Må man det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.130 visninger
29 svar
31 synes godt om
25. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg sidder lige og tænker lidt, min plan er og amme når den bette kommer om nogle måneder! men derud over må man godt give modermælks afstatning ved siden af??  jeg tænker hvis bedsteforældre eller ligne skal passe ... 
Eller er det no go og give samtidig med ens eget mælk? 
jeg ved godt der findes brystpumper osv. Og det vil jeg også fremskaffe.. men ingen i min familie har kunne amme hvilket jeg også selv er bange for der vil ske ved mig 
Og idag har jeg hørt/læst mig til at man nærmest bliver stemplet  som dårlig mor hvis man ikke ammer.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Jeg sidder lige og tænker lidt, min plan er og amme når den bette kommer om nogle måneder! men derud over må man godt give modermælks afstatning ved siden af??  jeg tænker hvis bedsteforældre eller ligne skal passe ... 
jeg ved godt der findes brystpumper osv. Og det vil jeg også fremskaffe.. men ingen i min familie har kunne amme hvilket jeg også selv er bange for der vil ske ved mig 
Og idag har jeg hørt/læst mig til at man nærmest bliver stemplet  som dårlig mor hvis man ikke ammer.. 

Jeg valgte amningen fra efter 4 dage. Min datter blev ikke mæt og det gjorde så ondt at jeg græd ved hver amning. 

Hun kom på flaske. Bedste beslutning ever. Jeg blev mødt af folk der sagde det var forkert ikke at amme, at jeh ikke ville mit barn det bedste og at vi ingeb nærhed ville få.  

Jeg ville mit barn det bedste. Og jeg kunne se det var at give mme. Og fra dag et var hun et helt andet barn. Og vi har fået den nærhed man også får når man ammer. Jeg sørgede bare for det kun var mig der gav flaske. 

Vi forsøger at lave nr to. Mit valg er allerede truffet. Barnet bliver flaske barn.

Det valg fungere for mig. Du skal ikke bekymrer dig over andres meninger. De ved ikke hvad der er bedst for dig og dit barn. 

Hwld og lykke med det hele

Anmeld

25. januar 2015

FrkGranger

Selvfølgelig må du give flaske når den lille passes og da også hvis du vælger baby skal være fuld ud på mme, det er din baby og dit valg..

Jeg ammede min søn til han var 5 mdr og han fik en-to flaske om dagen i 14 dag og jeg kunne stadigvæk amme....

Du skal dog være opmærksom på at nogen har en meget fintfølende mælkeproduktion der hurtigt påvirkes af at den lille springer en amning over...

Kan evt foreslå dig at melde dig ind i gruppen ammennet på Facebook eller se ammenet . DK hvor der er uddannet vejledning....

Husk en god amning starter ved at tro på det.....

Anmeld

25. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg vil bestemt også give det en chance!  det er også billigere haha! men jeg har det lidt ligesom om jeg må "skjule" flasker og ligne for en sundhedsplejske eller lyve om mit barn ikke er flaske barn! 
der er ikke så meget alders forskel på mig og min søster og jeg husker derfor hendes "baby tid"  - min mor plagede nærmest om at hun kunne få den skide flaske og hun rendte også ind i dem der sagde hun ikke ville det bedste! men mine forældre prøvede ALT fra bryst pumpe og ligne og mælken ville bare ikke rende til!
og der tænker jeg så ! det er da skide synd for barnet !

Og det er det jeg frygter at jeg skal ligge på syghuset og blive ved og ved og i øvrrig blive stemplet som en dum mor der ikke vil prøve eller give det en chance for det VIL jeg oprindeligt rigtigt gerne!
Men jeg kan også nå dertil man MÅ erkende man ikke kan amme!!! 

Og egentlig syntes jeg også et flaskebarn ville være meget nemmer for "os" - men jeg vil på ingen måde ligge på syghuset som ungmor 
og komme med forslaget om at flasken ikke var bedre og det bliver skrevet ind. 
for jeg har hørt det først er omkring 1-2 dage efter mælken begynder og rende til , men det syntes jeg faktisk er MEGA lang tid hvor den ikke vil ordenligt mæt 

Hvorfor pokker kan man da ikke også bare selv få lov at bestemme hvad man vil uden man nærmest bør tigge og be for at få "lov " til at give en flaske det er da tros vores barn! 

Anmeld

25. januar 2015

FrkGranger

Anonym skriver:

Jeg vil bestemt også give det en chance!  det er også billigere haha! men jeg har det lidt ligesom om jeg må "skjule" flasker og ligne for en sundhedsplejske eller lyve om mit barn ikke er flaske barn! 
der er ikke så meget alders forskel på mig og min søster og jeg husker derfor hendes "baby tid"  - min mor plagede nærmest om at hun kunne få den skide flaske og hun rendte også ind i dem der sagde hun ikke ville det bedste! men mine forældre prøvede ALT fra bryst pumpe og ligne og mælken ville bare ikke rende til!

Og det er det jeg frygter at jeg skal ligge på syghuset og blive ved og ved og i øvrrig blive stemplet som en dum mor der ikke vil prøve eller give det en chance for det VIL jeg oprindeligt rigtigt gerne!

