Fravælge amning før fødsel - hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2015

Kay

Tja det var ikke et bevist  valg,  men da Viva er født med ganespalte kan hun ikke ammes, så for at hun kunne få min mælk måtte jeg malkeud og give det på flaske... 

Det tager tid og tålmodighed at malke ud, jeg vil råde dig til at købe en dobbeltsidet brystpumpe det gør det nemmere at malke fra begge brystet på en gang så du ikke skal sidde lige så længe

De første dage er det 15 min af gangen Ca hver anden time og så kan du langsomt øge det til længere tid og længere imellem, for at det skal kunne komme ordentligt gang skal du malke hver 3.time også om natten den første måned og der efter kun hver 3.time om dagen

Jeg har en dobbeltsidet brystpumpe du kan købe hvis det har interesse ☺

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

Papillon

En fra min mødregruppe har gjort, som jeg tror, du ønsker det. Hun pumpede råmælken ud og gav på flaske, mens de lå indlagt. Da mælken så løb til, gik de over til MME og hun fik pillerne og bundet brysterne ind (det sidste ved jeg ikke rigtig noget om, andet end hun fortalte det sådan).

Hun var glad for sin beslutning, og syntes det fungerede fint med at give råmælken på den måde 

Anmeld

22. januar 2015

LJMNA

Min søster malkede ud til min nevø, de første 3 uger ca hver anden time, så gik hun over til hver tredje time, hun malkede ca ud i 15 min af gangen og gav så flasken som tog ihvertfald 30 min for ham at spise. 

Hun malkede ud til han var 6 mdr super sejt. 

Jeg selv malkede ud hver tredje time fra start af og i 14 dage frem, der fra gik vi over til MME, det var med den ældste, de andre 2 fik MME fra start.

Anmeld

22. januar 2015

Frk_Louise

Årgangs Mor skriver:

Min plan er kun at malke råmælken ud, den amning du beskriver er desværre langt fra den jeg har haft. Jeg har 3 ammeforsøg bag mig, hvor jeg alligevel måtte supplere på flaske. Det er ikke noget jeg gør igen 4 gang og især ikke efter nederlaget sidste gang  det gjorde simpelthen så ondt at andre til sidst skulle diktere et fravalg, og måden det hele blev gjort på  derfor vælger jeg denne gang at gå direkte til flaske, og pumpe råmælken ud og give den på flaske 

Så forstår jeg bedre dit valg.. 

Anmeld

23. januar 2015

Kløver

LJMNA skriver:

Min søster malkede ud til min nevø, de første 3 uger ca hver anden time, så gik hun over til hver tredje time, hun malkede ca ud i 15 min af gangen og gav så flasken som tog ihvertfald 30 min for ham at spise. 

Hun malkede ud til han var 6 mdr super sejt. 

Jeg selv malkede ud hver tredje time fra start af og i 14 dage frem, der fra gik vi over til MME, det var med den ældste, de andre 2 fik MME fra start.

Jeg vil kun malke råmælken ud da jeg ved jeg ikke vil have i nærheden af nok mælk  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.