Først vil jeg skrive det gør mig ondt.
Hvor du hører til, tror jeg du selv ved. Hvis du føler du har mistet er barn, så er det det du har.
Jeg har mødt en del der har mistet kort efter nakkefoldscanningen alla 14.-15. Uge, forskellen er så de har skulle føde barnet og har set det for det meste. De deltager i temaaftener i landsforeningen til støtte ved spædbarnsdød på præcis samme måde som jeg der har mistet Lia på 4 dage. VI kan dele en del tanker, og en del har vi ikke til fælles, blandt andet når man selv har skulle stå med valget om at afbryde graviditet - for det kan jeg kun forestille mig som et mareridt, så kan de måske kun forestille sig noget af det jeg stod i som et mareridt.
Jeg fik mange gode råd og ord da jeg mistede, men et af dem som bed sig fast og som jeg tænker på nu hvor jeg læser dine svar, det var: din historie skal fortælles x antal gange og for hver gang du har fortalt den skal du fortælle den x-1. Det er vigtigt at fortælle og fortælle og fortælle og så lige fortælle en gang til.
og så mit eget råd: find nogen du kan spejle dig i, nogen som har stået samme sted eller næsten tilsvarende - at høre andre har tænkt og følt på samme måde er en gave. Man er ikke længere tosset, men blot lige som en anden.

Anmeld