Rastløs! Sædefødsel over termin.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2015

morlinen

Sissel skriver:

Nulre brystvorter

jeg fik ihvertfald veer af det.. Ikke at jeg fødte af dem, men jeg fik dem

Det er jo lidt lissom når man har efterveer, under amning.. Baby stimulerer brystvorterne=livmoderen trækker sig sammen.. 

Det kan jo være det virker hos dig

og så for øvrigt held og lykke med den forestående fødsel.. 

Tro mig, har nulrer mine hårdt prøvede brystvorter rigtig meget

En uge før termin fik jeg også nogle bittesmå veer/strenge plukveer af det, men så er der ikke sket en dyt siden

Og tusind tak! Håber jeg når at føde selv, inden det hedder kejsersnit. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2015

migxher

morlinen skriver:

Jo, det er jeg da selvfølgelig, men der kan jo også ske så meget under en normal fødsel. Og det er jo den samme krop der skal ud

Men blev vurderet af overlægen til at være en god kandidat, fordi jeg har født før, hvor det kun tog 5 timer. Han vurderer også ud fra, om man har normalt hofter osv. 

Synes jeg er blevet sat grundigt ind i det. En sædefødsel skal fx følge nogle helt bestemte punkter og baby bliver overvåget konstant ved at jeg har strimmel på, hvor de holder øje med hjertelyd, og om baby bliver stresset. Ellers hedder det kejsersnit. 

Jeg skal føde på Herlev, hvor de er meget erfarne i sædefødsler, så det afhænger meget af dit fødested. De har været gået væk fra det i en lang årrække, fordi der kom en undersøgelse, som fejlagtigt viste at kejsersnit var bedre, så derfor er de på mange hospitaler ikke lige så erfarne i det. Hvor skal du føde?

Jeg skal føde i Esbjerg, så de er nok ikke så erfarne med den slags her (: Og så er jeg jo også førstegangs. 

Anmeld

26. januar 2015

morlinen

Op'er lige. 

Ingen andre der gik over tid med uk baby??

Anmeld

26. januar 2015

FruStolpe

morlinen skriver:

Op'er lige. 

Ingen andre der gik over tid med uk baby??

Jeg er stor tilhænger af zoneterapi 
Lidt læsestof
http://axil.dk/kvinde/fodsel 

Anmeld

26. januar 2015

morlinen

FruStolpe skriver:

Jeg er stor tilhænger af zoneterapi 
Lidt læsestof
http://axil.dk/kvinde/fodsel 

Tak for input

Det lyder helt sikkert som noget jeg kunne finde på, men 700 kr...Har lige brugt 550 kr på akupunktur. Men åh, hvor gad jeg godt!

Anmeld

26. januar 2015

FruStolpe

morlinen skriver:

Tak for input

Det lyder helt sikkert som noget jeg kunne finde på, men 700 kr...Har lige brugt 550 kr på akupunktur. Men åh, hvor gad jeg godt!

Ja ok, nu bor jeg i udkants DK og jeg giver kun 300 for en behandling. Så prøv evt at tjekke forskellige steder ud 

Anmeld

26. januar 2015

Mumto3

Jeg har selv gået rigtig meget hos Helle Ella og været glad for det. Ellers vil jeg anbefale den private jordemoder der underviser  gravide i Rødovre svømmehal (og lige glemt hvad hun hedder). Hun er tidligere chef-jordemoder på Rigshospitalet, men sagde op i protest mod den behandling de gravide fik. Hun er inde i 'reglerne', men hun er helt nede på jorden og har en dejlig ligefrem tilgang til det med fødsel, og synes generelt at 'fødesystemet' er blevet lidt for hysterisk. Jeg panikkede en søndag, hvor jeg skulle sættes i gang mandag morgen og hun tog en akut samtale med mig. Hun var bare SÅ god at snakke med, og hun fik mig ned på jorden igen. Jeg fødte først torsdag, men hun havde givet mig mod og styrke til at træffe de rigtige beslutninger for mig! -og ikke bare lægge mig op på samlebåndet til alle de andre. Efter (en meget voldsom) fødsel, fik jeg virkelig meget ros af de jordmødre der havde været med til fødsel, og i bagklogskabens klare lys, gav de mig ret i mine valg! Det var SÅ fedt!!! Men jeg havde også virkelig fået troen på jeg skulle lytte til min krop og stole på mine fornemmelse for hvornår noget var rigtigt og noget var forkert.

