Må man det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg sidder lige og tænker lidt, min plan er og amme når den bette kommer om nogle måneder! men derud over må man godt give modermælks afstatning ved siden af??  jeg tænker hvis bedsteforældre eller ligne skal passe ... 
Eller er det no go og give samtidig med ens eget mælk? 
jeg ved godt der findes brystpumper osv. Og det vil jeg også fremskaffe.. men ingen i min familie har kunne amme hvilket jeg også selv er bange for der vil ske ved mig 
Og idag har jeg hørt/læst mig til at man nærmest bliver stemplet  som dårlig mor hvis man ikke ammer.. 

min datter tog ikke nok på da hun var helt lille og der sagde min sundhedsplejerske faktisk at jeg skulle supplere med MME, så kan ikke se hvorfor du ikke måtte...

jeg var ret ked af det da det så vidste sig at hun ikke gad mit bryst derefter, men det var ikke fordi jeg så var en "dårlig mor" men fordi jeg havde ammet hendes storebror så længe da han var lille...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2015

san

En god mor sidder ikke i brysterne, men i hjertet.. Og du ved bedst, hvordan du har det med amning osv.. Amning er ikke for en værd pris, for mor og barn.. Men selvf er det godt for barnet at få bryst, men Hey der er ikke nogen der er døde af mme.. God dag til dig 

Anmeld

26. januar 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg vil bestemt også give det en chance!  det er også billigere haha! men jeg har det lidt ligesom om jeg må "skjule" flasker og ligne for en sundhedsplejske eller lyve om mit barn ikke er flaske barn! 
der er ikke så meget alders forskel på mig og min søster og jeg husker derfor hendes "baby tid"  - min mor plagede nærmest om at hun kunne få den skide flaske og hun rendte også ind i dem der sagde hun ikke ville det bedste! men mine forældre prøvede ALT fra bryst pumpe og ligne og mælken ville bare ikke rende til!
og der tænker jeg så ! det er da skide synd for barnet !

Og det er det jeg frygter at jeg skal ligge på syghuset og blive ved og ved og i øvrrig blive stemplet som en dum mor der ikke vil prøve eller give det en chance for det VIL jeg oprindeligt rigtigt gerne!
Men jeg kan også nå dertil man MÅ erkende man ikke kan amme!!! 

Og egentlig syntes jeg også et flaskebarn ville være meget nemmer for "os" - men jeg vil på ingen måde ligge på syghuset som ungmor 
og komme med forslaget om at flasken ikke var bedre og det bliver skrevet ind. 
for jeg har hørt det først er omkring 1-2 dage efter mælken begynder og rende til , men det syntes jeg faktisk er MEGA lang tid hvor den ikke vil ordenligt mæt 

Hvorfor pokker kan man da ikke også bare selv få lov at bestemme hvad man vil uden man nærmest bør tigge og be for at få "lov " til at give en flaske det er da tros vores barn! 

Min mor kunne ikke fuldamme mig, så som sig dig havde jeg også min tvivl på jeg kunne. Men jeg har fuldammet to af mine børn og haft et flaskebarn (og det var his ham fejlen lå). Så at din mor ikke kunne betyder ikke du ikke kan.

Det er rigtigt at mælken ikke løber til lige med det samme, men de fleste små bliver ikke sultne for der er råmælken og de har madpakke med. Jeg har fået store børn og især med den første hvor det tog lidt lang tid ked mælken, der var de super dygtige på barselsgangen og gav hende en lille smule mælk med sprøjte. Så ingen børn skal sulte, men de giver bare ikke flaske det fordi de små skal lære sutteteknikken.

og vælger du at give flaske, så er du absolut ikke en dårlig mor.

Anmeld

26. januar 2015

LinLin

Dit valg  

min første var delvis flaskebarn de første 7 uger fordi jeg døjede virkeligt meget med sår og ømme brystvorter 

nummer to blev helt flaskebarn efter små tre uger da hans fik bidt hul og det ville bare ikke hele plus jeg fik svamp. Det var faktisk sundhedsplejersken der spurgte om jeg ville overveje at give ham flaske 

og nummer tre er så 100% ammebarn og har aldrig fået flaske...

Jeg har bare hørt at nogle børn ikke vil gå væk fra flasken hvis de først har prøvet det da det nemmere kommer ud, men det var altså ikke problemet med mine!

Anmeld

26. januar 2015

Sprit25

Åh hvor bliver jeg ked af dit indlæg når du ligefrem er mødt med at flaskemødre er dårlige mødre og at du føler du skal lyve om det. Det gør så ondt! 

Ja amning er sundest for barnet, det får en masse med. Ja det er "nemmere" og billigere men for mig var det hverken nemmere eller billigere for min psyke. Jeg måtte efter 1 mdr give fortabt og det var det klogeste valg jeg tog for MIT barn! 

Du vil nok hører noget, specielt fra kvinder som går lidt for meget op i amning. Men glem dem. Selv har jeh fået afvide af en "ammetosse": at ja jeh elsker bare mit barn for højt til ikke at amme!!

