Er foret regntøj det samme som en flyverdragt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2015

Valle81

hmg86 skriver:

Må jeg høre hvad du selv mener?

Ja, det må du meget gerne

Jeg mener slet ikke det er det samme, og slet ikke i børnehave alderen, hvor de sidder meget på jorden.

De flyverdragter, som jeg har kan holde dem varme til -25 grader, og er derfor i min overbevisning om, at flyverdragten er designet til at holde dem varme. Men problemet er, at på de dage, hvor det er vådt, så er de ude og lege om formiddagen, de bliver våde helt ind til benet og hvad så, når de skal ud og lege igen over middag. Ikke nok med, hvor længe har de så været våde om formiddagen.

Og flyverdragt er jo ikke optimal i dette våde vejr, men synes bare slet ikke, at regntøj er noget jeg vil give dem på - selvom det er foret

Men der var en der kom med et fedt foreslag - at give dem regnbukser på udenover flyverdragten Så er alle problemer løst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

Mama85

Valle81 skriver:

Jeg mener slet ikke det er det samme, og slet ikke i børnehave alderen, hvor de sidder meget på jorden.

De flyverdragter, som jeg har kan holde dem varme til -25 grader, og er derfor i min overbevisning om, at flyverdragten er designet til at holde dem varme. Men problemet er, at på de dage, hvor det er vådt, så er de ude og lege om formiddagen, de bliver våde helt ind til benet og hvad så, når de skal ud og lege igen over middag. Ikke nok med, hvor længe har de så været våde om formiddagen.

Og flyverdragt er jo ikke optimal i dette våde vejr, men synes bare slet ikke, at regntøj er noget jeg vil give dem på - selvom det er foret

Men der var en der kom med et fedt foreslag - at give dem regnbukser på udenover flyverdragten Så er alle problemer løst

I vores børnehave har de krævet at der er 2 sæt udetøj til rådighed..hvis det ene sæt er blevet vådt om formiddagen, så tager de det andet sæt om eftermiddagen 

Anmeld

14. januar 2015

esiuol22

Det var en god ide, det vil jeg foreslå i morgen:0)

Tusind tak for et pisse godt foreslag, som vil kunne gøre endnu på mit problem

TAK, virkelig - af hjertet tak

Ved ikke lige hvor mange børn der er i intuitionen, men tror selv de store selvhjulpne børn ville skulle have en del hjælp hvis alle skal have dobbelt lag.

Det er noget man har mulighed for hjemme, men tror ikke der kan findes tid til det i intuitionen, på nær de er anderledes bemandet end andre steder. 

Stemmer en stor striktrøje og foret regnetøj med termostøvler og vantætte hansker, og aldrig strikkede hansker eller fingerhandsker. de er våde på 1 minut og gør kun barnet mere koldt.

Anmeld

14. januar 2015

hmg86

esiuol22 skriver:

Ved ikke lige hvor mange børn der er i intuitionen, men tror selv de store selvhjulpne børn ville skulle have en del hjælp hvis alle skal have dobbelt lag.

Det er noget man har mulighed for hjemme, men tror ikke der kan findes tid til det i intuitionen, på nær de er anderledes bemandet end andre steder. 

Stemmer en stor striktrøje og foret regnetøj med termostøvler og vantætte hansker, og aldrig strikkede hansker eller fingerhandsker. de er våde på 1 minut og gør kun barnet mere koldt.

Helt enig.. dobbelt lag er pænt besværligt.. og for nogle umuligt hvis flyverdragten da har den korrekte tykkelse.. ville i hvert fald have svært vee at kunne få alle børn i dobbelt lag samtidig med at der skal 1 voksen på legepladsen og 1 voksen der putter og skifter..

det er altså ikke så lige til.. og hvis der findes sådan et sted hvor de har tid og folk til det, så vil jeg meget gerne arbejde der 

Anmeld

14. januar 2015

hmg86

Valle81 skriver:

Det er altså ikke så lige til at få et par regnbukser ud over en flyverdragt... men det er jo bare at snakke med institutionen om det..

der hvor jeg arbejder ville det nok blive anbefalet at man så bruger termotøj under det forede regntøj.. det er i mine øjne nemmere at arbejde med for både børn og voksne 

Anmeld

14. januar 2015

L&V

Valle81 skriver:

Vil nok bare lige ha i mente at de fleste flyverdragter har et højt vandsøjletryk og ofte det samme som regntøj og det virker for mig svært at være aktiv og selvhjulpen i så stort et tøj lag

Anmeld

14. januar 2015

Kay

Valle81 skriver:

Det var en god ide, det vil jeg foreslå i morgen:0)

Tusind tak for et pisse godt foreslag, som vil kunne gøre endnu på mit problem

TAK, virkelig - af hjertet tak

Velbekomme, der er jo ingen grund til de bliver våde og kolde 

Anmeld

14. januar 2015

FruStolpe

Valle81 skriver:

på en dag som denne.

I forbindelse med en "konflikt" med drengenes børnehave ang. dette ekstreme vejr, gennemvædet tøj med mere, så er jeg lige nødt til at have Jeres mening.

Mest for at se, om det bare er mig, der er ved at blive skør.

Men ville i på en mø våd dag som i dag, hvor temperaturen er 1 grad give jeres børn regntøj med for på ud og lege i børnehaven?

Termo regntøj med en sweter/termojakke under er det perfekte tøj til det våde vejr vi har nu. 

For flyverdragten er designet til at holde varmen i mens regntøjet  er til at holde ungerne tørre i ... 

Jeg synes i forvejen at flyverdragterne kommer alt for tidligt i brug, vi bruger flyverdragt i frost/ eller tøt på nul og ikke til de 5-10 grader og regn vi har haft det sidste lange stykke tid. 

Så jeg synes der erstor forskel i hvornår hvad er bedst 

Anmeld

14. januar 2015

esiuol22

L&V skriver:

Vil nok bare lige ha i mente at de fleste flyverdragter har et højt vandsøjletryk og ofte det samme som regntøj og det virker for mig svært at være aktiv og selvhjulpen i så stort et tøj lag

Ja kan lige se det for mig bliver en inaktiv børnehave og i vuggestue  har nogle børn problemer nok med at bevæge sig bare i en tyk flyverdragt. dog syntes jeg ikke helt flyverdragterne kan holde tørre, har selv lige købt en ny med vandsøjletryk 1000 for den nye vi havde købt med 8000 holder ikke tør, den er også helt ny

Anmeld

14. januar 2015

Valle81

FruStolpe skriver:

Termo regntøj med en sweter/termojakke under er det perfekte tøj til det våde vejr vi har nu. 

For flyverdragten er designet til at holde varmen i mens regntøjet  er til at holde ungerne tørre i ... 

Jeg synes i forvejen at flyverdragterne kommer alt for tidligt i brug, vi bruger flyverdragt i frost/ eller tøt på nul og ikke til de 5-10 grader og regn vi har haft det sidste lange stykke tid. 

Så jeg synes der erstor forskel i hvornår hvad er bedst 

Ved de 5 grader og derover er jeg enig, men i dag og i går har der her hvor jeg bor været MEGET vådt, men temp. har ligget omkring 0-1 grad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.