Overnatninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2015

Anonym trådstarter

Risse skriver:

Hvad med at hyre en babysitter som i tager med jer? Eller spørg om en af bedsteforældrene vil med som babysitter? Så kan baby blive passet på hotelværelset eller i nærheden af hvor i er,så i på den måde kan have baby med, men samtidig være jer selv på turen uden alt for meget stress? Så kan i være sammen med baby aften og morgen så baby ikke mangler jer alt for længe. 

Der var vist et ekspertråd for ikke så længe siden, hvor hun gav en god tommelfingerregel; så længe det drejede sig om begge primæromsorgspersoner, så kunne et barn på 1 år klare 1 døgn væk, et barn på 2 år klare 2 døgn osv. 

Håber at i finder en løsning ��

Men hvis vi tager mormor med, så er der ingen til at passe vores store barn, da morfar skal på arbejde. 

Vil ikke have en jeg ikke kender til at passe min baby. 

Det er enten uden baby eller med baby. 

Jeg kan bare ikke finde ud af om det vil påvirke baby for meget? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

Risse

Anonym skriver:

Men hvis vi tager mormor med, så er der ingen til at passe vores store barn, da morfar skal på arbejde. 

Ud fra den tommelfingerregel eksperten gav (og som jeg også skrev videre i mit indlæg) så jo, så tror jeg at i vil være for længe væk fra baby. 

Anmeld

18. januar 2015

Hulubulu86

Naar barnet ikke er aeldre ville jeg tage barnet med eller blive hjemme.

I skal arbejde lidt haardere naar barnet er med men saa er det heller Ikke svaerere

Anmeld

18. januar 2015

Masig

Anonym skriver:

Det tror jeg bestemt ikke de har lyst til. 

Måske ikke men det er måske nemmere for den helt lille og så måske også lidt nemmere for dem... 

jeg kender jo hverken jer eller bedsterne men tror da bare jeg havde spurgt om de ville det... 

men ellers tror jeg det er bedre for børnene at være sammen med mormor og morfar I rolige omgivelser end at være med til sådan en messe... så hvis der virkelig ikke er andre muligheder så ville jeg nok vælge at aflevere dem der fremfor at tage dem med...

Anmeld

18. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg har lige brug for at høre jeres mening. Min mand og jeg er igang med at få sat vores egen webshop igang med børnetøj og sko. 

Der er så en messe på søndag i Kbh og vi bor i Nordjylland. Men messen er der hvor man laver aftaler med de forskellige leverandører, så vi er nødt til at være der. Vi skal nok efter vi har været til messe til Slagelse og snakke med en som gerne vil sælge en anden webshop, som vi også er interesseret i. 

Vi har er barn på ca. 5 måneder. Og vi tænker, at det ville være en hård tur for baby at komme med på og sikkert også ret bøvlet for os. Både til messe og en lang køretur derover og hjem, selvom vi nok tager en overnatning. Men baby er flaskebarn og det bliver nok lidt bøvlet at passe spisetider og sådan en hel dag på messe. Men ingen tvivl om at det da kan lade sig gøre.

Mormor har så tilbud at tage baby sammen med vores store barn også. Men det ville allerede være fra lørdag aften, da vi kører meget tidligt søndag, og så til mandag middag. 

Jeg ved simpelthen ikke om jeg kan? Synes to overnatninger er meget, også selvom mormor og morfar er personer baby er vant til. 

Messen er vi nødt til at skal på. Spørgsmålet er bare hvordan vi gør med baby? Hvad havde i andre gjort? 

Kan bedstemor ikke passe begge på hotellet?. De kan jo gå ture, på legepladse eller andet. 

Jeg tror sagtens at den lille kan klare ca 2 dage hos bedsterne, jeg har passet en på ja lidt over 5måneder i en weekend, og der var ingen problemer. Og intet da forældrene kom hjem. 

Så hvis i er trygge ved dem og børnene er, så tag af sted ellers ta bedstemor med.

Anmeld

18. januar 2015

modesty

Hej med jer

Jeg har lige brug for at høre jeres mening. Min mand og jeg er igang med at få sat vores egen webshop igang med børnetøj og sko. 

Der er så en messe på søndag i Kbh og vi bor i Nordjylland. Men messen er der hvor man laver aftaler med de forskellige leverandører, så vi er nødt til at være der. Vi skal nok efter vi har været til messe til Slagelse og snakke med en som gerne vil sælge en anden webshop, som vi også er interesseret i. 

Vi har er barn på ca. 5 måneder. Og vi tænker, at det ville være en hård tur for baby at komme med på og sikkert også ret bøvlet for os. Både til messe og en lang køretur derover og hjem, selvom vi nok tager en overnatning. Men baby er flaskebarn og det bliver nok lidt bøvlet at passe spisetider og sådan en hel dag på messe. Men ingen tvivl om at det da kan lade sig gøre.

Mormor har så tilbud at tage baby sammen med vores store barn også. Men det ville allerede være fra lørdag aften, da vi kører meget tidligt søndag, og så til mandag middag. 

Jeg ved simpelthen ikke om jeg kan? Synes to overnatninger er meget, også selvom mormor og morfar er personer baby er vant til. 

Messen er vi nødt til at skal på. Spørgsmålet er bare hvordan vi gør med baby? Hvad havde i andre gjort? 

Jeg synes det er alt, alt for tidligt. Og der tænker jeg primært på baby, ikke på dig.

Så jeg ville tage baby med. Ja, det bliver mere besværligt, men nu har I altså en baby, og så må I jo indrette jer derefter.

Anmeld

18. januar 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg ville tage baby med Jeg synes 2 overnatninger uden mor og far er alt for længe, baby har ingen tidsfornemmelse, og for barnet kunne i ligeså godt være forsvundet for altid. 

Så enten bliver i hjemme, eller også tager i baby med, det er mit råd

Anmeld

18. januar 2015

Sandratoft

Yurie skriver:

Kan bedstemor ikke passe begge på hotellet?. De kan jo gå ture, på legepladse eller andet. 

Jeg tror sagtens at den lille kan klare ca 2 dage hos bedsterne, jeg har passet en på ja lidt over 5måneder i en weekend, og der var ingen problemer. Og intet da forældrene kom hjem. 

Så hvis i er trygge ved dem og børnene er, så tag af sted ellers ta bedstemor med.

Men er du ikke også fast ved det barn? Så kan man heller ikke lige sammenligne

Anmeld

18. januar 2015

TNBC

Sandratoft skriver:

Men er du ikke også fast ved det barn? Så kan man heller ikke lige sammenligne

Jo, men alligevel.. Jeg havde kun kendt barnet mindre end 4måneder, havde hende også alene om natten da hun var lidt over en måned.

Men min pointen er jo bare at barnet godt ville kunne klare det, det har været hos overnatning hos bedsterne før, hvor det gik fint.

Vi ved jo heller ikke hvor ofte barnet ser bedsterne, her kommer bedsterne hver eneste dag(måske en enkel dag de ikke kommer), men ellers hver dag, så er barnet jo også vant til dem.

Men det er forældrene der skal mærke efter på barnet om de tror at det vil have det godt hos bedsterne. Og som om de selv kan klare at være væk fra sådan en lille en i over 2 dage... (jeg ville ikke selv.. )

Anmeld

18. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

I kender ingen i Kbh eller området?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.