Anmeld

26. januar 2015

Mjh1994

Altså jeg har flade bryst vorter, så tror aldrig at jeg kommer til at amme, men vil give det et forsøg, har tænkt mig at give mme ved siden af (hvis amning lykkes) så far og andre også kan give mad har jeg hørt mange gør, så det må man vel

Anmeld

26. januar 2015

Mor1986

mor:) skriver:

Af ren nysgerrighed - hvordan ved du om hun blev mæt eller ej på 4. dag. I starten er de jo nærmest ved bryster hele tiden? 

Jeg lavede ikke andet end at amme. Og jeg følte ikke jeg havde noget mælk. Hun kunne ligge der i flere timer blot for er kvarter efter at blive lagt til. Så fik hun flaske og pludselig sov hun og var oprigtig mæt.

at sidde og græde gennem en amning og frygte den fordi det var konstant smerte det er ikke det værd min datter har intet manglet ved at få flaske.

det Skal så siges at mens vi var på sygehuset bad jeg mange gange om hjælp til amning da jeh ikke følte det var som det skulle være. Men de blev ved og sige det så fint ud selv om de knap kiggede. 

Anmeld

26. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor1986 skriver:

Jeg lavede ikke andet end at amme. Og jeg følte ikke jeg havde noget mælk. Hun kunne ligge der i flere timer blot for er kvarter efter at blive lagt til. Så fik hun flaske og pludselig sov hun og var oprigtig mæt.

at sidde og græde gennem en amning og frygte den fordi det var konstant smerte det er ikke det værd min datter har intet manglet ved at få flaske.

det Skal så siges at mens vi var på sygehuset bad jeg mange gange om hjælp til amning da jeh ikke følte det var som det skulle være. Men de blev ved og sige det så fint ud selv om de knap kiggede. 

Begge mine børn har fået flaske fra de var ca 5 måneder - så har intet imod at man tager det valg. 

Men jeg kan undre mug fordi et eller andet sted er det en selvfølge at de ligger meget ved brystet i starten - mælkeproduktionen skal jo sættes ordentligt i gang - det er ikke nødvendigvis sult der er årsagen.

Og så er der også nogle børn der har et større suttebehov som kan afhjælpes med sut fra de er 14 dage gamle. 

Anmeld

26. januar 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg vil bestemt også give det en chance!  det er også billigere haha! men jeg har det lidt ligesom om jeg må "skjule" flasker og ligne for en sundhedsplejske eller lyve om mit barn ikke er flaske barn! 
der er ikke så meget alders forskel på mig og min søster og jeg husker derfor hendes "baby tid"  - min mor plagede nærmest om at hun kunne få den skide flaske og hun rendte også ind i dem der sagde hun ikke ville det bedste! men mine forældre prøvede ALT fra bryst pumpe og ligne og mælken ville bare ikke rende til!
og der tænker jeg så ! det er da skide synd for barnet !

Og det er det jeg frygter at jeg skal ligge på syghuset og blive ved og ved og i øvrrig blive stemplet som en dum mor der ikke vil prøve eller give det en chance for det VIL jeg oprindeligt rigtigt gerne!
Men jeg kan også nå dertil man MÅ erkende man ikke kan amme!!! 

Og egentlig syntes jeg også et flaskebarn ville være meget nemmer for "os" - men jeg vil på ingen måde ligge på syghuset som ungmor 
og komme med forslaget om at flasken ikke var bedre og det bliver skrevet ind. 
for jeg har hørt det først er omkring 1-2 dage efter mælken begynder og rende til , men det syntes jeg faktisk er MEGA lang tid hvor den ikke vil ordenligt mæt 

Hvorfor pokker kan man da ikke også bare selv få lov at bestemme hvad man vil uden man nærmest bør tigge og be for at få "lov " til at give en flaske det er da tros vores barn! 

Min mælk løb først til på 3-4 dagen, og indtil da havde hun bare fået råmælken. Jeg ammede hende nærmest konstant de første par dage, og det er ganske naturligt, da det er det der får mælkeproduktionen sat i gang. Hvis hun blev alt alt for ked af det, fik hun lidt MME i sprøjte, ca 10 ml, og så var der ro for en stund Min sundhedsplejerske sagde at det nemt kunne tage 2 uger før ammningen var sådan rigtig igang, man skal jo lige lære det, og det er vigtigt at huske hvis det hele bare er trælst

Idag er hun 7 måneder, og er begyndt at få lidt flaske hvis jeg skal noget, og der er ingen problemer med at hun så ikke gider amme. Tror det er mest forvirrende for dem mens de er helt små. Så hvis du virkelig gerne vil amme, så må du nok indstille dig på at det er ren ammning indtil ca 6 måneder

Anmeld

26. januar 2015

GUSO

Håber jeg tager fejl, men Må indrømme at jeg når jeg læser indlægget tænker at der sidder en bag skærmen der gerne vil skabe splid IGEN blandt amme-flaske mødre, denne debat har været oppe rigtig mange gange og ofte med en ikke så pæn tone,og hvorfor ialverden skulle man ikke måtte give sit barn flaske?? Det er vel i bund og grund op til en selv hvad man ønsker for sit barn, nogen sværger til amning og andre vil helst give flaske og så er den vel ikke længere..

I tilfælde af jeg tager fejl: Til ts følg dit hjerte og hvis du virkelig vil amning så giv det for Guds skyld en fair chance inden du hopper over på flasken, og hvis det ikke fungerer så er der hjælp at hente og ikke mindst en flaske at give.. held og lykke med den kommende familieforøgning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.