A. Nonymsen skriver:
Det lyder godt... Jeg må prøve det af 
ebay er en "handelsplads" altså lidt a la dba.dk for eksempel.
Alle kan sætte til salg på ebay, hvis bare man opretter en profil.
Der er både private sælgere, der sælger brugte ting, og så er der også virksomheder samt personer, der sælger nye ting videre.
Der er varer fra alverdens lande... ikke bare USA, England, Tyskland.... men også asiatiske lande, forskellige europæiske lande osv.
Selv om du er på co.uk siden, er der også varer til salg fra mange lande... så man skal se sig godt for.... jeg handler der selv en hel del.
Ude i venstre side af skærmen kan du fx. krydse af, at du kun vil se varer fra EU-lande eller varer fra UK.
Jeg har købt en del varer fra Asien.... men hvis man vil undgå told og gebyrer, må hver handel fra et ikke-EU-land max. være på 80 kr. + porto. Hvis du køber for mere end 80 kr, kan varerne blive taget i tolden....
Hvis du køber fra EU-lande, kommer der ikke told på.
Nogle sælgere (primært fra Hong Kong) har gratis porto med i prisen... men hvis de køber i UK, Tyskland og andre EU-lande, så kommer der næsten altid porto oven i.... og så løber det op, hvis du handler ved forskellige sælgere.
Når du er inde på en vare, er der et ikon, hvor du kan klikke og se "sælgerens shop" altså de varer, som denne sælger har til salg. Nogle sælgere har flere hundrede/tusinde varer til salg... andre har måske bare 1-5 varer.
Nogle tilbyder samlet porto, hvis man køber flere ting fra dem.... men der er også en del, der ikke tilbyder denne service.
Det kræver lidt at sætte sig ind i det hele, hvis man vil undgå uventede regninger fra tolden... men når man først har styr på det, er det et godt sted....
Husk at være opmærksom på, at de ting, der fx. sælges fra Hong Kong ikke helt er dansk kvalitet.... altså fx. er der meget billigt tøj.... jeg har gjort fine køb... men også køb, hvor kvaliteten er meget langt fra herhjemme... der kan også være stor forskel på tøjstørrelse.
Der sælges også en del uægte varer... fx. kopier af mærkevaresko, mærkevaretøj osv.... så husk at se dig for :-)
Held og lykke... :-)