Navnedilemma..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2015

Ciss

Anonym skriver:

Jeg synes bestemt heller ik pusle er grimt, men som skrevet, så er det for mig mere er kælenavn.

man kan også sige at pusle jo altid er blevet lidt fastholdt i den lillepigerolle hun havde i min søsters børn. Det er i hvert fald den man forbinder hende med.  

Jeg føler bare at, fordi jeg har overrumplet ham 2 gange og fået min vilje, så er det hans tur. Jeg har enormt dårlig samvittighed over at jeg ikke er faldet i svime over hans forslag.

Du skal ikke have dårlig samvittighed.

Du er jo åben for forslag fra ham - men samtidig er det jo fornuftigt at tænke på, hvordan det vil blive for hende at leve med navnet. Det kan måske være morsomt at hedde Barbie, når man er tre år, men det fortsætter det ikke med at være. (For nu at tage et helt andet eksempel.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2015

2babygirls

Jeg synes det er et vildt sødt navn, og en voksen kan sagtens hedde det.

MEN jeg ville aldrig bare gå med til et navn jeg ikke var enig i. Selvom du har følt at du bestemte ved de to store, har han jo Selv givet lov til at det blev det endelige navn.

Blev nu enige!

Anmeld

24. januar 2015

Pigent

Har i fundet ud af noget?

Anmeld

24. januar 2015

Pinkypie

mor:) skriver:

Det er da ikke at være en kælling - I skal da begge to kunnf lide navnet. 

Jeg ville ikke gå med til Pusle - forestil dig en voksen dame ved navn Pusle

Hæhæ, der er der faktisk en der hedder 

-Pusle Helmuth(at hun så blev døbt noget andet, er jo en anden sag)

Men ja, synes så personligt også, at navnet bedre passer til en lille pige, end en voksen kvinde 

-Så den ville jeg nok heller ikke give efter omkring

Anmeld

24. januar 2015

Mor til Ella

Det navn ville ikke blive accepteret af mig

For mig er det et kælenavn, og lyder træls til et engang voksent menneske

Anmeld

24. januar 2015

Anonym trådstarter

Pigent skriver:

Har i fundet ud af noget?

Nej ik endnu. Jeg går og foreslår en masse navne, men han svarer ik rigtig og kommer ikke med nye selv.. Jeg synes det er lidt op ad bakke.. 

Anmeld

24. januar 2015

Anonym trådstarter

Der kommer lige et fælles svar. 

Jeg går ikke "bare" med til det, så havde der ik rigtig været så meget dilemma i det. 

Jeg føler stadig at jeg lidt frarøver ham "hans tur", men er også af den overbevisning at hun ska ha et navn vi begge kan leve med. Derfor skal han jo heller ikke "bare" gå med til et navn. Men når nu han KUN har Pusle i hovedet, så er det temmelig svært at blive enige.. 

Vi har jo heldigvis god tid til at finde det rigtige navn og hvem ved, måske jeg alligevel til slut faktisk har hørt navnet tilpas mange gange så det bliver det alligevel. Nu må vi se... 

Jeg har forresten forslået at det ku blive Liva pusle og så efternavn, men han kan kun se hende som en Pusle.. suk...

Anmeld

24. januar 2015

Pigent

Hvad med i laver hver jeres liste som i kan skrive navne på når i kommer tanke om et også til sidst beslutter jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.