Vil I mene det er nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2015

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Men en overgang prøvede vi at spare lidt for sjov, og lavede kuverter med penge til hver uge - så kunne vi holde det nede på under 700! Om ugen  Hvis vi spiste hjemme primært.

så det kan sagtens lade sig gøre  Vi tænker bare ikke så langt i det daglige, og vil gerne bare kunne gøre en masse ting.. 

Jeg syntes også vi gør en masse ting , det er det mandens kørepenge er til (nogle gange 0 kr og andre gange 5.000 kr), også børnepengene. Så det bliver heldigvis til en sjat på 1 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Vores budget er nogenlunde det samme bortset fra vi får 11xxx i bp hver 3 mdr. Jeg synes vi lever fint. Vi har altid penge sidst på måneden og tar tit ud og laver ting med ungerne og mangler intet  

Det er også min tanke. At med 10.000 kr pr mdr, så kan der ryge x-tra over på opsparingen, fast overførsel er medregnet i budgettet, og så vil der stadig være til uforudset sjov

Og når vi engang klarede os for en del mindre, må vi da alt andet end lige opleve luft under vi gerne

Blev bare i tvivl, da bankerne jo råder en til at have et noget større rådighedsbeløb 

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

mortilfreja skriver:

Det er godt nok mange penge i har...!! Vi har et madbudget på ca 2500 om måneden og det rækker fint til to voksne og tre børn.. Som jeg ser det vil i have rig mulighed for at lave en opsparing til ferie osv.. Luksus

Hvordan klare i jer for 2500 kr.? Vi havde en periode for år tilbage hvor vi knap og nap kunne klare os for 4.000 kr.

Anmeld

18. januar 2015

Chevro

Anonym skriver:

Jeg syntes også vi gør en masse ting , det er det mandens kørepenge er til (nogle gange 0 kr og andre gange 5.000 kr), også børnepengene. Så det bliver heldigvis til en sjat på 1 år

Ja, vi har også børnepengene til alt muligt - de er ikke i budget eller noget (:

Anmeld

18. januar 2015

Chevro

Anonym skriver:

Mere ment som at vi gør en masse, uden at tænke over det  Ikke noget negativt 

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Ja, vi har også børnepengene til alt muligt - de er ikke i budget eller noget (:

Vi tager fast 3.000 ind på budgettet, men det efterlader jo alligevel 6.000 kr hvert kvartal, så det er dejligt

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

Mere ment som at vi gør en masse, uden at tænke over det  Ikke noget negativt 

Helt ok

Jeg er en person som tænker MEGET over økonomien, og har det dårligt hvis der ikke er penge på alle konti - nok et levn fra at vokse op i et hjem hvor der aldrig var penge nok

Anmeld

18. januar 2015

mortilfreja

Anonym skriver:

Hvordan klare i jer for 2500 kr.? Vi havde en periode for år tilbage hvor vi knap og nap kunne klare os for 4.000 kr.

De 2500 er kun mad, shampoo, toiletpapir, tandpasta osv 

Det er meget nemt at klare Os for de penge. Vi laver madplan hver søndag og handler kun den ene gang om ugen. Så lærer man også at spare på det der er indkøbt 

Anmeld

18. januar 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Vi har lige gennemgået året budget! Og når ALT andet er betalt, vil vi have 10.000 kr tilbage til mad, sjov og tøj (+ 6.000 kr hver 3. månede i børnepenge), vi er to voksne og 3 børn.

Nogle måneder vil vi have mere end de 10.000 kr da manden nogen gange laver kørepenge, men de skal direkte på opsparingen.

Vil I mene at det er nok?

Vi er 2 voksne og 2 børn. 

Vi har også ca 10.000 når alle faste udgifter(incl benzin) er betalt. Vi lever ok, men jeg ville ikke have et ekstra barn. Så ville det blive knebent. 

Men det kommer jo an på jeres forbrugsvaner 

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

mortilfreja skriver:

De 2500 er kun mad, shampoo, toiletpapir, tandpasta osv 

Det er meget nemt at klare Os for de penge. Vi laver madplan hver søndag og handler kun den ene gang om ugen. Så lærer man også at spare på det der er indkøbt 

Vi laver også madplan, og vi lander altid på mellem 900-1.200 kr. alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.