Til jer der har fået Epidural-bedøvelse .. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2015

MorTil4<3

lottelabs skriver:

(Sorry hvis jeg spørger dumt, er første gangsgravid og meeega bange for at føde..)

Til jer der har fået en Epidural, er man fuldstændig bedøvet og uden smerter eller tager det bare det værste?  

Jeg fik med min første, og epien blev slukket af jordmoder da jeg fik presseve så jeg havde en bedre ide om hvornår jeg skulle presse med, og det kunne så også mærkes 

men 2 gang fødte jeg uden smertelindring, og må sige at jeg rydeligt kan mærke da jeg fik epien da jeg trods alt havde det super lige op til  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2015

tullemortilsnart2

SDD skriver:

Jeg tror det er meget forskelligt hvor meget smerte det fjerner.

Der er (så vidt jeg ved) 2 forskellige slags bedøvelse man plejer at give i epi'en. De smertedækker forskelligt. 

Ved epi bedøver de et "bælte" og der er man så forskånet. Når baby så får roteret sig godt ned kommer veerne under dette bælte. Her vil veerne igen kunne mærkes. Formålet her vil være at når de bliver til presseveer skal man kunne mærke dem og "bruge" dem.

Jeg var helt smertedækker i 2 timer. Da jeg så bad om mere bedøvende i epi'en blev jeg undersøgt(standard) og her kunne hun konstatere at hun var rykket meget langt ned og at det ikke ville gøre noget for mig at få mere. Fik noget, og ganske rigtigt, det gjorde stadig pisse ondt.

glæd dig til fødslen(især med epi) det er det største øjeblik i livet

okay, bare den tager det meste så er jeg tilfreds - men endnu bedre hvis man ikke mærker noget

glæder mig til han kommer til verden - men ved ikke med fødslen, har altid sagt jeg ikke ville føde vaginalt (har dog ændret mening nu) fordi jeg er skrækslagen! men igen er det måske bare fordi man ser folk i tv der ligger og skriger og høre de værste historier man ved jo ikke hvad man går indtil før man er i det, men håber jeg kan tage det roligt og får en nogenlunde god oplevelse med det.  

Anmeld

23. januar 2015

Fine_007

lottelabs skriver:

(Sorry hvis jeg spørger dumt, er første gangsgravid og meeega bange for at føde..)

Til jer der har fået en Epidural, er man fuldstændig bedøvet og uden smerter eller tager det bare det værste?  

I mit tilfælde var jeg fuldstændig smertefri i en times tid, hvilket var guld værd! Derefter kom smerterne igen i et stille og roligt tempo.. jeg fødte 4 timer efter epiduralen mistede sin virkning. 

Held og lykke med fødslen, når det er - det kan du sagtens klare! 

Anmeld

23. januar 2015

Louisejulia

Jeg kunne godt mærke lidt niven i forbindelse med veerne, men de var markant mindre end inden jeg fik epiduralen. Jeg er glad for at jeg valgte at få den, selvom jeg er rædselsslagen for nåle. Jeg fokuserede overhovedet ikke på nålen, veerne gjorde skide ondt, så det var dem jeg fokuserede på i stedet 

Anmeld

23. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
lottelabs skriver:

okay, bare den tager det meste så er jeg tilfreds - men endnu bedre hvis man ikke mærker noget

glæder mig til han kommer til verden - men ved ikke med fødslen, har altid sagt jeg ikke ville føde vaginalt (har dog ændret mening nu) fordi jeg er skrækslagen! men igen er det måske bare fordi man ser folk i tv der ligger og skriger og høre de værste historier man ved jo ikke hvad man går indtil før man er i det, men håber jeg kan tage det roligt og får en nogenlunde god oplevelse med det.  

Et godt råd der hjalp mig såå meget:

Sig JA til veerne. Byd dem velkommen og arbejd med dem. 

I stedet for bare at tænke smeeerte! Evt visualiser hvordan de udvider og skubber og gør at baby kommer. 

Jeg tror mange af dem vi ser i tv, der skriger og lukker sig inde, ikke arbejder med veerne, men bare har fokus på smerterne. 

Stol på din krop; den er skabt til det

Anmeld

23. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
lottelabs skriver:

Da jeg skulle have min datter kørte de bl.a. strimmel på mig af frygt for mit blodtryk og der kunne vi se at de veer jeg mærkede som stramninger henover maven faktisk var så kraftige at de røg udenfor skalaen... Alle andre veer mærkede jeg ikke...

Anmeld

23. januar 2015

missehxx

Jeg var 200% smertedækket. Kunne ikke mærke mine presseveer selvom de skruede ned for den så de måtte sige til hver gang jeg skulle presse. Til gengæld "styrtede" jeg på Fødegangen da de ville have mig ud og tisse efter fødslen fordi den havde lammet mine ben totalt. Kunne først mærke dem igen efter 10 timer.. Men det var det værd!! ��

Anmeld

23. januar 2015

Muffinmus

Synes det var skide genialt til udvidelsesveerne,  men ikke presseveerne 

Anmeld

23. januar 2015

Signe-bine

Jeg var ked af at få epidural, men min datter stod skævt på og jeg åbnede mig derfor ikke, så veerne blev kun værre stadig uden at virke. Så set i lyset af dét er jeg glad for at jeg fik den. Jeg var fint smertedækket i 4-5 timer men kunne mærke alt ved presseveerne. Epiduralen gjorde her at jeg var lidt bedøvet og ikke mærkede presseveerne med det samme, men det fandt jeg hurtigt ud af og pressede før. 

Jeg havde ingen bivirkninger og behøvede heller ikke ve-drop. Har hørt epiduralen stopper veerne for nogle.

Men god fødsel til dig trådstarter? Har du overvejet fødselsforberedelse? Feks smertefri fødsel? Jeg har lige læst bogen og vil have kurset her til 2. fødsel, ifølge hende selv har kurset hjulpet mange som dig, der er skrækslagne for at føde :-) Jeg glæder mig til at få nogle konkrete teknikker at bruge i udvidelsesfasen, den slags tilbød det offentlige ikke mig i min første graviditet. De snakkede kun om dyb vejrtrækning hele vejen gennem fødslen, men ellers er man bare overladt til sin egen krops vilje. Nok reklame, jeg synes bare selv kurset lyder interessant :-) 

Anmeld

23. januar 2015

Emisoph

Første ve efter epi'en var lagt mærkede jeg fuldt ud, anden ve ca halvt og ved tredje ve og frem til presseveerne var jeg fuldt dækket Fik endda sovet halvanden time :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.