Priotering: Amning eller behandling af sygdom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2015

AJ14

Stimap skriver:

Tak for dit svar... :-)

Jeg får også lysbehandlinger i de perioder det er i udbrud... Det hjælper også mig en del, men er heller ikke det sundeste.. Jeg må maks få 20 behandlinger i streg.. 

Har forsøgt mig med creme serien du nævner... Super lækker serie, men den er desværre ikke så god til min hudtype.. Jeg kan næsten ingenting tåle - ret trælst! Til gengæld virker Dermalogica helt fantastisk her :-) 

ihvad med at ændre din kost? kan det hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

Kløver

SDD skriver:

Flaske er i sådanne tilfælde en fantastisk løsning. Hvis du ønsker det, kan du jo starte med at amme og se hvor lang tid du har overskud til det. Men husk at det er ikke amning for enhver pris. Din søn kan sagtens mærke hvis du ikke har det godt. En glad mor(/en "velfungerende" eller hvad Søren man nu kan sige) er bedre end en der ikke har det godt

Anmeld

11. januar 2015

FruStolpe

Stimap skriver:

Tak for dit svar! 

Jeg er bestemt også af den mening, at flaskebørn er ligeså fantastiske ...Og jeg ville heller ikke føle mig som en dårlig mor, ved at fravælge amningen..  Jeg kunne bare rigtig godt tænke mig at prøve det, men det er heller ikke rart for mig ikke at være i behandling - især i de perioder der går svamp i psoriasissen.. 

Men ammede du så de første 2-3 mdr, inden hun blev flaskebarn? 

Ja, jeg kørte på 18 piller/i døgnet. Så piller hver 6. time. Også selvom det betød minus søvn. 

Men efter 3½ måned sagde lægerne stop for amning, man tåler ikke så meget medicin i så lang tid...

Jeg er super glaf for at jeg ammede alt det jeg kunne, og ved at min datter fik den bedste start på livet som jeg kunne give hende 

Anmeld

11. januar 2015

Mother-love

Jeg vil sige at jeg synes du skal sætte amningen igang og så gradvist gå over på mme. Så den bette får det vigtigste. Og så komme i behandling igen.

Jeg fik et piskesmæld en uge før jeg kunne teste med min datter. Så jeg havde en utrolig hård graviditet med mange smerter. Jeg gik self igang med at amme men da jeg blev fuldstændig tørlagt for mælk og simpelthen intet havde til hende. Blev hun flaskebarn. Kort tid efter hun blev flaskebarn begyndte jeg at tage smertestillende medicin og nøj hvor fik jeg meget overskud til hende.

hvis amningen havde forløbet sig godt havde jeg self fortsat amningen. Men da dette ikke fungerede passede det mig da super fint da jeg så havde slugt den og kom på smertestillende.

nu skal jeg føde Lillebror ved pks på tirsdag. Og hvis jeg ikke havde været igennem smertehåndteringskursuser og smerteklinikker havde jeg valgt at lillebror skal være flaskebarn. Men da jeg har haft en ret god graviditet og været god til at håndtere mine smerter trods graviditet og en 3,5 årig i dagligdagen valger jeg at prøve og amme igen. Og hvis detnår i vasken igen jamen så er det sådan det er. Men håber det kommer til at fungere.

men da min datter skulle på mme havde jeg det så dårligt over at jeg ikke kunne amme hende. Indtil min sp sagde en god mor sidder altså ikke i brysterne. Og jeg mærkede meget mere overskud. Jeg accepterede og min datter stortrives og har gjort det siden hun kom på flaske.

så mit råd er at hvis du vælger amningen fra for at komme i behandling selv så gør det. For det vigtigste er at du har overskud. Og børn på flaske er ikke jordens undergang. Det er bedre med et barn på flaske og en mor med overskud frem for det andet.

så føler du for at starte behandling så gør det.��

Anmeld

12. januar 2015

Isabella_mor

Røverdatter skriver:

Jeg er meget alternativt anlagt og ville søge andre veje end medicin så vidt muligt.

Jeg tror på at næsten alle sygdomme kan kureres ved selvhjælp, udvikling og kost/livsstils omlægning.

Så den vej ville jeg søge først og fremmest.

Det er mit eneste råd. Jeg er af den holdning at man må finde frem til årsagen i stedet for at symptom behandle. 

