Vil I mene det er nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Vi er 2 voksne og 2 børn. 

Vi har også ca 10.000 når alle faste udgifter(incl benzin) er betalt. Vi lever ok, men jeg ville ikke have et ekstra barn. Så ville det blive knebent. 

Men det kommer jo an på jeres forbrugsvaner 

Diesel er heller ikke inkluderet i de 10.000 kr. det er til ren mad/husholdning, tøj og sjov..

Jeg tror på at vi sagtens kan, men blev bare i tvivl, da banken jo vil råde til at have et rådighedsbeløb omkring 17.000 kr., men hvis vi havde det, ville vi nok kunne spare de 7.000 kr. op. Vi har lagt opsparing til familien, børnenes opsparing, opsparing til konfirmationer og til rep. af bilen ind i budgettet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

Muhmi

Kommer jo an på hvordan man lever

Jeg synes det er meget, men jeg synes bestemt også det er dejligt for jer at have så meget

Herhjemme har vi 7.500-8000,- til benzin, mad, tøj, fornøjelser.. Så ja, I har det dejligt

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Kommer jo an på hvordan man lever

Jeg synes det er meget, men jeg synes bestemt også det er dejligt for jer at have så meget

Herhjemme har vi 7.500-8000,- til benzin, mad, tøj, fornøjelser.. Så ja, I har det dejligt

Tak , jeg bliver bare tit i tvivl om, hvornår nok er nok.

Anmeld

18. januar 2015

(august)

Vi er 2 voksne og 3 børn (1 blebarn). Vi bruger 4-5000/mdr og der til mad, bleer, shampoo osv til husholdning. Vi ville ikke kunne gøre det for 2500kr som en nævner. Vi køber det meste økologisk hvilket koster bare lidt ekstra om måneden også frugt og grønt. Vi spiser ca 1kg frugt og grønt om dagen. 

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Vi er 2 voksne og 3 børn (1 blebarn). Vi bruger 4-5000/mdr og der til mad, bleer, shampoo osv til husholdning. Vi ville ikke kunne gøre det for 2500kr som en nævner. Vi køber det meste økologisk hvilket koster bare lidt ekstra om måneden også frugt og grønt. Vi spiser ca 1kg frugt og grønt om dagen. 

Så lyder vores vist også meget fornuftigt

Anmeld

18. januar 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Diesel er heller ikke inkluderet i de 10.000 kr. det er til ren mad/husholdning, tøj og sjov..

Jeg tror på at vi sagtens kan, men blev bare i tvivl, da banken jo vil råde til at have et rådighedsbeløb omkring 17.000 kr., men hvis vi havde det, ville vi nok kunne spare de 7.000 kr. op. Vi har lagt opsparing til familien, børnenes opsparing, opsparing til konfirmationer og til rep. af bilen ind i budgettet..

Bankens rådighedsbeløb er jo også skyhøje... Man kan jo aldrig imødekomme dem på alm gennemsnitlige lønninger..... 

Masser af mennensker klare sig for langt mindre, så hvis i vil så kan i da også sagtens. 

Vi ville da sikkert også kunne, men fortrækker at have lidt flere penge mellem hænderne 

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Bankens rådighedsbeløb er jo også skyhøje... Man kan jo aldrig imødekomme dem på alm gennemsnitlige lønninger..... 

Masser af mennensker klare sig for langt mindre, så hvis i vil så kan i da også sagtens. 

Vi ville da sikkert også kunne, men fortrækker at have lidt flere penge mellem hænderne 

Hvis vi ik knaldede 10.500 kr om måneden ind på gæld (for at halvere tiden med gæld), så kunne vi godt imødekomme bankens rådighedsbeløb - vil bare SÅ gerne af med det l*rte gæld!

Anmeld

18. januar 2015

Chevro

Anonym skriver:

Helt ok

Jeg er en person som tænker MEGET over økonomien, og har det dårligt hvis der ikke er penge på alle konti - nok et levn fra at vokse op i et hjem hvor der aldrig var penge nok

Vi har også altid penge på kontoerne, hvis man ikke havde - så ville jeg sku blive dårlig! 

Anmeld

18. januar 2015

mortilfreja

Anonym skriver:

Vi laver også madplan, og vi lander altid på mellem 900-1.200 kr. alligevel.

Det handler jo lidt om at jagte tilbud 

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

mortilfreja skriver:

Det handler jo lidt om at jagte tilbud 

Ja det er vi ikke super gode til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.