Kartoffelmos - nej tak!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.028 visninger
24 svar
20 synes godt om
26. januar 2015

Blop2

Jeg derude;o)

Jeg har en datter på meget snart 6 måneder, som simpelthen nægter at spise kartoffelmos. 

Hun ligner en der skal kaste op, og laver og lyden. Når jeg vil give skefuld nr. 2 er hun fuldstændig lukket, og det er umuligt at åbne munden på hende.

Jeg har prøvet med grøntsager i eller lidt frugtmos ovenpå intet virker.

Hun elsker risgrød med frugtmos, og får det til middag men det kan hun jo ikke leve af hele tiden. 

Har i nogle gode opskrifter på noget grøntsagsmos???

Hvad gør i andre, som har børn der ikke vil have kartoffelmos???

På forhånd tak;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2015

MHB

Min søn var vild med broccoli/gulerodsmos og det er han stadig nu 20 mdr gammel! Man kan jo lave mos af alle grøntsager så jeg lavede af det vi alligevel selv ville få spist! Gulerodsmos kan de fleste børn lide fra starten, fordi det er sødt  

Anmeld

26. januar 2015

bvk

Har du prøver at 'piske' mosen med en håndmikser?

Det prøvede vi i dag og pludselig var munden åben rigtig mange gange..

Anmeld

26. januar 2015

L&V

Blop2 skriver:

Jeg derude;o)

Jeg har en datter på meget snart 6 måneder, som simpelthen nægter at spise kartoffelmos. 

Hun ligner en der skal kaste op, og laver og lyden. Når jeg vil give skefuld nr. 2 er hun fuldstændig lukket, og det er umuligt at åbne munden på hende.

Hun elsker risgrød med frugtmos, og får det til middag men det kan hun jo ikke leve af hele tiden. 

På forhånd tak;o)

Mine børn har aldrig villet spise kartoffel mos men pastinak gulerod blomkål broccoli osv har de ædt med velbehag

Anmeld

26. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Blop2 skriver:

Jeg derude;o)

På forhånd tak;o)

Min datter har aldrig fået kartoffelmos

Til gengæld har hun fået masser af forskellig grønsagsmos. Jeg har bare kogt grønsagen og så moset den. (Græskar har jeg bagt i ovnen; kæmpe hit) I starten fik grønsagerne en tur med stavblenderen inden jeg frøs det ned i portioner. Nu moser jeg det kort med en gaffel. 

Jeg har altid frosset det ned i portioner, så det bare var at tage en portion op og tø den i mikroovnen, så tilsætte fedtstof og serverer. 

Hun har bl.a. fået: Sød kartoffel, græsker (hokkaido el. butternut), ærter, gullerod, majs, blomkål, broccoli, ratatouie (aubergine, squash og løg), ja kun fantasien sætter grænser når det kommer til grønsager (fennikel, selleri, rødbede og spinat kun i begrænsede mængder og først efter 6 mdr)

Husk at hun ikke har godt at risgrød hverdag.
Men boghvede, quinoa, hirse og majs er gode alternativer indtil 6 mdr. Derefter er også havregrød og øllebrød gode ting at have på menuen. 

Anmeld

26. januar 2015

Blop2

bvk skriver:

Har du prøver at 'piske' mosen med en håndmikser?

Det prøvede vi i dag og pludselig var munden åben rigtig mange gange..

Ja, jeg bruger håndmixeren. Putter modermælkserstatning og en klat smør deri.

Jeg er nok ved at have prøvet at give hende det 5-10 gange, nogle gange med uger imellem, da jeg håbede hun ville glemme at hun ikke vil have det;o)

Anmeld

26. januar 2015

2721

Blop2 skriver:

Jeg derude;o)

På forhånd tak;o)

Min søn er 4,7 år nu og nægter stadig at spise kartoffelmos.

jeg ville acceptere at det ikke lige var sagen og vente et par mdr og så tilbyde igen

Anmeld

26. januar 2015

Blop2

MummiT skriver:

Min datter har aldrig fået kartoffelmos

Til gengæld har hun fået masser af forskellig grønsagsmos. Jeg har bare kogt grønsagen og så moset den. (Græskar har jeg bagt i ovnen; kæmpe hit) I starten fik grønsagerne en tur med stavblenderen inden jeg frøs det ned i portioner. Nu moser jeg det kort med en gaffel. 

Jeg har altid frosset det ned i portioner, så det bare var at tage en portion op og tø den i mikroovnen, så tilsætte fedtstof og serverer. 

Hun har bl.a. fået: Sød kartoffel, græsker (hokkaido el. butternut), ærter, gullerod, majs, blomkål, broccoli, ratatouie (aubergine, squash og løg), ja kun fantasien sætter grænser når det kommer til grønsager (fennikel, selleri, rødbede og spinat kun i begrænsede mængder og først efter 6 mdr)

Husk at hun ikke har godt at risgrød hverdag.
Men boghvede, quinoa, hirse og majs er gode alternativer indtil 6 mdr. Derefter er også havregrød og øllebrød gode ting at have på menuen. 

Jeg skal helt sikkert igang med at eksperimentere med de grøntsager, det lyder spændende;o)

Hun vil hellere ikke have majsgrød, så har faktisk overvejet at prøve hirsegrød, det var vores søn rigtig vild med. Bruger du bare hirseflager til grøden?

Anmeld

26. januar 2015

CaWi

Vores dreng på nu snart tre år har aldrig ville spise kartoffelmos.  Han nægter det stadig,  men får det altid tilbudt.

Ydermere ville han stort set kun have risgrød i starten,  og der var en kamp at få ham til at spise andet.

Vi var lykkelige da han var gammel nok til at spise rugbrød.

Anmeld

26. januar 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Blop2 skriver:

Jeg derude;o)

På forhånd tak;o)

vores søn fik en købt meget mør kartoffel selv at sidde med han ville heller ikke spise mos

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.