Jeg var ked af at få epidural, men min datter stod skævt på og jeg åbnede mig derfor ikke, så veerne blev kun værre stadig uden at virke. Så set i lyset af dét er jeg glad for at jeg fik den. Jeg var fint smertedækket i 4-5 timer men kunne mærke alt ved presseveerne. Epiduralen gjorde her at jeg var lidt bedøvet og ikke mærkede presseveerne med det samme, men det fandt jeg hurtigt ud af og pressede før.
Jeg havde ingen bivirkninger og behøvede heller ikke ve-drop. Har hørt epiduralen stopper veerne for nogle.
Men god fødsel til dig trådstarter? Har du overvejet fødselsforberedelse? Feks smertefri fødsel? Jeg har lige læst bogen og vil have kurset her til 2. fødsel, ifølge hende selv har kurset hjulpet mange som dig, der er skrækslagne for at føde :-) Jeg glæder mig til at få nogle konkrete teknikker at bruge i udvidelsesfasen, den slags tilbød det offentlige ikke mig i min første graviditet. De snakkede kun om dyb vejrtrækning hele vejen gennem fødslen, men ellers er man bare overladt til sin egen krops vilje. Nok reklame, jeg synes bare selv kurset lyder interessant :-)
Anmeld