Det er godt at lytte til andre, men man skal ikke glemme at lytte til sin krop!

Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke med din forestående fødsel i UK  og sender dig tons vis af ve-støv

Anmeld

26. januar 2015

morlinen

Mumto3 skriver:

Jeg har selv gået rigtig meget hos Helle Ella og været glad for det. Ellers vil jeg anbefale den private jordemoder der underviser  gravide i Rødovre svømmehal (og lige glemt hvad hun hedder). Hun er tidligere chef-jordemoder på Rigshospitalet, men sagde op i protest mod den behandling de gravide fik. Hun er inde i 'reglerne', men hun er helt nede på jorden og har en dejlig ligefrem tilgang til det med fødsel, og synes generelt at 'fødesystemet' er blevet lidt for hysterisk. Jeg panikkede en søndag, hvor jeg skulle sættes i gang mandag morgen og hun tog en akut samtale med mig. Hun var bare SÅ god at snakke med, og hun fik mig ned på jorden igen. Jeg fødte først torsdag, men hun havde givet mig mod og styrke til at træffe de rigtige beslutninger for mig! -og ikke bare lægge mig op på samlebåndet til alle de andre. Efter (en meget voldsom) fødsel, fik jeg virkelig meget ros af de jordmødre der havde været med til fødsel, og i bagklogskabens klare lys, gav de mig ret i mine valg! Det var SÅ fedt!!! Men jeg havde også virkelig fået troen på jeg skulle lytte til min krop og stole på mine fornemmelse for hvornår noget var rigtigt og noget var forkert.

Det er godt at lytte til andre, men man skal ikke glemme at lytte til sin krop!

Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke med din forestående fødsel i UK  og sender dig tons vis af ve-støv

Tusind tak for dit svar og alt dit ve støv Håber det virker. 

Jeg synes også Helle Ella var super god. Dog mere alternativ end jeg havde troet, men besluttede mig bare for at "tage i mod" Og selvom fødslen endnu ik er gået i gang, hjalp hun mig mange så mange andre punkter. 

Tak for anbefaling af hende i Rødovre Svømmehal. Hvad 'kan' hun? Er hun også akupunktør?

Anmeld

27. januar 2015

Mumto3

morlinen skriver:

Tusind tak for dit svar og alt dit ve støv Håber det virker. 

Jeg synes også Helle Ella var super god. Dog mere alternativ end jeg havde troet, men besluttede mig bare for at "tage i mod" Og selvom fødslen endnu ik er gået i gang, hjalp hun mig mange så mange andre punkter. 

Tak for anbefaling af hende i Rødovre Svømmehal. Hvad 'kan' hun? Er hun også akupunktør?

Jeg bliver lidt i tvivl, måske kan hun lidt akupunktur, men som sagt det jeg brugte hende til var meget mere en uvildig risiko- vurdering af mig. Hun ved hvad reglerne er, men hun har også et super fornuftigt forhold til at fødende kvinder ikke kan standardiseres og defor giver rigide regler heller ikke meni g. Hun tror mere på mennesket end på maskinen, og da jeg. Stod foran en igangsættelse jeg slet ikke havde lyst til var det bare. Dejligt både at snakke igangsættelse, men også alternativer igennem og blive klar over alle mine muligheder, og snakke fordele og ulemper ved de muligheder. Det var det jeg havde brug for, for at kunne give mig selv om min krop ro, jeg stressede totalt over truslen med igangsættelse, nu hvor jeg rent faktisk havdé planlagt en hjemmefødsel.

Anmeld

27. januar 2015

Mor Christa

Er der sket noget? :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.