ingangsættelse vs "normal" fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2015

lineog4

Jeg har haft to naturlige, en hvor de prikkede vandet og en som blev sat i gang medicinsk (men 41+0 så tror der er en forskel i forhold til igangsættelse tidligere i graviditet). 

Den hurtigste af mine fødsler med vestorm var en af de naturlige, den nemmeste den hvor de prikkede bandet (og det til trods for han havde en kampvægt på 4780), og den mest normale i forhold til alle bøgerne var den der blev sat medicinsk i gang (den eneste hor veerne var forholdsvis regelmæssige, de kom i par).

det er jo værd at overveje, hvad som gør dig usikker og hvad kan gøre dig sikker. Hvis det er at kende tidspunktet så er igangsættelse eller måske en slutdato måske at foretrække, hvis det er at den ikke må trække ud er det jo noget andet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2015

AnnaK89

Jeg er blevet sat igang to gange. 

1. Gang tog ca. 3 timer fra første ve. 41+4. 

2. Gang ca. 5 1/2 time fra de første rigtige veer startede. Dog tog det kun 42 min, fra jeg var i rigtig aktiv fødsel (jeg var knap 4 cm åben og de tog vandet der). 39+1.

Så to helt fine igangsættelsesforløb fra mine side

Anmeld

13. januar 2015

LilleLene

lineog4 skriver:

Jeg har haft to naturlige, en hvor de prikkede vandet og en som blev sat i gang medicinsk (men 41+0 så tror der er en forskel i forhold til igangsættelse tidligere i graviditet). 

Den hurtigste af mine fødsler med vestorm var en af de naturlige, den nemmeste den hvor de prikkede bandet (og det til trods for han havde en kampvægt på 4780), og den mest normale i forhold til alle bøgerne var den der blev sat medicinsk i gang (den eneste hor veerne var forholdsvis regelmæssige, de kom i par).

det er jo værd at overveje, hvad som gør dig usikker og hvad kan gøre dig sikker. Hvis det er at kende tidspunktet så er igangsættelse eller måske en slutdato måske at foretrække, hvis det er at den ikke må trække ud er det jo noget andet...

det er en blandning af lang fødsel, mine veer gjorde ikke særlig meget, jeg besvimede flere gange under fødslen, jeg kunne ikke presse ham ud selv, så blev klippet, udenfor en ve (så jeg kunne mærke det HELE) 

Så det er bare det hele :/ er også bare bange for der kommer vestorm, så jeg ikke kan følge med

Anmeld

13. januar 2015

LilleLene

AnnaKJ skriver:

Jeg er blevet sat igang to gange. 

1. Gang tog ca. 3 timer fra første ve. 41+4. 

2. Gang ca. 5 1/2 time fra de første rigtige veer startede. Dog tog det kun 42 min, fra jeg var i rigtig aktiv fødsel (jeg var knap 4 cm åben og de tog vandet der). 39+1.

Så to helt fine igangsættelsesforløb fra mine side

Okay, tusind tak for dit svar

Det har været hurtige fødsler :O kunne du følge med ?

Anmeld

13. januar 2015

lineog4

LilleLene skriver:

det er en blandning af lang fødsel, mine veer gjorde ikke særlig meget, jeg besvimede flere gange under fødslen, jeg kunne ikke presse ham ud selv, så blev klippet, udenfor en ve (så jeg kunne mærke det HELE) 

Så det er bare det hele :/ er også bare bange for der kommer vestorm, så jeg ikke kan følge med

Du skal nu ikke være bange for vestorm, det gør sindsyg ondt, men det gør super stærkt... Min 2. Fødsel som var naturlig, der nåede jeg at være under 40 minutter på hospitalet - alt i alt tror jeg fødslen tog fra første gode ve max halvanden time... 

Dagen efter var jeg totalt fit for fight - var endda oppe og cykle 6 dage efter,hvor jeg første gang krabbede hen af gangen i en uge fordi jeg havde så ondt, og jeg sov og sov fordi jeg var så træt....

Anmeld

13. januar 2015

LilleLene

lineog4 skriver:

Du skal nu ikke være bange for vestorm, det gør sindsyg ondt, men det gør super stærkt... Min 2. Fødsel som var naturlig, der nåede jeg at være under 40 minutter på hospitalet - alt i alt tror jeg fødslen tog fra første gode ve max halvanden time... 

Dagen efter var jeg totalt fit for fight - var endda oppe og cykle 6 dage efter,hvor jeg første gang krabbede hen af gangen i en uge fordi jeg havde så ondt, og jeg sov og sov fordi jeg var så træt....

tak for dine svar

Anmeld

13. januar 2015

l.kjoeller

LilleLene skriver:

Det er helt no go
JEg er rædselsslagen for ks  

Ok. Så vil jeg lade naturen gå sin gang 

Anmeld

13. januar 2015

FruStolpe

LilleLene skriver:

Specielt Til jer der har prøvet begge dele

Jeg har desværre fået et traume efter min første fødsel jeg bliver rigtig skidt tilpas når jeg tænker på fødsel, og at den nærmer sig :/ Jeg er 34+2 i dag.

Jeg har ekstra samtaler med min jm pga det her, og ved ikke rigtig hvordan jeg skal hjælpe mig selv med at få det bedre med fødslen...

Har lidt tænk på igangsættelse, men har hørt det kunne være super modbydeligt og trække det ud og give store smerter osv.

Så hit me! kom med jeres historier og erfaringer med det

Jeg har ikke prøvet en "almindelig fødsel" 

Dog har jeg haft 2 igangsatte fødsler, i hhv uge 38+2 og 40+0. Begge fødsler var gode oplevelser, så jeg tror nu ikke en igangsat fødsel nødvendigvis er værre end en der går igang af sig selv. 

Anmeld

13. januar 2015

AnnaK89

LilleLene skriver:

Okay, tusind tak for dit svar

Det har været hurtige fødsler :O kunne du følge med ?

Ved den 2. igangsættelse havde jeg svært ved at følge med fordi det skifte så hurtigt tempo efter de tog vandet og så gik det jo bare mega stærkt. 

Men ved 1. igangsættelse var jeg egentlig fint med hele vejen. En super "behagelig" fødsel, hvor der egentlig ikke var de store smerter, kun til sidst i overgangen til presseveer. 

Anmeld

14. januar 2015

LilleLene

AnnaKJ skriver:

Ved den 2. igangsættelse havde jeg svært ved at følge med fordi det skifte så hurtigt tempo efter de tog vandet og så gik det jo bare mega stærkt. 

Men ved 1. igangsættelse var jeg egentlig fint med hele vejen. En super "behagelig" fødsel, hvor der egentlig ikke var de store smerter, kun til sidst i overgangen til presseveer. 

Okay :-) tak for svaret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.