Rastløs! Sædefødsel over termin.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2015

morlinen

Jeg bliver lidt i tvivl, måske kan hun lidt akupunktur, men som sagt det jeg brugte hende til var meget mere en uvildig risiko- vurdering af mig. Hun ved hvad reglerne er, men hun har også et super fornuftigt forhold til at fødende kvinder ikke kan standardiseres og defor giver rigide regler heller ikke meni g. Hun tror mere på mennesket end på maskinen, og da jeg. Stod foran en igangsættelse jeg slet ikke havde lyst til var det bare. Dejligt både at snakke igangsættelse, men også alternativer igennem og blive klar over alle mine muligheder, og snakke fordele og ulemper ved de muligheder. Det var det jeg havde brug for, for at kunne give mig selv om min krop ro, jeg stressede totalt over truslen med igangsættelse, nu hvor jeg rent faktisk havdé planlagt en hjemmefødsel.

Jeg har det lidt på samme måde med 'truslen' om kejsersnit. Men jeg kan ikke helt bestemme mig for, om det er meget rart at lade andre om babys exit efterhånden. Er i hvert fald ved at være ret utålmodig, og er jo heller ikke tryg ved at føde en for stor baby med numsen nedad.

Men der burde jo også være dét alternativ, at de undersøger mig for, hvor moden jeg efterhånden er, og om der er en chance for at jeg selv går i fødsel snart. Og at de vægtscanner lillepigen, for at følge op på, om hun overhovedet er ved at være for stor. For det kunne jo give mig nogle ekstra dage, hvor jeg måske kunne nå at gå i fødsel selv.

Men som sagt, er ikke helt afklaret endnu, om det er rart bare at tage imod det kejsersnit eller ej...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2015

morlinen

Mor Christa skriver:

Er der sket noget? :-D

Nix, ikke endnu Lillesøster forstår virkelig at trække spændingen ud

Ender nok med at få et kejsersnit senest i starten af næste uge.

Anmeld

27. januar 2015

Mumto3

Der er heldigvis RIGTIG mange timer til 'starten af næste uge' og i løbet af de mange mange timer, kan du sagtens nå at gå i fødsel :-)

Anmeld

27. januar 2015

Signe-bine

morlinen skriver:

Åh, hvor vil jeg gerne i gang med den fødsel nu. Jeg er i dag 40+5 og baby ligger i uk. Jeg vil så gerne ha den fødsel i gang, for baby bliver kun større, og da det er en sædefødsel må jeg ikke sættes i gang, så føler at jeg rykker tættere og tættere på et kejsersnit. Skal til samtale med overlægen når jeg er 41+2 om det. Håber dog jeg har født inden. 

Kan ikke lade være med at tænke på om det er min egen spænding/nervøsitet der forsinker det her. Eller om der er noget jeg kan gøre for at sætte fødslen igang. Nogen forslag??

Var til akupunktur og fik hindeløsning, så godt som hun kunne, hos Helle Ella i fredags, men der er sket nada. 

Andre der har stået i denne situation?

Og nogen ideer til at sætte det i gang?

Jeg har ikke lige læst hele tråden, så jeg beklager hvis mit forslag er fremlagt.

Men det eneste jeg nogensinde har hørt skulle hjælpe med at sætte en fødsel i gang, er en "bækkenløsning" hos en massage/zoneterapi terapeut. Jeg går med min datter hos en dame der laver massage, kranio sakral terapi og zoneterapi. Jeg ved ikke helt præcis hvad behandlingen hedder, men i store træk så løsner de bækkenet og min behandler fortalte om mange der fødte samme dag som de fik denne behandling. Jeg skal hvert fald have sådan en omgang bækken-behandling inden jeg skal føde til sommer 

Ellers så rigtig god fødsel 

Anmeld

27. januar 2015

morlinen

Mumto3 skriver:

Der er heldigvis RIGTIG mange timer til 'starten af næste uge' og i løbet af de mange mange timer, kan du sagtens nå at gå i fødsel :-)

Ja, det har du ret i. Skal til samtale med overlægen torsdag, og så må vi se om de vil ha mig til kejsersnit fredag allerede. 

Men jeg må jo bare lade naturen og eksperterne bestemme, og mærke efter hvad der føles rigtigt. 

Anmeld

27. januar 2015

morlinen

Signe-bine skriver:

Jeg har ikke lige læst hele tråden, så jeg beklager hvis mit forslag er fremlagt.

Men det eneste jeg nogensinde har hørt skulle hjælpe med at sætte en fødsel i gang, er en "bækkenløsning" hos en massage/zoneterapi terapeut. Jeg går med min datter hos en dame der laver massage, kranio sakral terapi og zoneterapi. Jeg ved ikke helt præcis hvad behandlingen hedder, men i store træk så løsner de bækkenet og min behandler fortalte om mange der fødte samme dag som de fik denne behandling. Jeg skal hvert fald have sådan en omgang bækken-behandling inden jeg skal føde til sommer 

Ellers så rigtig god fødsel 

Det lyder da rigtig interessant. Hvor finder man mon en behandler der kan det? Er din i storkøbenhavn? 

Så længe det ikke er usundt for bækkenet, så lyder det jo som noget der kunne hjælpe mig

Anmeld

28. januar 2015

Signe-bine

morlinen skriver:

Det lyder da rigtig interessant. Hvor finder man mon en behandler der kan det? Er din i storkøbenhavn? 

Så længe det ikke er usundt for bækkenet, så lyder det jo som noget der kunne hjælpe mig

Jeg tror ikke det er usundt for bækkenet, jeg har skævt bækken og fik at vide det kunne hjælpe, rette baby på plads (i min første fødsel stod min datter skævt på i 100år pga det skæve bækken) og løsne bækkenet.

min behandler ligger godt nok i Hillerød �� og hun har anbefalet en behandler i Helsinge der har en massagebriks der har plads til den gravide mave �� så det er desværre langt væk. Men du kan evt få min behandlers nr og sende hende en sms om hun kan anbefale en i Kbh?

Anmeld

28. januar 2015

migxher

Hvordan ser det ud, er der optakt til noget (: ?

Anmeld

28. januar 2015

morlinen

Signe-bine skriver:

Jeg tror ikke det er usundt for bækkenet, jeg har skævt bækken og fik at vide det kunne hjælpe, rette baby på plads (i min første fødsel stod min datter skævt på i 100år pga det skæve bækken) og løsne bækkenet.

min behandler ligger godt nok i Hillerød �� og hun har anbefalet en behandler i Helsinge der har en massagebriks der har plads til den gravide mave �� så det er desværre langt væk. Men du kan evt få min behandlers nr og sende hende en sms om hun kan anbefale en i Kbh?

Jeg afventer lige til efter samtalen med overlægen i morgen, for når det ikke, hvis de godt vil ha mig til kejsersnit på fredag. Men hvis jeg skal vente til mandag eller tirsdag, ku det jo godt være en god ide Tak for svarene

Anmeld

28. januar 2015

morlinen

migxher skriver:

Hvordan ser det ud, er der optakt til noget (: ?

Ik en dyt. Hun har det vidst alt for godt derinde. Eller også er det meningen, at hun ik skal ud den vej. Tænk hvis hun ved, at det blir for risikabelt Hvis hun fx har navlestrengen om halsen eller noget. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.