Jeg blev sat i gang med første barn i uge 39+0, da jeg havde meget forhøjet blodtryk og var under observation for svangerskabsforgiftning.
Da jeg mødte ind om formiddagen 09.00 var jeg lukket og der var 2,5 cm livmoderhals tilbage - altså sagde jordemoderen kroppen ikke var klar og det godt kunne trække ud. Hmm okay. Fik en stikpille 10.00. Kl. 14.00 var livmoderhalsen udslettet. Fik en stikpille mere omkring 16.00 kom på fødestuen kl. 21.00 og kl. 23.48 kom vores datter til verden så det kom helt bag på mig og personalet det gik så stærkt, når kroppen ikke viste tegn MEN hold nu op det var en ubehagelig omgang med vestorm og nåede ikke smertelindring, hvilket jeg super gerne ville have haft av, av, av siger jeg bare. Gik fra 4 til 10 cm på 40 minutter. Personalet sagde efter at én pille muligvis havde været nok, men at de altid brugte mindst to. Anden gang fødte jeg i uge 39+3 - en meget bedre oplevelse med små veer som tiltog "naturligt".
Altså jeg vil ikke anbefale en igangsættelse medmindre der er god grund til det. Må indrømme jeg synes det var rigtig ubehageligt, selvom det var et hurtigt forløb. Det var meget rarere at have mere kontrol, da fødslen gik naturligt i gang anden gang 
Anmeld