Har far krav på at komme med til fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.281 visninger
18 svar
8 synes godt om
11. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg er desværre nød til at være anonym da faren og hans familie printer alt ud som jeg lægger på nettet og vil bruge det imod mig. 

Nogen husker nok jeg skrev her inde i oktober om min kæreste som gik fra mig, da jeg stillede ham det ultimatum at det enten var familien eller venner og øl hver dag ( vi havde lige købt hus og jeg var blevet gravid)

sagen er den at det her brud er endt rigtig grimt og jeg sidder tilbage med en pige som er blevet meget ødelagt af det. Han er ikke bio far til hende, men har været der fra hun var knap 3 og nu 6 1/2, hvor han havde taget hende 100% til sig og være FAR for hende. Han var blevet ved med at sige til hende at han altid vil være hendes far selvom at vi ikke længere var sammen, og har flere gange lavet aftaler med hende om samvær og overnatning som han ikke har overholdt fordi han havde drukket sig fuld i stedet for. Dette har desværre påvirket hende meget negativt og hun føler sig meget svigtet. Hun er så påvirket at det er gået ud over skole og det sociale. Jeg har nu kontaktet kommunen så jeg kan få hjælp til at få min dejlige kærlige og meget sociale pige tilbage. Hun skal måske begynde i en gruppe for skilsmisse børn og så får hun muligvis koblet en psykolog på sig��

Jeg ønsker ikke faren med til fødslen da vi er nået helt der ud hvor vi på ingen måde kan kommunikere og jeg vil faktisk bare gerne have ro omkring min fødsel. Jeg ønsker ligeledes ikke far er en del af de første dage da jeg gerne vil have ro omkring mig til at få amningen op at kører og min pige skal vende sig til sin nye lillesøster og at vi er blevet en familie på 3. Altså kort sagt så ønsker jeg ikke faren deltager i vores familie sammenføring her hjemme. Han har ikke deltaget på nogen måde i graviditeten på trods af at jeg har fortalt ham om hver scanning og læge/jordemoder besøg. 

Jeg har endda fortalt ham om mit besøg på fødegangen fordi lægen ikke kunne finde hjertelyd men han har intet spurgt ind til.  

Jeg har søgt og søgt på nettet omkring dette emne men kan ikke finde noget om det- så håbede lidt at der var andre der har prøvet at stå i samme situation og kender reglerne omkring det. Han ønsker også at søge samvær hver 2 weekend hos ham helt fra start, dette er jeg dog klar over ikke kan lade sig gøre så længe jeg ammer. Det jeg har læst mig frem til er at han kan blive tildelt 1/2 -1 time et par gange om ugen hos mig og  først fra 9 mdr kan det evt blive hos ham hvis de har et bånd til hinanden. 

Min frygt går på om jeg virkelig skal stresse over ham og lade ham være en del af fødslen når vi bare på ingen måder kan sammen, og skal jeg virkelig lukke ham ind i mit hjem fra første dag, så min datter og jeg ikke selv kan få lov at falde på plads i vores nye roller? 

Hans drikkeri skræmmer mig i forholde til den lille ny. Hvordan kan han være der for den lille ny når han ikke engang kan være der for den store på trods af han siger hun er lige så meget hans barn som den ny der kommer?  

Det blev langt og rodet, men håber at der alligevel er en eller flere der kan give mig svar på mit spørgsmål.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

klmf

Han har IKKE krav på at være tilstede på stuen under fødslen. Groft sagt, så behøver du jo slet ikke fortælle du er i fødsel.

Men I kunne måske lave et kompromis så han var udenfor og ventede til du har født og så kunne komme ind når du er klar til det? Det kunne jo betyde meget for hans tilknytning til hans barn at se ham med det samme? Men hvis I slet ikke kan sammen så er det dig, der har ret til at sige fra. Men tænk dig godt om inden du helt afskærer ham fra at være med - medmindre han selv siger helt fra og bare opfører sig som en røv

held og lykke

Anmeld

11. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg ville kontakte gratis retshjælp og bede om hjælp

Anmeld

11. januar 2015

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Han har IKKE krav på at være tilstede på stuen under fødslen. Groft sagt, så behøver du jo slet ikke fortælle du er i fødsel.

