Psoreasis er jo en mutation/genfejl i hudcellerne og stofskiftet. En fejl der gør at der bla. dannes for mange hudceller, Og som sandsynligvis er en genetisk arvelig sygdom. Ja det blusser op pga stress og når man er under press. Og det at få et barn ligger på 1. Pladsen over stressudløsere. Ja, du har sikkert ret I at man måske kan komme udbrudene til livs, ved bla. at ændre sin livsstil, men det er bare ikke alle der er klidmødre og som har overskud til at leve 200% sundt når man lige har født... Og hvis det er behandling som gør at hun bliver kvit med svampeinfektion i sit psoreasis, så er det jo værd at tage med. Man skal sgu heller ikke amme sit barn for enhver pris..
Grunden til Psoreasis er ikke videnskabeligt bevist som en/flere mutation i generne. Det er rigtigt at forskning indenfor området muligvis har ført frem til, at 9 forskellige mutationer i generne kan være skyld i nogle former for psoreasis. Men igen - intet er sikkert inden for området. Endnu.
Og uanset hvad så hænger kost/livsstil unægteligt sammen med cellerne og deres forskellige funktioner.
Der bliver ligeledes konstant dannet nye hudceller.
Vi må blive bedre til at tage ansvar for vores krop og velvære. Jeg kender endda et par tilfælde hvor folk har kureret sig selv for eksempelvis psoreasis.
Og jeg siger ikke nogen steder at alle skal være klidmødre - desuden bryder jeg mig ikke om at blive sat i en kasse som "klidmor". Vi behøver ikke kasser for at forstå hinanden
dette er bestemt ikke surt ment, men jeg bliver ligeledes mødt med uforståenhed såvel som andre gør 
Anmeld