Og egentlig syntes jeg også et flaskebarn ville være meget nemmer for "os" - men jeg vil på ingen måde ligge på syghuset som ungmor 
for jeg har hørt det først er omkring 1-2 dage efter mælken begynder og rende til , men det syntes jeg faktisk er MEGA lang tid hvor den ikke vil ordenligt mæt 

Hvorfor pokker kan man da ikke også bare selv få lov at bestemme hvad man vil uden man nærmest bør tigge og be for at få "lov " til at give en flaske det er da tros vores barn! 

Du kan tage en snak med km om hvordan du ønsker dagene på barselsgangen skal være ang amning vs flaske så kan de se du har tænkt over det...

Ang sundhedsplejersken er det ikke alle der ser amningen som det eneste rigtige min var neget forstående og støttede mig i at sige stop til amning da det ikke var hyggeligt mere...

Jeg ammede hver 2. time a en times varighed de første 2 døgn til mælken løb til.... Og se blev det til hver 3. time i en time

Men husk også at amning er også et stort tryghedsbehov...

Anmeld

25. januar 2015

Sissel

Du kan være ganske rolig.. Baby bliver mæt, selvom mælken først løber til efter et par dage.. Baby har en "madpakke" med, inde fra maven af, så den kan klare sig ind til mælken er løbet til. Desuden producerer man råmælk, som baby selvfølgelig skal have.. Så det er ikke fordi den slet intet får at spise. 

Ved min første, ammede jeg fuldt. Med undtagelse af et par gange, den ene gang skulle jeg i biografen og den anden husker jeg ikke.. Ud over at det føles som om mine bryster var ved at sprænge, fordi jeg sprang en amning over, så gik det fint. Hun afviste ikke mit bryst, som jo er det man kan risikere, ved at springe måltider over. 

Men hvorfor er det, sådan helt ind i hjertet, at du tænker at du ikke vil amme?

Jeg ammer mit 3. barn nu, og det er SÅ hyggeligt.. Nr 2. ammede jeg (selvvalgt) ikke, og jeg fortryder det sådan.. Jeg ville ikke undvære det for noget i verden. 

Anmeld

25. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor1986 skriver:

Jeg valgte amningen fra efter 4 dage. Min datter blev ikke mæt og det gjorde så ondt at jeg græd ved hver amning. 

Hun kom på flaske. Bedste beslutning ever. Jeg blev mødt af folk der sagde det var forkert ikke at amme, at jeh ikke ville mit barn det bedste og at vi ingeb nærhed ville få.  

Jeg ville mit barn det bedste. Og jeg kunne se det var at give mme. Og fra dag et var hun et helt andet barn. Og vi har fået den nærhed man også får når man ammer. Jeg sørgede bare for det kun var mig der gav flaske. 

Vi forsøger at lave nr to. Mit valg er allerede truffet. Barnet bliver flaske barn.

Det valg fungere for mig. Du skal ikke bekymrer dig over andres meninger. De ved ikke hvad der er bedst for dig og dit barn. 

Hwld og lykke med det hele

Af ren nysgerrighed - hvordan ved du om hun blev mæt eller ej på 4. dag. I starten er de jo nærmest ved bryster hele tiden? 

Anmeld

25. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Selvfølgelig må du selv bestemme. Folk har forskellige holdninger men det er jo ikke lov. 

Men min mælk løb først til en uge efter - og spædbørn er designet til at kunne leve af råmælken den første tid. Så rolig nu - man sulter ikke sit barn 

Anmeld

25. januar 2015

Røverdatter

Jeg ville give amning et forsøg.

Jeg har fuldammet min dreng - ja det er hårdt i starten, ja det gør ondt, ja du kan risikere at få brystbetændelse (det gjorde jeg - av for pokker), ja du vil bruge maaaange timer på amning, ja du vil sikkert græde på et (eller flere) tidspunkt(er), men det er det hele værd!

Jeg elskede at amme min søn - især fra omkring 2-3 måneders alderen da alting blev lidt "normalt" igen.

Der er rimelig store chancer for, at din baby vil vænne sig hurtigt til flasken, hvis h*n får modermælkserstatning (flaske), og muligvis fravælge dit bryst/amning, fordi flasken giver baby mulighed for ikke at bruge så mange kræfter på at suge mælken ud. Vi er alle født med en sans for "dovenskab" 

Jeg vil til enhver tid kæmpe den brageste kamp for at få amningen op at køre. Du skriver det handler om at få baby passet - det er en personlig holdning, men jeg ville aldrig lade min baby blive passet som spæd, og aldrig lade ham/hende få flaske (hvis jeg gav flaske) af andre end mig selv (og højst nødvendigt/til nøds faren).

Jeg gider ikke lægge op til diskussion om amning og/eller flaske (for/imod), jeg skriver bare min holdning og mening 

Anmeld

25. januar 2015

AMM00

Dit barn, din krop= Dit valg.. 

Ingen andre end dig ved hvad der bedst. For dig og dit barn.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.