Men I kunne måske lave et kompromis så han var udenfor og ventede til du har født og så kunne komme ind når du er klar til det? Det kunne jo betyde meget for hans tilknytning til hans barn at se ham med det samme? Men hvis I slet ikke kan sammen så er det dig, der har ret til at sige fra. Men tænk dig godt om inden du helt afskærer ham fra at være med - medmindre han selv siger helt fra og bare opfører sig som en røv

held og lykke

Tak det var rart at vide 

han var verdens bedste far indtil han begyndte at drikke så meget, iøvrigt så ville jeg være ualmindelig heldig hvis han skulle være vågen og i stand til at være med til fødslen. 

Jeg ønsker ikke at han slet ikke skal have samvær med barnet, for som sagt så er han verdens bedste far når han ikke drikker, men jeg ønsker ham ikke som en del af det fra første øjeblik da det ganske enkelt vil ødelægge stemningen her hjemme for både mon datter og jeg. Det vil være en temmelig trist og træls start for alle parter. 

Det er rigtig ærgerligt at det er nået så langt ud af vi på ingen måde kan tåle synet af hinanden og ikke længere kan snakke sammen, der havde jo hele tiden været meningen han skulle med til fødsel og være her de første dage.

Anmeld

11. januar 2015

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Jeg ville kontakte gratis retshjælp og bede om hjælp

Har du evt et link?

Anmeld

11. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Har du evt et link?

uhhh... det er jo alt efter hvad by du bor i

Prøv at søge på Google efter gratis retshjælp

Ofte holder de til en aften om ugen i et forsamlingshus eller biblioteket hvor man kan komme eller man kan kontakte dem via mail eller mobil

https://www.google.dk/search?q=gratis+retshj%C3%A6lp&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da:%7Breferrer:source%7D&ie=UTF-8&oe=&rlz=1I7GGHP_daDK427&gws_rd=cr,ssl&ei=uXOyVKyoCY_eaKfjgpgG

Google søgning hvor den så sætter dem øverst der er nær mig

Anmeld

11. januar 2015

Princesspigen

Jeg skulle mener at du som den fødende selv bestemmer hvem der skal være med.. Men om det ligger en lov jeg ikke kender ved jeg ikke.. 

Men forstår godt du ikke ønsker ham til steder, helt og lykke med det hele.. Stort knus! 

Anmeld

11. januar 2015

Pinkrose

Er næsten 100 på

at det hedder at far har krav på at komme på 1 eller 2 dagen efter fødslen og være sammen med barnet . Var det ihvertfald for 3 år siden da min bror var i den situation . 

Fødslen har han ingen krav på, da det er den fødende der tages hensyn til der, da man ikke skal være forstyrret af andre ting end bare at få født . 

Anmeld

11. januar 2015

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

uhhh... det er jo alt efter hvad by du bor i

Prøv at søge på Google efter gratis retshjælp

Ofte holder de til en aften om ugen i et forsamlingshus eller biblioteket hvor man kan komme eller man kan kontakte dem via mail eller mobil

https://www.google.dk/search?q=gratis+retshj%C3%A6lp&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da:%7Breferrer:source%7D&ie=UTF-8&oe=&rlz=1I7GGHP_daDK427&gws_rd=cr,ssl&ei=uXOyVKyoCY_eaKfjgpgG

Google søgning hvor den så sætter dem øverst der er nær mig

Mange tak

Anmeld

11. januar 2015

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

Jeg skulle mener at du som den fødende selv bestemmer hvem der skal være med.. Men om det ligger en lov jeg ikke kender ved jeg ikke.. 

Men forstår godt du ikke ønsker ham til steder, helt og lykke med det hele.. Stort knus! 

Årh det håber jeg virkelig så jeg bare kan koncentrere mig om at føde

og mange tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.