Anonym skriver:
Hej. Har haft en SA nu, men tallet falder langsomt. Jer der har fået medicinsk eller udskrabning. Kan det mindske chancerne for ny graviditet?
Jeg fik afvide at jeg kunne vente flere uger og se om det kunne komme naturligt ud. Men vil gerne videre nu og have det ud så vi kan prøve igen 
Men er der risiko ved det?
Det tror jeg ikke. Hvis jeg skal komme med et råd ville jeg få en udskrabning og få det overstået. Så kan man komme videre efter det. Det har jeg syntes var rart.
Jeg fandt ud af jeg var gravid i sommers men fosteret var gået tabt. Derfor valgte jeg dengang i juli 2014 at få en udskrabning. Der gik ikke længe før jeg var gravid igen og denne gang de det desværre også galt. Samme indgreb denne gang i september 2014. Nu sidder jeg og er gravid igen og er 14+2 og blev gravid igen i oktober. For mig har det ikke haft noget at sige at jeg har fået en udskrabning, nogle siger også at man lettere bliver gravid efter en abort.
Jeg valgte udskrabning da flere af mine veninder tog den medicinske og sagde det var forfærdelig smertefuldt.
jeg håber det lykkedes for jer 
Anmeld