Fravælge amning før fødsel - hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.724 visninger
24 svar
13 synes godt om
22. januar 2015

Kløver

Jeg har taget valget om ikke at amme. Jeg vil malke ud, og give på flaske indtil vi skal, det der nu er. 

Nogen som vil dele og fortælle hvordan det foregår når man vælger flasken fra start, og ikke skal prøve at få amning op at køre  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

Mor Christa

Min umiddelbare tanke omkring det er, at hvis du skal malke ud og give babyen det mælk, så skal du jo på en eller anden måde have "amningen"/malkningen op at køre.. Og så skal du også give barnet flasken.. 
Så som jeg ser det, skal du vel stadig have amningen op at køre trods du ikke ønsker at direkte amme :-) 
Jeg har desværre ingen erfaringer, udover at de gange jeg har malket ud, har det taget en evighed, så jeg ville forslå dig at anskaffe dig en elektronisk pumpe :-)

Anmeld

22. januar 2015

Frk_Louise

Årgangs Mor skriver:

Jeg har taget valget om ikke at amme. Jeg vil malke ud, og give på flaske indtil vi skal, det der nu er. 

Nogen som vil dele og fortælle hvordan det foregår når man vælger flasken fra start, og ikke skal prøve at få amning op at køre  

Jeg ammer, men jeg har været nød til at malke ud ifm. en begravelse.

Kan ikke anbefale dig det, da det (ihvertfald for mig) tager 100 år at få mælk nok ud til bare et måltid. Hvor imod det kun tager 5-10 minutter at amme. Det er besværligt at malke ud, det tager tid at koge flasker og så er flasker plus alt udstyret heller ikke helt billigt!

Må jeg spørge hvorfor du har taget den beslutning? 

Anmeld

22. januar 2015

Kløver

Mor Christa skriver:

Min umiddelbare tanke omkring det er, at hvis du skal malke ud og give babyen det mælk, så skal du jo på en eller anden måde have "amningen"/malkningen op at køre.. Og så skal du også give barnet flasken.. 
Så som jeg ser det, skal du vel stadig have amningen op at køre trods du ikke ønsker at direkte amme :-) 
Jeg har desværre ingen erfaringer, udover at de gange jeg har malket ud, har det taget en evighed, så jeg ville forslå dig at anskaffe dig en elektronisk pumpe :-)

Jeg har en fra de andre gange, men vil malke råmælken ud, mens jeg er indlagt, skal jeg være 2-3 dage pga kejsersnit  

Anmeld

22. januar 2015

Mor Christa

Årgangs Mor skriver:

Jeg har en fra de andre gange, men vil malke råmælken ud, mens jeg er indlagt, skal jeg være 2-3 dage pga kejsersnit  

Ah på den måde! 
Så når I kommer hjem fra sygehuset igen, vil barnet komme over på MME/flaske, således at du altså ikke havde tænkt at malke ud på længere sigt? :-)
Hvis det hænger sådan sammen, så tænker jeg at det bare er at bide det i sig, og bruge en masse tid på at malke råmælken ud :-)

Anmeld

22. januar 2015

Kløver

Frk_Louise skriver:

Jeg ammer, men jeg har været nød til at malke ud ifm. en begravelse.

Kan ikke anbefale dig det, da det (ihvertfald for mig) tager 100 år at få mælk nok ud til bare et måltid. Hvor imod det kun tager 5-10 minutter at amme. Det er besværligt at malke ud, det tager tid at koge flasker og så er flasker plus alt udstyret heller ikke helt billigt!

Må jeg spørge hvorfor du har taget den beslutning? 

Min plan er kun at malke råmælken ud, den amning du beskriver er desværre langt fra den jeg har haft. Jeg har 3 ammeforsøg bag mig, hvor jeg alligevel måtte supplere på flaske. Det er ikke noget jeg gør igen 4 gang og især ikke efter nederlaget sidste gang  det gjorde simpelthen så ondt at andre til sidst skulle diktere et fravalg, og måden det hele blev gjort på  derfor vælger jeg denne gang at gå direkte til flaske, og pumpe råmælken ud og give den på flaske 

Anmeld

22. januar 2015

Kløver

Mor Christa skriver:

Ah på den måde! 
Så når I kommer hjem fra sygehuset igen, vil barnet komme over på MME/flaske, således at du altså ikke havde tænkt at malke ud på længere sigt? :-)
Hvis det hænger sådan sammen, så tænker jeg at det bare er at bide det i sig, og bruge en masse tid på at malke råmælken ud :-)

Ja det var min plan, da sygehusets malkemaskiner er meget bedre, jeg ved bare ikke hvordan det hele foregår omkring barnet når man går direkte til flaske fremfor at man lægger til osv  

Anmeld

22. januar 2015

Sandratoft

Årgangs Mor skriver:

Ja det var min plan, da sygehusets malkemaskiner er meget bedre, jeg ved bare ikke hvordan det hele foregår omkring barnet når man går direkte til flaske fremfor at man lægger til osv  

Har du overvejet at lade dit barn amme ved dig de første dage, og så derefter gå over til flaske? Tænker at det vil være meget nemmere at få råmælken ud på den måde. 

Og når mælken så løber til (det gør den jo uanset om du ammer eller malker ud) så bed om de der ammestoppiller, så du ikke skal døje med spændre bryster

Anmeld

22. januar 2015

Kløver

Sandratoft skriver:

Har du overvejet at lade dit barn amme ved dig de første dage, og så derefter gå over til flaske? Tænker at det vil være meget nemmere at få råmælken ud på den måde. 

Og når mælken så løber til (det gør den jo uanset om du ammer eller malker ud) så bed om de der ammestoppiller, så du ikke skal døje med spændre bryster

Nej det vil jeg ikke, det har ikke været succes de andre gange, og kæmpe på den måde, er netop det jeg vil undgå. Med de mængder mælk jeg har, har ammepiller ikke været nødvendige de andre gange 

men tak for forslaget 

Anmeld

22. januar 2015

modesty

Årgangs Mor skriver:

Jeg synes at du skal snakke med din jordemoder om hvordan og hvorledes. Og spørge hende om du eventuelt kan få en kontakt til fødegangen så du kan høre hvordan det foregår. Jeg tænker at din metode med at udmalke råmælken og derefter stoppe helt, er lidt atypisk, og at det derfor er en god idé at have kommunikeret med dem om din beslutning inden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.