Rastløs! Sædefødsel over termin.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.968 visninger
43 svar
32 synes godt om
25. januar 2015

morlinen

Åh, hvor vil jeg gerne i gang med den fødsel nu. Jeg er i dag 40+5 og baby ligger i uk. Jeg vil så gerne ha den fødsel i gang, for baby bliver kun større, og da det er en sædefødsel må jeg ikke sættes i gang, så føler at jeg rykker tættere og tættere på et kejsersnit. Skal til samtale med overlægen når jeg er 41+2 om det. Håber dog jeg har født inden. 

Kan ikke lade være med at tænke på om det er min egen spænding/nervøsitet der forsinker det her. Eller om der er noget jeg kan gøre for at sætte fødslen igang. Nogen forslag??

Var til akupunktur og fik hindeløsning, så godt som hun kunne, hos Helle Ella i fredags, men der er sket nada. 

Andre der har stået i denne situation?

Og nogen ideer til at sætte det i gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2015

Bissen

morlinen skriver:

Åh, hvor vil jeg gerne i gang med den fødsel nu. Jeg er i dag 40+5 og baby ligger i uk. Jeg vil så gerne ha den fødsel i gang, for baby bliver kun større, og da det er en sædefødsel må jeg ikke sættes i gang, så føler at jeg rykker tættere og tættere på et kejsersnit. Skal til samtale med overlægen når jeg er 41+2 om det. Håber dog jeg har født inden. 

Kan ikke lade være med at tænke på om det er min egen spænding/nervøsitet der forsinker det her. Eller om der er noget jeg kan gøre for at sætte fødslen igang. Nogen forslag??

Var til akupunktur og fik hindeløsning, så godt som hun kunne, hos Helle Ella i fredags, men der er sket nada. 

Andre der har stået i denne situation?

Og nogen ideer til at sætte det i gang?

Har ikke lige nogle ideer men vil bare sige held og lykke med fødslen! fødte selv en dejlig pige ved sædefødsel for 5 mdr siden og det gik bare så godt! 

Sender lidt ve-støv og håber bebs snart vil ud! 

Anmeld

25. januar 2015

Princesspigen

Nogle siger trappe ture og andet motion kan hjælpe 

nogle siger sex hjælper da mandens sæd sku ku sætte det igang 

andre siger krydret mad.. 

Ihværtifal held og lykke med det hele 

Anmeld

25. januar 2015

morlinen

Mettebids skriver:

Har ikke lige nogle ideer men vil bare sige held og lykke med fødslen! fødte selv en dejlig pige ved sædefødsel for 5 mdr siden og det gik bare så godt! 

Sender lidt ve-støv og håber bebs snart vil ud! 

Tusind tak for svar. Hvor dejligt at høre, at du har en god oplevelse bag dig med sædefødsel, for lidt nervøs er man da

Anmeld

25. januar 2015

morlinen

Princesspigen skriver:

Vi har masser af trapper herhjemme, så de burde ha virket nu. Men satser på en gåtur i morgen.

Krydret mad har jeg spist i dag Så må vi se om det virker. 

Åh, vil bare igang NU. Det er så frustrerende at jeg ikke må blive sat igang. 

Anmeld

25. januar 2015

migxher

Princesspigen skriver:

Ja det kan da ikke skade at prøve lidt af hvert hehe 

men et lille undrende spørgsmål, hvorfor må du ikke blive sat igang ved sædefødsel? 

Har de prøvet at vende baby ?

Anmeld

25. januar 2015

morlinen

migxher skriver:

Ja det kan da ikke skade at prøve lidt af hvert hehe 

men et lille undrende spørgsmål, hvorfor må du ikke blive sat igang ved sædefødsel? 

Har de prøvet at vende baby ?

Ja, de prøvede ved 37+0, men det var umuligt. Så overlægen mente ikke det kunne betale sig at prøve igen.

Jeg ved faktisk ikke præcis hvorfor man ikke må sættes igang, men det er det de fortæller mig på hospitalet. 

Tror også jeg må begive mig ud i lidt af hvert for at forsøge at sætte det igang selv

Anmeld

25. januar 2015

migxher

morlinen skriver:

Ja, de prøvede ved 37+0, men det var umuligt. Så overlægen mente ikke det kunne betale sig at prøve igen.

Jeg ved faktisk ikke præcis hvorfor man ikke må sættes igang, men det er det de fortæller mig på hospitalet. 

Tror også jeg må begive mig ud i lidt af hvert for at forsøge at sætte det igang selv

Ah oka (: Men jeg krydser fingre for at det går igang af sig selv.
Er du slet ikke nervøs for at skulle føde med numsen først? De har vel tilbudt dig kejsersnit?
Jeg var ved lægen i mandags( 33+) hvor han mente at baby ligger med numsen først så jeg fik da lige smidt i hovedet at vender han sig ikke og kan de ikke vende ham når tid kommer skulle jeg selvfølgelig sige ja til kejsersnit, det løs nærmest forbudt at føde med numsen først, selvom det vil jeg nok ikke have noget imod, er ikke meget for kelsersnit. 

Anmeld

25. januar 2015

Sissel

Nulre brystvorter

jeg fik ihvertfald veer af det.. Ikke at jeg fødte af dem, men jeg fik dem

Det er jo lidt lissom når man har efterveer, under amning.. Baby stimulerer brystvorterne=livmoderen trækker sig sammen.. 

Det kan jo være det virker hos dig

og så for øvrigt held og lykke med den forestående fødsel.. 

Anmeld

26. januar 2015

morlinen

migxher skriver:

Ah oka (: Men jeg krydser fingre for at det går igang af sig selv.
Er du slet ikke nervøs for at skulle føde med numsen først? De har vel tilbudt dig kejsersnit?
Jeg var ved lægen i mandags( 33+) hvor han mente at baby ligger med numsen først så jeg fik da lige smidt i hovedet at vender han sig ikke og kan de ikke vende ham når tid kommer skulle jeg selvfølgelig sige ja til kejsersnit, det løs nærmest forbudt at føde med numsen først, selvom det vil jeg nok ikke have noget imod, er ikke meget for kelsersnit. 

Jo, det er jeg da selvfølgelig, men der kan jo også ske så meget under en normal fødsel. Og det er jo den samme krop der skal ud

Men blev vurderet af overlægen til at være en god kandidat, fordi jeg har født før, hvor det kun tog 5 timer. Han vurderer også ud fra, om man har normalt hofter osv. 

Synes jeg er blevet sat grundigt ind i det. En sædefødsel skal fx følge nogle helt bestemte punkter og baby bliver overvåget konstant ved at jeg har strimmel på, hvor de holder øje med hjertelyd, og om baby bliver stresset. Ellers hedder det kejsersnit. 

Jeg skal føde på Herlev, hvor de er meget erfarne i sædefødsler, så det afhænger meget af dit fødested. De har været gået væk fra det i en lang årrække, fordi der kom en undersøgelse, som fejlagtigt viste at kejsersnit var bedre, så derfor er de på mange hospitaler ikke lige så erfarne i det. Hvor skal du føde?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.