Amazon.com eller uk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2015

*Toffee*

A. Nonymsen skriver:

Okay, og hvis man tager com så kan man risikere ekstra regninger? Men de kommer ikke hver gang?

er ikke inde i det overhovedet

Hvis du køber fra et ikke EU land vil der altid være risiko for told. Jo dyrere vare, jo højere told. Jeg mener det er 80 Danske kroner man kan købe for uden at skulle betale told :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

MHB

Jeg har købt meget fra .co.uk og .de - den tyske har tit billige ting til baby, vi købte vores babyaytostol fra amazon.de for knap 850 kr inkl forsendelse og den kostede over 1200 kr i butikkerne herhjemme  

Anmeld

18. januar 2015

anjo01

Jeg har købt fra begge. Dog kun fra .com 1 gang, da jeg dengang ikke kunne købe kindle via co.uk med forsendelse til Danmark. Det kan man så nu synes det er en genial side, der virkelig har  alt! Men synes ikke der er den store forskel i prisen? - som andre siger, så vælg co.uk siden, så du ikke risikerer at det bliver snuppet i tolden.

Anmeld

18. januar 2015

A. Nonymsen

MHB skriver:

Jeg har købt meget fra .co.uk og .de - den tyske har tit billige ting til baby, vi købte vores babyaytostol fra amazon.de for knap 850 kr inkl forsendelse og den kostede over 1200 kr i butikkerne herhjemme  

Okay, vidste ikke der var en tysk udgave...

jeg må kigge... 

Arbejder lidt med hudpleje osv og mange produkter får jeg med rabat her hjemme og dem kan uk prisen ikke hamle op med, men måske den tyske 

Hvad der er sparet er tjent som man siger

Anmeld

18. januar 2015

A. Nonymsen

anjo01 skriver:

Jeg har købt fra begge. Dog kun fra .com 1 gang, da jeg dengang ikke kunne købe kindle via co.uk med forsendelse til Danmark. Det kan man så nu synes det er en genial side, der virkelig har  alt! Men synes ikke der er den store forskel i prisen? - som andre siger, så vælg co.uk siden, så du ikke risikerer at det bliver snuppet i tolden.

Ja det er ret vildt... Må kigge lidt videre... Holder mig til eu lande, det er sikrest...

tak 

Anmeld

18. januar 2015

Missy_B

Jeg har handlet en del på co.uk uden nogle bemærkninger  - men det er reelt set underordnet hvad der står bag punktummet, det afgørende er hvor varen sendes fra! Handler du på co.uk, men varen sendes fra Kina risikerer du altså stadig told og moms.

så når du handler fra disse sider, så tjek op på hvor sælgeren stammer fra. Indenfor eu kommer der ikke told og moms på.. 

Anmeld

18. januar 2015

A. Nonymsen

Missy_B skriver:

Jeg har handlet en del på co.uk uden nogle bemærkninger  - men det er reelt set underordnet hvad der står bag punktummet, det afgørende er hvor varen sendes fra! Handler du på co.uk, men varen sendes fra Kina risikerer du altså stadig told og moms.

så når du handler fra disse sider, så tjek op på hvor sælgeren stammer fra. Indenfor eu kommer der ikke told og moms på.. 

Når du skriver hvor sælgeren kommer fra, er det så fordi man også kan købe brugt der inde? Så langt har jeg ikke set endnu nemlig

men hvis jeg køber en helt alm vare fra ny, f.eks. Kosmetik... Kan det så også blive sendt fra forskellige lande?

troede egentligt amazon var en ganske alm netbutik som alle mulige andre?

Anmeld

18. januar 2015

Missy_B

A. Nonymsen skriver:

Når du skriver hvor sælgeren kommer fra, er det så fordi man også kan købe brugt der inde? Så langt har jeg ikke set endnu nemlig

men hvis jeg køber en helt alm vare fra ny, f.eks. Kosmetik... Kan det så også blive sendt fra forskellige lande?

troede egentligt amazon var en ganske alm netbutik som alle mulige andre?

Hvis nu du køber kosmetik - så køber du det af en sælger, med Amazon som mellemled. Det er sælgerens afsendelsessted der afgører om det er indenfor eller udenfor eu - også selvom det er nye varer.

Jeg har købt en del fra uk hjemmesiden, sko mv., men jeg har også sikret mig at sælgerne kom fra uk så der ikke kom ubehagelige regninger

Anmeld

18. januar 2015

2babygirls

A. Nonymsen skriver:

Har lige opdaget amazon, og de har jo ALT...

nogen der har erfaring med at handle der?

og hvordan er det, hvis det er .com (USA) er det jo VILDT billigt... Men er det noget med at tingene kan blive taget i tolden, og hvad indebære det? Og hvis det er uk, er det noget dyrere, men kan ikke tages i tolden eller hvad?

har aldrig handlet fra andre lande før? Så kom med jeres erfaringer

Jeg handler kun på uk siden, da der ellers er risikoen med told. Har kun positive oplevelser med det 

Anmeld

18. januar 2015

ninibadini

Jeg købte engang et par sko fra .com, og der kom automatisk told oven i da jeg betalte, så det var ikke fordi den blev taget i tolden. Det gjorde skoene væsentligt dyrere, men stadig billigere end i uk og dk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.