Blop2 skriver:
Jeg derude;o)
Jeg har en datter på meget snart 6 måneder, som simpelthen nægter at spise kartoffelmos.
Hun ligner en der skal kaste op, og laver og lyden. Når jeg vil give skefuld nr. 2 er hun fuldstændig lukket, og det er umuligt at åbne munden på hende.
Jeg har prøvet med grøntsager i eller lidt frugtmos ovenpå intet virker.
Hun elsker risgrød med frugtmos, og får det til middag men det kan hun jo ikke leve af hele tiden.
Har i nogle gode opskrifter på noget grøntsagsmos???
Hvad gør i andre, som har børn der ikke vil have kartoffelmos???
På forhånd tak;o)
Min datter har aldrig fået kartoffelmos 
Til gengæld har hun fået masser af forskellig grønsagsmos. Jeg har bare kogt grønsagen og så moset den. (Græskar har jeg bagt i ovnen; kæmpe hit) I starten fik grønsagerne en tur med stavblenderen inden jeg frøs det ned i portioner. Nu moser jeg det kort med en gaffel.
Jeg har altid frosset det ned i portioner, så det bare var at tage en portion op og tø den i mikroovnen, så tilsætte fedtstof og serverer.
Hun har bl.a. fået: Sød kartoffel, græsker (hokkaido el. butternut), ærter, gullerod, majs, blomkål, broccoli, ratatouie (aubergine, squash og løg), ja kun fantasien sætter grænser når det kommer til grønsager (fennikel, selleri, rødbede og spinat kun i begrænsede mængder og først efter 6 mdr)
Husk at hun ikke har godt at risgrød hverdag.
Men boghvede, quinoa, hirse og majs er gode alternativer indtil 6 mdr. Derefter er også havregrød og øllebrød gode ting at have på menuen.