Jeg bliver lidt i tvivl, måske kan hun lidt akupunktur, men som sagt det jeg brugte hende til var meget mere en uvildig risiko- vurdering af mig. Hun ved hvad reglerne er, men hun har også et super fornuftigt forhold til at fødende kvinder ikke kan standardiseres og defor giver rigide regler heller ikke meni g. Hun tror mere på mennesket end på maskinen, og da jeg. Stod foran en igangsættelse jeg slet ikke havde lyst til var det bare. Dejligt både at snakke igangsættelse, men også alternativer igennem og blive klar over alle mine muligheder, og snakke fordele og ulemper ved de muligheder. Det var det jeg havde brug for, for at kunne give mig selv om min krop ro, jeg stressede totalt over truslen med igangsættelse, nu hvor jeg rent faktisk havdé planlagt en hjemmefødsel.
Jeg har det lidt på samme måde med 'truslen' om kejsersnit. Men jeg kan ikke helt bestemme mig for, om det er meget rart at lade andre om babys exit efterhånden. Er i hvert fald ved at være ret utålmodig, og er jo heller ikke tryg ved at føde en for stor baby med numsen nedad.
Men der burde jo også være dét alternativ, at de undersøger mig for, hvor moden jeg efterhånden er, og om der er en chance for at jeg selv går i fødsel snart. Og at de vægtscanner lillepigen, for at følge op på, om hun overhovedet er ved at være for stor. For det kunne jo give mig nogle ekstra dage, hvor jeg måske kunne nå at gå i fødsel selv.
Men som sagt, er ikke helt afklaret endnu, om det er rart bare at tage imod det kejsersnit eller ej...
Anmeld