebogen.dk/
Her inde har jeg fundet en masse gode opskrifter som jeg bruger

Anmeld

27. januar 2015

EAF

Min søn lige fyldt 5 er først nu begyndt at elske/spise kartoffelmos 

Så vælg du bare noget andet at eksperimentere med, de SKAL jo resolut ikke have det 

Anmeld

27. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg derude;o)

Jeg har en datter på meget snart 6 måneder, som simpelthen nægter at spise kartoffelmos. 

Hun ligner en der skal kaste op, og laver og lyden. Når jeg vil give skefuld nr. 2 er hun fuldstændig lukket, og det er umuligt at åbne munden på hende.

Jeg har prøvet med grøntsager i eller lidt frugtmos ovenpå intet virker.

Hun elsker risgrød med frugtmos, og får det til middag men det kan hun jo ikke leve af hele tiden. 

Har i nogle gode opskrifter på noget grøntsagsmos???

Hvad gør i andre, som har børn der ikke vil have kartoffelmos???

På forhånd tak;o)

Min datter har heller aldrig villet kartoffelmos... vi har så fundet ud af at vi kan give hende alm. kogte kartofler og det elsker hun... det har hun fået fra hun var 5-6 mdr...

Nu er hun 9 mdr. og elsker at få kogte kartofler og kogte gulerødder til at gnave i...

Faktisk spiser hun kun øllebrød, havregrød (hvis hun deler med bedste) og yoghurt - ellers er det kun mad hun kan spise med fingrene... og sådan har det været fra vi startede... hun elsker rugbrød med torskerogn...

Anmeld

27. januar 2015

Blop2

Idag lavede jeg boghvedegrød med frugtmos, det vil hun dæleme heller ikke have.

Har så købt en semper æble-pære grød, og det spiste hun med stor velbehag;o)

Iaften skal vi prøve gulerodsmos, bliver lidt spændende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.