Navnedilemma..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.939 visninger
27 svar
8 synes godt om
23. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg står i lidt af et dilemma. 

For 12 dage siden fik vi den skønneste lille pige. Men vi kan simpelthen ikke blive enige om er navn! 

Vi har 2 piger i forvejen, den store foreslog min mand, men jeg valgte at det skulle være dét, den "lille" var mit forslag og min mand gik så med til det. Derfor føler jeg at det er hans tur til at bestemme. 

Vi har snakket mange navne denne gang, men er ikke enige om noget. 

De 2 store hedder alm navne som man ikke hører så tit, min mand har gennem graviditeten så haft MEGET populære navne øverst på sin liste. Dem er han gået væk fra da han opdagede hvor mange børn der hedder det i dag. 

Nu har han så forelsket sig i navnet Pusle... Det er da også rigtig sødt, men jeg ser det bare mere som et kælenavn. Det er det eneste navn han har, så jeg er SÅ splittet!

Skal jeg bide i det sure æble og give mig så hun hedder pusle til fornavn, være en kælling og holde på at han må finde et andet eller hvad hulan ska jeg gøre.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2015

ErDetSnartNU

Jeg ville ikke acceptere navnet Pusle som fornavn. Det er for mig et navn, der er meget (!!) sødt til et lille barn, men kan du forestille dig en seriøs karrierekvinde hedde det? Det har jeg i hvert fald svært ved, men jeg er måske også meget konservativ der 

Hvad med at bruge Pusle som mellem - og kælenavn, og så måske give hende et mere "stærkt" navn som fornavn og som modspil til det meget tuttenuttede mellemnavn? 

Hvad hedder jeres ældre piger? Bare så man har en idé om jeres (tidligere?) navnestil så man måske kan komme med forslag  

Anmeld

23. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er da ikke at være en kælling - I skal da begge to kunnf lide navnet. 

Jeg ville ikke gå med til Pusle - forestil dig en voksen dame ved navn Pusle

Anmeld

23. januar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, jeg ville ikke give mig til navnet Pusle. I må finde et kompromi, så det bliver et navn I begge kan forene jer med

Anmeld

23. januar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

For 12 dage siden fik vi den skønneste lille pige. Men vi kan simpelthen ikke blive enige om er navn! 

Vi har 2 piger i forvejen, den store foreslog min mand, men jeg valgte at det skulle være dét, den "lille" var mit forslag og min mand gik så med til det. Derfor føler jeg at det er hans tur til at bestemme. 

De 2 store hedder alm navne som man ikke hører så tit, min mand har gennem graviditeten så haft MEGET populære navne øverst på sin liste. Dem er han gået væk fra da han opdagede hvor mange børn der hedder det i dag. 

Nu har han så forelsket sig i navnet Pusle... Det er da også rigtig sødt, men jeg ser det bare mere som et kælenavn. Det er det eneste navn han har, så jeg er SÅ splittet!

Skal jeg bide i det sure æble og give mig så hun hedder pusle til fornavn, være en kælling og holde på at han må finde et andet eller hvad hulan ska jeg gøre.. 

Skal i have flere børn siden det kan bære hans tur? For hvis i har bestemt en gang hver og dette er den sidste så er det vel begges tur?

pusle er sødt, men jeg ville ikke bruge det. Det minder mig kun om min søsters børn, og er i min verden mere et varemærke end et navn. 

Hvis i var enige skulle hun jo bare hedde det, men får mig lyder  det vare ikke sådan.

Anmeld

23. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg ville ikke acceptere navnet Pusle som fornavn. Det er for mig et navn, der er meget (!!) sødt til et lille barn, men kan du forestille dig en seriøs karrierekvinde hedde det? Det har jeg i hvert fald svært ved, men jeg er måske også meget konservativ der 

Hvad med at bruge Pusle som mellem - og kælenavn, og så måske give hende et mere "stærkt" navn som fornavn og som modspil til det meget tuttenuttede mellemnavn? 

Hvad hedder jeres ældre piger? Bare så man har en idé om jeres (tidligere?) navnestil så man måske kan komme med forslag  

Som sagt er pusle det eneste han synes om.. Jeg vil helst ikke afsløre mig af forskellige årsager og det gør jeg hvis jeg skriver de stores navne.

Men som skrevet er det alm navne som bare ikke er så udbredte. 

Jeg har foreslået at vi ku bruge pusle som mellemnavn og så foreslået Liva, men han kan kun forestille sig pusle som fornavn.. 

Anmeld

23. januar 2015

Troldemommi

Anonym skriver:

Pusle er sødt til en lille pige men da ikke til en voksen kvinde 

Monica 

Anmeld

23. januar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det er da ikke at være en kælling - I skal da begge to kunnf lide navnet. 

Jeg ville ikke gå med til Pusle - forestil dig en voksen dame ved navn Pusle

Ja vi skal begge kunne lide navnet, men som sagt har jeg haft det afgørende ord med de 2 store og føler derfor at det hans tur.. 

Anmeld

23. januar 2015

IngenKoPåIsen

Jeg synes Pusle er et rigtig fint navn, også til en voksen.. Altså selveste Pusle hedder jo Pusle   Når det så er sagt, synes jeg overhovedet ikke du skal gå med til et navn du ikke synes om  Så nej, du skal ikke lade din mand bestemme.. Desuden synes jeg heller ikke du skal tænke at det er "hans tur".. 

Anmeld

23. januar 2015

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Nej, jeg ville ikke give mig til navnet Pusle. I må finde et kompromi, så det bliver et navn I begge kan forene jer med

Vi har virkelig været igennem mange navne, pusle er det eneste han kan forestille sig.. Suk det er svært.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.