Til jer der har fået Epidural-bedøvelse .. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.084 visninger
23 svar
9 synes godt om
23. januar 2015

tullemortilsnart2

(Sorry hvis jeg spørger dumt, er første gangsgravid og meeega bange for at føde..)

Til jer der har fået en Epidural, er man fuldstændig bedøvet og uden smerter eller tager det bare det værste?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2015

LJMNA

Jeg fik en både ved nr 2 fødsel og nr 3. ved fødsel nr 2, var jeg fuldstændig smertedækket, kunne mærke når jeg skulle presse men der var absolut ingen smerter forbundet.. 

Ved fødsel nr 3, blev den lagt forkert og gik faktisk kun ned og lammede mit ene ben, kunne mærke alt udover mit ben. Det tog 14 dage før jeg ordenligt kunne mærke mit ben igen og 5 mdr før min hovedpine forsvandt. 

Anmeld

23. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
lottelabs skriver:

(Sorry hvis jeg spørger dumt, er første gangsgravid og meeega bange for at føde..)

Til jer der har fået en Epidural, er man fuldstændig bedøvet og uden smerter eller tager det bare det værste?  

Jeg var ikke fuldstændig smertedækket. Det blev bedre, men jeg skal da lige love for at det gjorde vanvittigt ondt alligevel. Tror det er forskelligt fra person til person. 

Anmeld

23. januar 2015

tullemortilsnart2

LJMNA skriver:

Jeg fik en både ved nr 2 fødsel og nr 3. ved fødsel nr 2, var jeg fuldstændig smertedækket, kunne mærke når jeg skulle presse men der var absolut ingen smerter forbundet.. 

Ved fødsel nr 3, blev den lagt forkert og gik faktisk kun ned og lammede mit ene ben, kunne mærke alt udover mit ben. Det tog 14 dage før jeg ordenligt kunne mærke mit ben igen og 5 mdr før min hovedpine forsvandt. 

lyder godt med fødsel 2.. håber også det virker sådan på mig !  

- knap så fedt med nr. 3 kan jeg høre.

Anmeld

23. januar 2015

Dorthe1986

Jeg var i den syvende himmel da jeg fik min. Men da jeg var 9-10 cm åben så virkede den ikke mere selvom de skruede op og op for blusset. Men det var skønt med en lille pause 

Anmeld

23. januar 2015

tullemortilsnart2

MummiT skriver:

Jeg var ikke fuldstændig smertedækket. Det blev bedre, men jeg skal da lige love for at det gjorde vanvittigt ondt alligevel. Tror det er forskelligt fra person til person. 

hehe.. ja men bare det tager det meste så er jeg glad! ja det er nok forskelligt. 

Anmeld

23. januar 2015

l.kjoeller

lottelabs skriver:

Jeg var smertedækket så jeg ku sove med veer 

Anmeld

23. januar 2015

Missy_B

Jeg var helt smertedækket og sov en del timer indtil presseveerne kom

Anmeld

23. januar 2015

LJMNA

lottelabs skriver:

lyder godt med fødsel 2.. håber også det virker sådan på mig !  

- knap så fedt med nr. 3 kan jeg høre.

Den var perfekt i fødsel nr 2, altså selv min forkølelse fjernede den �� og netop fordi jeg ku mærke fornemmelsen af hvornår jeg skulle presse, fik jeg lov til at beholde den til min datter var ude og jeg havde fået de små sting jeg sku ha  

Anmeld

23. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tror det er meget forskelligt hvor meget smerte det fjerner.

Der er (så vidt jeg ved) 2 forskellige slags bedøvelse man plejer at give i epi'en. De smertedækker forskelligt. 

Ved epi bedøver de et "bælte" og der er man så forskånet. Når baby så får roteret sig godt ned kommer veerne under dette bælte. Her vil veerne igen kunne mærkes. Formålet her vil være at når de bliver til presseveer skal man kunne mærke dem og "bruge" dem.

Jeg var helt smertedækker i 2 timer. Da jeg så bad om mere bedøvende i epi'en blev jeg undersøgt(standard) og her kunne hun konstatere at hun var rykket meget langt ned og at det ikke ville gøre noget for mig at få mere. Fik noget, og ganske rigtigt, det gjorde stadig pisse ondt.

glæd dig til fødslen(især med epi) det er det største øjeblik i livet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.