Fravælge amning før fødsel - hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2015

Kløver

modesty skriver:

Jeg synes at du skal snakke med din jordemoder om hvordan og hvorledes. Og spørge hende om du eventuelt kan få en kontakt til fødegangen så du kan høre hvordan det foregår. Jeg tænker at din metode med at udmalke råmælken og derefter stoppe helt, er lidt atypisk, og at det derfor er en god idé at have kommunikeret med dem om din beslutning inden?

Hvad mener du med at jeg bør snakke med dem fordi min metode er atypisk. Tog valget allerede efter sidste ammeforsøg og snakkede der med min sp. Hun støttede mig fuldt ud i at skulle jeg have flere børn, var det sådan jeg ville gøre det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

modesty

Årgangs Mor skriver:

Hvad mener du med at jeg bør snakke med dem fordi min metode er atypisk. Tog valget allerede efter sidste ammeforsøg og snakkede der med min sp. Hun støttede mig fuldt ud i at skulle jeg have flere børn, var det sådan jeg ville gøre det  

Du tager min kommentar som en kritik, men det er den ikke. Jeg forstår godt at du, med din baggrund, vælger flasken denne gang.

Atypisk er at noget ikke er typisk. Fordi det ikke er det de fleste gør. Det er ikke et kritisk ord. Jeg går ikke ud fra at mange mødre vælger din metode? Jeg tænker at de fleste kvinder der fravælger amning før barnets fødsel, simpelthen bare giver flaske helt fra starten. Men måske jeg tager fejl?

Under alle omstændigheder mener jeg at du vil få bedst svar på dine spørgsmål ved at snakke med de mennesker som skal være omkring dig i den tid - altså jordemoder og eventuelt fødegangen.

Anmeld

22. januar 2015

Loan

Efter første barn hvor vi kæmpede med at få en amning igang de 10 dage vi var indlagt, tonsvis af mislykkedes forsøg på at han skulle få fat, følelsen af at være en malkeko fordi jeg faktisk næsten ikke lavede andet end at sidde med en pumpe på brysterne uden noget resultat valgte jeg ved 2. barn at jeg overhovedet ikke ville forsøge at sætte nogen mælkeproduktion igang, det kom så helt naturligt i modsætning til den første efter 4 dage, jeg investerede straks i automatisk brystpumpe, og jeg kunne faktisk følge med efterspørgslen i 2 uger før hanerne var fuldkommen lukkede igen uden overhovedet at tage en pille.

Ja det er et bøvl uden lige, ja jeg var træt døgnet rundt fordi det var konsekvent hver 3. time at jeg pumpede ud, men at vide jeg gjorde mit bedste for at han skulle få alt den første mælk gjorde det, det hele værd, både søvnløsheden, ømheden, sårene, irritationen blev glemt. Og skulle jeg en dag få nr 3 bliver det sikkert det samme jeg gør igen.

Anmeld

22. januar 2015

Kløver

modesty skriver:

Du tager min kommentar som en kritik, men det er den ikke. Jeg forstår godt at du, med din baggrund, vælger flasken denne gang.

Atypisk er at noget ikke er typisk. Fordi det ikke er det de fleste gør. Det er ikke et kritisk ord. Jeg går ikke ud fra at mange mødre vælger din metode? Jeg tænker at de fleste kvinder der fravælger amning før barnets fødsel, simpelthen bare giver flaske helt fra starten. Men måske jeg tager fejl?

Under alle omstændigheder mener jeg at du vil få bedst svar på dine spørgsmål ved at snakke med de mennesker som skal være omkring dig i den tid - altså jordemoder og eventuelt fødegangen.

Tog den faktisk ikke som kritik, spurgte fordi jeg ville vide dybere hvad du mente ved godt hvad atypisk betyder, det var mere omkring det at snakke om beslutningen, og har jeg gjort tidligere  

ville mest høre hvordan det er foregået for andre, måske der er noget jeg kan gøre for at få den bedste start og da jeg ikke har bedst erfaring med at sygehusets personale har styr på den del, søgte jeg andres erfaring  

skal også føde ved kejsersnit så fødegang bliver ikke aktuel  

Anmeld

22. januar 2015

lenemor77

Vores den yngste fik flaske fra hun blev født. Kun MME. Der har ikke været nogen problemer i forhold til sygeplejersker eller jordemoder. Ikke engang en diskussion om mit valg.. 

Anmeld

22. januar 2015

klmf

Jeg valgte flaske ved mit sidste barn. Vi gjorde sådan at han suttede ved mig det første halve døgn for lige at få råmælken, og så fik han flaske derfra. Jeg fik 'mælkestoppiller' i et par dage. Det gik fint og uden problemer og den bedste beslutning for os alle

Anmeld

22. januar 2015

Kløver

lenemor77 skriver:

Vores den yngste fik flaske fra hun blev født. Kun MME. Der har ikke været nogen problemer i forhold til sygeplejersker eller jordemoder. Ikke engang en diskussion om mit valg.. 

Hvordan gjorde i, hvor hurtigt startede i med at give flaske  

Anmeld

22. januar 2015

Kløver

lotchen skriver:

Jeg valgte flaske ved mit sidste barn. Vi gjorde sådan at han suttede ved mig det første halve døgn for lige at få råmælken, og så fik han flaske derfra. Jeg fik 'mælkestoppiller' i et par dage. Det gik fint og uden problemer og den bedste beslutning for os alle

Dejligt at høre jeg ønsker jo også den lille bare får råmælken, men havde ikke tænkt man kunne gøre sådan  

Anmeld

22. januar 2015

lenemor77

Årgangs Mor skriver:

Hvordan gjorde i, hvor hurtigt startede i med at give flaske  

Jeg sagde det til min jordemoder, så det stod i journalen. Og så sagde jeg det til sygeplejersken på svangergangen - fødte ved planlagt kejsersnit. Mini fik sin første flaske på opvågningen. Den kom sygeplejersken med. 

Anmeld

22. januar 2015

Mami

Jeg malkede ud. Købte en elektrisk og pumpede ud (det tog ikke mere end 10 min, så havde jeg 150-200 ml pr bryst) i starten skal du malke hver 3 time for at få mælken til at løbe til og for at stimulere  

du skal nok ligge bebs til lige når h'n kom ud, og når du er kommet på barsels  gangen kan du malke første gang og herefter for 3 time  

Obs! Læser lige du ikke ønsker at ligge til eller malke ud fremover. Jeg ville selv ligge bebs til på fødegangen og derefter malke ud, ellers må du bide i det lidt sure som jeg gjorde, her 2 gang fik jeg en malke maskine 2 timer efter og derefter hver 3 time, bebs kan få supplerede lidt mme til hvis baby er meget sulten. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.