Har far krav på at komme med til fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2015

Anonym trådstarter

Pinkrose skriver:

Er næsten 100 på

at det hedder at far har krav på at komme på 1 eller 2 dagen efter fødslen og være sammen med barnet . Var det ihvertfald for 3 år siden da min bror var i den situation . 

Fødslen har han ingen krav på, da det er den fødende der tages hensyn til der, da man ikke skal være forstyrret af andre ting end bare at få født . 

Så håber jeg lidt på det er på anden dagen han har krav på! 

Men hvor er jeg glad for at læse han ikke har krav på at komme med til fødslen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

Princesspigen

Anonym skriver:

Årh det håber jeg virkelig så jeg bare kan koncentrere mig om at føde

og mange tak for det

Jeg bestemte selv hvem jeg ville have med men det var så os faren 

Anmeld

11. januar 2015

l.kjoeller

Jeg er desværre nød til at være anonym da faren og hans familie printer alt ud som jeg lægger på nettet og vil bruge det imod mig. 

Nogen husker nok jeg skrev her inde i oktober om min kæreste som gik fra mig, da jeg stillede ham det ultimatum at det enten var familien eller venner og øl hver dag ( vi havde lige købt hus og jeg var blevet gravid)

sagen er den at det her brud er endt rigtig grimt og jeg sidder tilbage med en pige som er blevet meget ødelagt af det. Han er ikke bio far til hende, men har været der fra hun var knap 3 og nu 6 1/2, hvor han havde taget hende 100% til sig og være FAR for hende. Han var blevet ved med at sige til hende at han altid vil være hendes far selvom at vi ikke længere var sammen, og har flere gange lavet aftaler med hende om samvær og overnatning som han ikke har overholdt fordi han havde drukket sig fuld i stedet for. Dette har desværre påvirket hende meget negativt og hun føler sig meget svigtet. Hun er så påvirket at det er gået ud over skole og det sociale. Jeg har nu kontaktet kommunen så jeg kan få hjælp til at få min dejlige kærlige og meget sociale pige tilbage. Hun skal måske begynde i en gruppe for skilsmisse børn og så får hun muligvis koblet en psykolog på sig��

Jeg ønsker ikke faren med til fødslen da vi er nået helt der ud hvor vi på ingen måde kan kommunikere og jeg vil faktisk bare gerne have ro omkring min fødsel. Jeg ønsker ligeledes ikke far er en del af de første dage da jeg gerne vil have ro omkring mig til at få amningen op at kører og min pige skal vende sig til sin nye lillesøster og at vi er blevet en familie på 3. Altså kort sagt så ønsker jeg ikke faren deltager i vores familie sammenføring her hjemme. Han har ikke deltaget på nogen måde i graviditeten på trods af at jeg har fortalt ham om hver scanning og læge/jordemoder besøg. 

Jeg har endda fortalt ham om mit besøg på fødegangen fordi lægen ikke kunne finde hjertelyd men han har intet spurgt ind til.  

Jeg har søgt og søgt på nettet omkring dette emne men kan ikke finde noget om det- så håbede lidt at der var andre der har prøvet at stå i samme situation og kender reglerne omkring det. Han ønsker også at søge samvær hver 2 weekend hos ham helt fra start, dette er jeg dog klar over ikke kan lade sig gøre så længe jeg ammer. Det jeg har læst mig frem til er at han kan blive tildelt 1/2 -1 time et par gange om ugen hos mig og  først fra 9 mdr kan det evt blive hos ham hvis de har et bånd til hinanden. 

Min frygt går på om jeg virkelig skal stresse over ham og lade ham være en del af fødslen når vi bare på ingen måder kan sammen, og skal jeg virkelig lukke ham ind i mit hjem fra første dag, så min datter og jeg ikke selv kan få lov at falde på plads i vores nye roller? 

Hans drikkeri skræmmer mig i forholde til den lille ny. Hvordan kan han være der for den lille ny når han ikke engang kan være der for den store på trods af han siger hun er lige så meget hans barn som den ny der kommer?  

Det blev langt og rodet, men håber at der alligevel er en eller flere der kan give mig svar på mit spørgsmål.

Han har ikke krav på det og i mine øjne skal alt negativitet holdes ude af en fødestue. Der skal du bruge din energi meget målrettet og han vil ikke hjælpe dig der når i har det sådan. Endvidere har faderen først rigtig rettigheder når barnet er 6 mnd eller senere afhængig af situationen.  Fik  min veninde  at vide. Dermed ikke sagt man ikke bør etablere det . Men fornuft og ret er forskellige  ting 

