Overnatninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.284 visninger
21 svar
12 synes godt om
18. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg har lige brug for at høre jeres mening. Min mand og jeg er igang med at få sat vores egen webshop igang med børnetøj og sko. 

Der er så en messe på søndag i Kbh og vi bor i Nordjylland. Men messen er der hvor man laver aftaler med de forskellige leverandører, så vi er nødt til at være der. Vi skal nok efter vi har været til messe til Slagelse og snakke med en som gerne vil sælge en anden webshop, som vi også er interesseret i. 

Vi har er barn på ca. 5 måneder. Og vi tænker, at det ville være en hård tur for baby at komme med på og sikkert også ret bøvlet for os. Både til messe og en lang køretur derover og hjem, selvom vi nok tager en overnatning. Men baby er flaskebarn og det bliver nok lidt bøvlet at passe spisetider og sådan en hel dag på messe. Men ingen tvivl om at det da kan lade sig gøre.

Mormor har så tilbud at tage baby sammen med vores store barn også. Men det ville allerede være fra lørdag aften, da vi kører meget tidligt søndag, og så til mandag middag. 

Jeg ved simpelthen ikke om jeg kan? Synes to overnatninger er meget, også selvom mormor og morfar er personer baby er vant til. 

Messen er vi nødt til at skal på. Spørgsmålet er bare hvordan vi gør med baby? Hvad havde i andre gjort? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg har lige brug for at høre jeres mening. Min mand og jeg er igang med at få sat vores egen webshop igang med børnetøj og sko. 

Der er så en messe på søndag i Kbh og vi bor i Nordjylland. Men messen er der hvor man laver aftaler med de forskellige leverandører, så vi er nødt til at være der. Vi skal nok efter vi har været til messe til Slagelse og snakke med en som gerne vil sælge en anden webshop, som vi også er interesseret i. 

Vi har er barn på ca. 5 måneder. Og vi tænker, at det ville være en hård tur for baby at komme med på og sikkert også ret bøvlet for os. Både til messe og en lang køretur derover og hjem, selvom vi nok tager en overnatning. Men baby er flaskebarn og det bliver nok lidt bøvlet at passe spisetider og sådan en hel dag på messe. Men ingen tvivl om at det da kan lade sig gøre.

Mormor har så tilbud at tage baby sammen med vores store barn også. Men det ville allerede være fra lørdag aften, da vi kører meget tidligt søndag, og så til mandag middag. 

Jeg ved simpelthen ikke om jeg kan? Synes to overnatninger er meget, også selvom mormor og morfar er personer baby er vant til. 

Messen er vi nødt til at skal på. Spørgsmålet er bare hvordan vi gør med baby? Hvad havde i andre gjort? 

Nu er det efterhånden længe siden jeg har haft så lille et barn (den yngste bliver snart 6 år), men jeg tænker om den lille mon har prøvet at overnatte ved bedsterne før?

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Nu er det efterhånden længe siden jeg har haft så lille et barn (den yngste bliver snart 6 år), men jeg tænker om den lille mon har prøvet at overnatte ved bedsterne før?

Ja en enkelt gang. Og det gik egentlig fint. Vores baby er dog altid lidt utilfreds omkring putning om aftenen og har stort behov for at være på arm, men udover det gik det okay. 

Anmeld

18. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ja en enkelt gang. Og det gik egentlig fint. Vores baby er dog altid lidt utilfreds omkring putning om aftenen og har stort behov for at være på arm, men udover det gik det okay. 

Jeg syntes det er svært at råde. Men hvordan ville du have det med at være væk fra baby? Og tror du bedsterne kan håndtere 2 aftner med ked af det baby omkring sovetid? Og er der mulighed for at det fx kun er manden der tager afsted?

Anmeld

18. januar 2015

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg tænker også om der ikke er mulighed for at en tager afsted og en bliver hjemme med baby...

synes når man kun er 5 måneder, er 2 døgn uden mor eller far meget..

Anmeld

18. januar 2015

Masig

Hvad med om mormor og morfar passede børnene hjemme hos jer? Så er det da de vante rammer for den lille, selvom det er andre mennesker end lige mor og far...

Anmeld

18. januar 2015

Risse

Hvad med at hyre en babysitter som i tager med jer? Eller spørg om en af bedsteforældrene vil med som babysitter? Så kan baby blive passet på hotelværelset eller i nærheden af hvor i er,så i på den måde kan have baby med, men samtidig være jer selv på turen uden alt for meget stress? Så kan i være sammen med baby aften og morgen så baby ikke mangler jer alt for længe. 

Der var vist et ekspertråd for ikke så længe siden, hvor hun gav en god tommelfingerregel; så længe det drejede sig om begge primæromsorgspersoner, så kunne et barn på 1 år klare 1 døgn væk, et barn på 2 år klare 2 døgn osv. 

Håber at i finder en løsning ��

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg syntes det er svært at råde. Men hvordan ville du have det med at være væk fra baby? Og tror du bedsterne kan håndtere 2 aftner med ked af det baby omkring sovetid? Og er der mulighed for at det fx kun er manden der tager afsted?

Det er måske 5-10 min omkring putning. Hun har bare lidt svært ved at overgive sig til søvnen, men sådan er hun også herhjemme. 

Nej, der er ikke mulighed for at den ene bare tager afsted. 

Jeg tror det ville rigtig svært at tage afsted, men ikke umuligt for mig. 

Jeg er bare mere bekymret for hvordan det påvirker hende? 

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Jeg tænker også om der ikke er mulighed for at en tager afsted og en bliver hjemme med baby...

synes når man kun er 5 måneder, er 2 døgn uden mor eller far meget..

Det er desværre ikke mulig at tage afsted kun en, da vi har forskellige opgaver i forhold til hvad vi skal derovre. 

Anmeld

18. januar 2015

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Hvad med om mormor og morfar passede børnene hjemme hos jer? Så er det da de vante rammer for den lille, selvom det er andre mennesker end lige mor og far...

Det tror jeg bestemt ikke de har lyst til. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.