Navnedilemma..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2015

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Skal i have flere børn siden det kan bære hans tur? For hvis i har bestemt en gang hver og dette er den sidste så er det vel begges tur?

pusle er sødt, men jeg ville ikke bruge det. Det minder mig kun om min søsters børn, og er i min verden mere et varemærke end et navn. 

Hvis i var enige skulle hun jo bare hedde det, men får mig lyder  det vare ikke sådan.

Nej vi skal ikke have flere. 

Som skrevet har jeg haft det afgørende ord med de 2 store. Den stores navn foreslog han, men det var ikke hans favorit. Derfor føler jeg at det er hans tur. 

Jeg har gået og smagt på navnet i nogle dage, nogen gange kan der jo gå et lys op for en og man ser tingene anerledes, men det er bare ike sket! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2015

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Pusle er sødt til en lille pige men da ikke til en voksen kvinde 

Monica 

Jeg ser det bare mest som et kælenavn.. 

Anmeld

23. januar 2015

Anonym trådstarter

Malunsesmutti skriver:

Jeg synes Pusle er et rigtig fint navn, også til en voksen.. Altså selveste Pusle hedder jo Pusle   Når det så er sagt, synes jeg overhovedet ikke du skal gå med til et navn du ikke synes om  Så nej, du skal ikke lade din mand bestemme.. Desuden synes jeg heller ikke du skal tænke at det er "hans tur".. 

Jeg synes bestemt heller ik pusle er grimt, men som skrevet, så er det for mig mere er kælenavn.

man kan også sige at pusle jo altid er blevet lidt fastholdt i den lillepigerolle hun havde i min søsters børn. Det er i hvert fald den man forbinder hende med.  

Jeg føler bare at, fordi jeg har overrumplet ham 2 gange og fået min vilje, så er det hans tur. Jeg har enormt dårlig samvittighed over at jeg ikke er faldet i svime over hans forslag.

Anmeld

23. januar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Vi har virkelig været igennem mange navne, pusle er det eneste han kan forestille sig.. Suk det er svært.. 

Håber ikke, at du bare siger "ok, så hedder hun Pusle". Det er ikke ham alene der skal bestemme det. Det er jeres fælles beslutning. Han må have et navn nr. 2 som han også kan lide

Anmeld

23. januar 2015

Sprit25

Kunne du ikke gå med til Pusle Liva? Så når hun blev stor nok kunne hun selv tage valget? 

(Men jeg er på din side. Synes pusle er et kælenavn)

Anmeld

23. januar 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Pusle er rigtig sødt - som kælenavn til en lille pige.

Jeg har altid kaldt min datter pusling, men jeg er mere eller mindre holdt op nu, da jeg synes,  hun er blevet for stor til det navn - og hun er altså kun 5 år. 

At finde navn til et barn ER svært, men du skal ikke gå med til et navn, du ikke bryder dig om, blot fordi det er din mands tur til at bestemme.

Tror du selv, hvis han havde haft "det sidste ord" i to ældres navne, at han ville lade dig få frit valg på alle hylder til at vælge et navn til jeres yngste?

Anmeld

23. januar 2015

Pigent

Anonym skriver:

Jeg står i lidt af et dilemma. 

For 12 dage siden fik vi den skønneste lille pige. Men vi kan simpelthen ikke blive enige om er navn! 

Vi har 2 piger i forvejen, den store foreslog min mand, men jeg valgte at det skulle være dét, den "lille" var mit forslag og min mand gik så med til det. Derfor føler jeg at det er hans tur til at bestemme. 

Vi har snakket mange navne denne gang, men er ikke enige om noget. 

De 2 store hedder alm navne som man ikke hører så tit, min mand har gennem graviditeten så haft MEGET populære navne øverst på sin liste. Dem er han gået væk fra da han opdagede hvor mange børn der hedder det i dag. 

Nu har han så forelsket sig i navnet Pusle... Det er da også rigtig sødt, men jeg ser det bare mere som et kælenavn. Det er det eneste navn han har, så jeg er SÅ splittet!

Skal jeg bide i det sure æble og give mig så hun hedder pusle til fornavn, være en kælling og holde på at han må finde et andet eller hvad hulan ska jeg gøre.. 

Jeg synes ikke Pusle er et navn. Måske det sødt og kalde sin lille baby det som kælenavn .

Synes i skal finde et andet navn, det ville være nemmere og giv forslag hvis man vidste hvad de store hedder. 

Anmeld

23. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja vi skal begge kunne lide navnet, men som sagt har jeg haft det afgørende ord med de 2 store og føler derfor at det hans tur.. 

Det handler ikke om hvem der har bestemt mest. I har valgt nogle navne I begge to kunne give jer tilfredse med og det bliver I også nødt til denne gang. 

Mine to drenges navne har manden foreslået, jeg har gået og tygget lidt på det og jo længere tid der gik, jo mere kunne jeg lide navnene. Men derfor skal jeg ikke have eneret til at bestemme når vi engang får et til barn. 

Anmeld

23. januar 2015

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Jeg står i lidt af et dilemma. 

For 12 dage siden fik vi den skønneste lille pige. Men vi kan simpelthen ikke blive enige om er navn! 

Vi har 2 piger i forvejen, den store foreslog min mand, men jeg valgte at det skulle være dét, den "lille" var mit forslag og min mand gik så med til det. Derfor føler jeg at det er hans tur til at bestemme. 

Vi har snakket mange navne denne gang, men er ikke enige om noget. 

De 2 store hedder alm navne som man ikke hører så tit, min mand har gennem graviditeten så haft MEGET populære navne øverst på sin liste. Dem er han gået væk fra da han opdagede hvor mange børn der hedder det i dag. 

Nu har han så forelsket sig i navnet Pusle... Det er da også rigtig sødt, men jeg ser det bare mere som et kælenavn. Det er det eneste navn han har, så jeg er SÅ splittet!

Skal jeg bide i det sure æble og give mig så hun hedder pusle til fornavn, være en kælling og holde på at han må finde et andet eller hvad hulan ska jeg gøre.. 

Nej jeg ville ikke navngive mit barn pusle. Der er nok ikke andet for, at I bliver ved med at finde på flere navneforslag. Lige pludselig så finder I sikkert det perfekte navn til jeres dejlige pige

Her er nogle forslag som jeg synes er pæne

Mie

Maja

Esther

Astrid

Agnes

Anmeld

23. januar 2015

Ciss

Pusle, Lillemor, Trunte osv er for mig kælenavn.

Ikke vildt morsomt at være teenager og skulle finde sig selv som selvstændigt og stærkt individ og så blive kaldt Pusle.

Forslag:

Perle

Petrine

Petra

- Pusle kan være kælenavnet til daglig, men det kan jo være godt at have et mere robust navn på papiret.

Andre forslag, jeg synes er søde, men som ikke er på P:

Molly

Lina

Erle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.