Priotering: Amning eller behandling af sygdom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.412 visninger
21 svar
29 synes godt om
11. januar 2015

Stimap

Jeg skriver fordi jeg har psoriasis, som der desuden går svamp i fra tid til anden.. Normaltvis går jeg i behandling, når det er værst og her under min graviditet er begge dele blusset op. MEN, jeg må desværre ikke gå i behandling når jeg er gravid, ej heller mens jeg skal amme - da det jeg får bestemt ikke er sundt....

Men jeg er simpelthen ved at blive vanvittig og overvejer at starte behandling igen, når jeg har født min vidunderlige søn - men han ville derfor også blive flaskebarn...

Hvordan ville i prioterere??

Måske jeg kan amme et par mdr, for derefter at trappe ned, så jeg igen kan komme i behandling... Vil så gerne begge dele!? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

FruStolpe

Jeg var også nød til at prioriterer efter min datter blev født. 

Jeg har meget højt blodtryk, og var efter fødslen i behandling med 18 piller dagligt. 

Derfor blev min datter flaskebarn efter lidt over 3 mdr, så jeg kunne komme over på mere effektivt medicin. 

Derfor er mit svar at du skal lade dig behandle, og så er det ikke værre med et flaskebarn -de er også fantastiske børn 

Anmeld

11. januar 2015

l.kjoeller

Stimap skriver:

Jeg skriver fordi jeg har psoriasis, som der desuden går svamp i fra tid til anden.. Normaltvis går jeg i behandling, når det er værst og her under min graviditet er begge dele blusset op. MEN, jeg må desværre ikke gå i behandling når jeg er gravid, ej heller mens jeg skal amme - da det jeg får bestemt ikke er sundt....

Men jeg er simpelthen ved at blive vanvittig og overvejer at starte behandling igen, når jeg har født min vidunderlige søn - men han ville derfor også blive flaskebarn...

Måske jeg kan amme et par mdr, for derefter at trappe ned, så jeg igen kan komme i behandling... Vil så gerne begge dele!? 

Hvis du er stresset over sygdom vil amning  sandsynligvis ikke blive en succes. Jeg ville derfor vælge evt at lade ham tage råmælken et par dagen og lige så stille starte flaske. Jeg tror selv jeg gør det samme pga. behandling  af sygdom denne gang. 

Anmeld

11. januar 2015

Røverdatter

Jeg er meget alternativt anlagt og ville søge andre veje end medicin så vidt muligt.

Jeg tror på at næsten alle sygdomme kan kureres ved selvhjælp, udvikling og kost/livsstils omlægning.

Så den vej ville jeg søge først og fremmest.

Det er mit eneste råd. Jeg er af den holdning at man må finde frem til årsagen i stedet for at symptom behandle. 

Anmeld

11. januar 2015

Stimap

FruStolpe skriver:

Jeg var også nød til at prioriterer efter min datter blev født. 

Jeg har meget højt blodtryk, og var efter fødslen i behandling med 18 piller dagligt. 

Derfor blev min datter flaskebarn efter lidt over 3 mdr, så jeg kunne komme over på mere effektivt medicin. 

Derfor er mit svar at du skal lade dig behandle, og så er det ikke værre med et flaskebarn -de er også fantastiske børn 

Tak for dit svar! 

Jeg er bestemt også af den mening, at flaskebørn er ligeså fantastiske ...Og jeg ville heller ikke føle mig som en dårlig mor, ved at fravælge amningen..  Jeg kunne bare rigtig godt tænke mig at prøve det, men det er heller ikke rart for mig ikke at være i behandling - især i de perioder der går svamp i psoriasissen.. 

Men ammede du så de første 2-3 mdr, inden hun blev flaskebarn? 

Anmeld

11. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Flaske er i sådanne tilfælde en fantastisk løsning. Hvis du ønsker det, kan du jo starte med at amme og se hvor lang tid du har overskud til det. Men husk at det er ikke amning for enhver pris. Din søn kan sagtens mærke hvis du ikke har det godt. En glad mor(/en "velfungerende" eller hvad Søren man nu kan sige) er bedre end en der ikke har det godt

Anmeld

11. januar 2015

Stimap

Røverdatter skriver:

Jeg er meget alternativt anlagt og ville søge andre veje end medicin så vidt muligt.

Jeg tror på at næsten alle sygdomme kan kureres ved selvhjælp, udvikling og kost/livsstils omlægning.

Så den vej ville jeg søge først og fremmest.

Det er mit eneste råd. Jeg er af den holdning at man må finde frem til årsagen i stedet for at symptom behandle. 

Tak for dit svar...

Jeg faktisk ikke uenig og deler mange af dine synspunkter. Men jeg kommer også af en mor der går ind for det alternative i mange henseender... 

Hvad jeg ikke har prøvet, eller hun har sendt mig af "mærkelige" ting! 

Jeg bryder mig bestemt ikke om at skulle behandles med så "giftige" midler og foretrækker i de lange perioder jeg har - hvor det ligger i dvale - at bruge de naturlige/alternative behandlinger jeg efterhånden har lært mig...  Men i de perioder hvor sygdommen og svampen blusser op, er jeg i virkeligheden nok for utålmodig i "kampen" mod sygdommen og har derfor valgt at lade mig behandle med medicin, som hjælper mig i løbet af få uger..  

Anmeld

11. januar 2015

AJ14

Stimap skriver:

har stået i samme sif situatiom som dig. det var bare eksem jeg har. gik til en hudlæge og forlangte at få lysbehamdlinger. som holder eksem og psoreasis nede. det kræver en del behandlinger, menvar det  værd. da mit eksem blev holdt nede. ellees prøv den creme serie der heddeel larose posay fra apoteket. denskulle være rigtig god.

Anmeld

11. januar 2015

Sandratoft

Stimap skriver:

Vil blot lige sige, at hvis du vælger at amme, for derefter at gå over til flaske efter et par måneder, kan du risikere at dit barn nægter flaske :/ 

Dette er ikke sagt for at skræmme dig, men for at du kan have det med i dine overvejelser  

Anmeld

11. januar 2015

Stimap

AJ14 skriver:

har stået i samme sif situatiom som dig. det var bare eksem jeg har. gik til en hudlæge og forlangte at få lysbehamdlinger. som holder eksem og psoreasis nede. det kræver en del behandlinger, menvar det  værd. da mit eksem blev holdt nede. ellees prøv den creme serie der heddeel larose posay fra apoteket. denskulle være rigtig god.

Tak for dit svar... :-)

Jeg får også lysbehandlinger i de perioder det er i udbrud... Det hjælper også mig en del, men er heller ikke det sundeste.. Jeg må maks få 20 behandlinger i streg.. 

Har forsøgt mig med creme serien du nævner... Super lækker serie, men den er desværre ikke så god til min hudtype.. Jeg kan næsten ingenting tåle - ret trælst! Til gengæld virker Dermalogica helt fantastisk her :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.