Jeg ville give amning et forsøg.
Jeg har fuldammet min dreng - ja det er hårdt i starten, ja det gør ondt, ja du kan risikere at få brystbetændelse (det gjorde jeg - av for pokker), ja du vil bruge maaaange timer på amning, ja du vil sikkert græde på et (eller flere) tidspunkt(er), men det er det hele værd! 
Jeg elskede at amme min søn - især fra omkring 2-3 måneders alderen da alting blev lidt "normalt" igen.
Der er rimelig store chancer for, at din baby vil vænne sig hurtigt til flasken, hvis h*n får modermælkserstatning (flaske), og muligvis fravælge dit bryst/amning, fordi flasken giver baby mulighed for ikke at bruge så mange kræfter på at suge mælken ud. Vi er alle født med en sans for "dovenskab" 
Jeg vil til enhver tid kæmpe den brageste kamp for at få amningen op at køre. Du skriver det handler om at få baby passet - det er en personlig holdning, men jeg ville aldrig lade min baby blive passet som spæd, og aldrig lade ham/hende få flaske (hvis jeg gav flaske) af andre end mig selv (og højst nødvendigt/til nøds faren).
Jeg gider ikke lægge op til diskussion om amning og/eller flaske (for/imod), jeg skriver bare min holdning og mening 
Anmeld