Psoreasis er jo en mutation/genfejl i hudcellerne og stofskiftet. En fejl der gør at der bla. dannes for mange hudceller, Og som sandsynligvis er en genetisk arvelig sygdom. Ja det blusser op pga stress og når man er under press. Og det at få et barn ligger på 1. Pladsen over stressudløsere. Ja, du har sikkert ret I at man måske kan komme udbrudene til livs, ved bla. at ændre sin livsstil, men det er bare ikke alle der er klidmødre og som har overskud til at leve 200% sundt når man lige har født... Og hvis det er behandling som gør at hun bliver kvit med svampeinfektion i sit psoreasis, så er det jo værd at tage med. Man skal sgu heller ikke amme sit barn for enhver pris.. 

Anmeld

12. januar 2015

Chevro

Stimap skriver:

Jeg skriver fordi jeg har psoriasis, som der desuden går svamp i fra tid til anden.. Normaltvis går jeg i behandling, når det er værst og her under min graviditet er begge dele blusset op. MEN, jeg må desværre ikke gå i behandling når jeg er gravid, ej heller mens jeg skal amme - da det jeg får bestemt ikke er sundt....

Men jeg er simpelthen ved at blive vanvittig og overvejer at starte behandling igen, når jeg har født min vidunderlige søn - men han ville derfor også blive flaskebarn...

Hvordan ville i prioterere??

Måske jeg kan amme et par mdr, for derefter at trappe ned, så jeg igen kan komme i behandling... Vil så gerne begge dele!? 

Du skal have det godt med dit valg! Du kan sagtens amme en måned eller to, og så ret hurtigt køre over på mme! Uden at føle dig som en dårlig mor eller noget. 

Du skal jo også tænke på dig selv :-) Og dit barn har jo brug for at du har det godt. Og når det i de perioder er så voldsomt, så er du jo også generet af det. Så jeg ville personligt vælge at amme i starten, og så komme i behandling (:

knus herfra! 

Anmeld

12. januar 2015

MHB

En god mor sidder ikke i brysterne! Hvis du gerne vil så synes jeg du skal amme i begyndelsen og så se hvordan det går med amning og din psoriasis!  Bliver det ved med at være meget generende, så synes jeg helt sikkert du skal gå over til flaske! Det vigtigste er at du har det ok med de beslutninger du træffer  

Anmeld

12. januar 2015

Leonora

En go mor sidder ikke brysterne... Og amning kræver mange resourcer og overskud og hvis du har det skidt vil din amning ikke blive nem. 

Jeg tror at jeg i dit tilfælde ville sørge for at tage din medicin så du kan få det rigtig godt og nyde de første måneder som ny mor. 

At give flaske giver også den mulighed at du kan få lidt frihed og at andre kan tage over / især far

Jeg håber du træffer den beslutning der giver dig den bedste ro og at du ikke tænker på hvad andre har af meninger

Knus Louise der har prøvet både at amme at give flaske

Anmeld

12. januar 2015

LLT.

Stimap skriver:

Jeg skriver fordi jeg har psoriasis, som der desuden går svamp i fra tid til anden.. Normaltvis går jeg i behandling, når det er værst og her under min graviditet er begge dele blusset op. MEN, jeg må desværre ikke gå i behandling når jeg er gravid, ej heller mens jeg skal amme - da det jeg får bestemt ikke er sundt....

Men jeg er simpelthen ved at blive vanvittig og overvejer at starte behandling igen, når jeg har født min vidunderlige søn - men han ville derfor også blive flaskebarn...

Hvordan ville i prioterere??

Måske jeg kan amme et par mdr, for derefter at trappe ned, så jeg igen kan komme i behandling... Vil så gerne begge dele!? 

Hvad får du om jeg må spørge? For det jeg får pt må jeg gerne bruge mens jeg ammer? Mit psoreasis er nemlig i udbrud pt på hænder, albue og knæ og jeg ammer lillepigen er er 9 uger ville nok prøve at finde et alternativ til det du får normalt

Anmeld

12. januar 2015

migxher

Leonora skriver:

En go mor sidder ikke brysterne... Og amning kræver mange resourcer og overskud og hvis du har det skidt vil din amning ikke blive nem. 

Jeg tror at jeg i dit tilfælde ville sørge for at tage din medicin så du kan få det rigtig godt og nyde de første måneder som ny mor. 

At give flaske giver også den mulighed at du kan få lidt frihed og at andre kan tage over / især far

Jeg håber du træffer den beslutning der giver dig den bedste ro og at du ikke tænker på hvad andre har af meninger

Knus Louise der har prøvet både at amme at give flaske

Enig her  

Men jeg havde valgt behandling frem for amning. Men nu har jeg også planer om at fravælge der på forhånd dog af andre grunde. Så for mig er det ikke et svært valg. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.