Anmeld

11. januar 2015

sandramor

Jeg har selv stået i samme situation og kan fortælle at der findes ingen lov om faderen har ret til at komme med til fødslen eller ej... Der findes heller ingen lov omkring at faderen har ret til at se sit barn lige fra start (1 eller 2 dag) dette ved jeg fordi jeg selv tog kontakt til både SF og en advokat da jeg selv havde en far der ville det hele...... Så slap du bare helt af søde...: du bestemmer helt selv hvem du vil ha med.... Og hvis du ikke har det godt med han står ude foran døren og venter så skal du ikke gøre det.... Du kan meddele ham når du har født og sige du nok skal sige til når du har overskud til at han kan komme og se barnet.... Samvær bestemmer du suverænt medmindre han går i SF og får en samværsftale... Har han ikke det så bestemmer du:-) 

så slap helt af nyd din graviditet og koncentrere du dig om din store datter og få hende tilbage til sit gamle jeg igen....

du er velkommen til at skrive privat hvis du har andre spørgsmål :-)  

Anmeld

11. januar 2015

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Jeg har selv stået i samme situation og kan fortælle at der findes ingen lov om faderen har ret til at komme med til fødslen eller ej... Der findes heller ingen lov omkring at faderen har ret til at se sit barn lige fra start (1 eller 2 dag) dette ved jeg fordi jeg selv tog kontakt til både SF og en advokat da jeg selv havde en far der ville det hele...... Så slap du bare helt af søde...: du bestemmer helt selv hvem du vil ha med.... Og hvis du ikke har det godt med han står ude foran døren og venter så skal du ikke gøre det.... Du kan meddele ham når du har født og sige du nok skal sige til når du har overskud til at han kan komme og se barnet.... Samvær bestemmer du suverænt medmindre han går i SF og får en samværsftale... Har han ikke det så bestemmer du:-) 

så slap helt af nyd din graviditet og koncentrere du dig om din store datter og få hende tilbage til sit gamle jeg igen....

du er velkommen til at skrive privat hvis du har andre spørgsmål :-)  

Gud hvor gjorde dit indlæg mig SÅ lykkelig og afslappet 

det var lige præcis et sådan indlæg jeg håbede på kom da jeg oprettede tråden!  

Jeg skriver nok privat til dig en af dagene

Anmeld

11. januar 2015

Mumto3

Selvfølgelig skal du ikke have far med til fødslen :-)

Da jeg gik til fødseslforberedelse fortalt en af de gamle garvede jordmødre at kvinder kan slet ikke føde, hvis der er en mand til stedet som de ikke ønsker. Fødsel går simpelthen i stå af det! -og så smider jordemoderen dem ud! (det er ikke kvindens opgave) og når manden så er væk, er deres erfaring, at så gør fødslen i gang igen. Så det kommer slet ikke til at ske, at du føder mens han er der :-) Derudover har han heller ikke juridisk ret til det.

Held og lykke med det hele. Det lyder ret hårdt!

Anmeld

11. januar 2015

SandraXOXO

Der er ingen lov om at skulle med til fødsel, det er helt mors beslutning, og skulle han dukke op kan du blot ber jodermødrene sende ham væk. Men. Jeg tænker lidt at barnets far, skal vel se sit barn som en af de første? Selvom i ikke er sammen mere og ikke kan sammen, så er han jo lige så meget barnets far, som hvis i havde været lykkelige sammen? Hvem ved, måske han dropper sit druk når han ser ind i sit lille hjælpeløse barns smukke øjne? Du er jo mor, du ved hvor vigtigt og særligt en nyfødt er. Det ved han ikke. Og han finder heller ikke ud af det hvis han ikke må se barnet for dig. 

Anmeld

11. januar 2015

Anonym trådstarter

Der er ingen lov om at skulle med til fødsel, det er helt mors beslutning, og skulle han dukke op kan du blot ber jodermødrene sende ham væk. Men. Jeg tænker lidt at barnets far, skal vel se sit barn som en af de første? Selvom i ikke er sammen mere og ikke kan sammen, så er han jo lige så meget barnets far, som hvis i havde været lykkelige sammen? Hvem ved, måske han dropper sit druk når han ser ind i sit lille hjælpeløse barns smukke øjne? Du er jo mor, du ved hvor vigtigt og særligt en nyfødt er. Det ved han ikke. Og han finder heller ikke ud af det hvis han ikke må se barnet for dig. 

Han må hellere end gerne se sit barn når han er ædru 

det der er problemet for mig er fødslen og den første tid hjemme - den vil jeg helt ærligt bare gerne nyde uden nogen form for negativitet( hvilket der desværre er meget af når vi er i nærheden af hinanden) 

at han får et barn ændre ikke hans holdning til druk. 

Det er desværre ikke noget de ser så stort på i hans familie og for dem betyder det ikke noget at børnene er der og at mødrene er på job eller andet.  Det er et emne vi har været oppe at skændes om mange gange.  

Som han siger så har børnene det sjov og godt. 

Ingen tvivl om de har det sjov nu når de er så små, men når de bliver støtter tror jeg ikke de synes det er så sjovt at far er fuld hver dag. (Selv vokset op med en alkoholisk far)

Anmeld

11. januar 2015

sandramor

Anonym skriver:

Gud hvor gjorde dit indlæg mig SÅ lykkelig og afslappet 

det var lige præcis et sådan indlæg jeg håbede på kom da jeg oprettede tråden!  

Jeg skriver nok privat til dig en af dagene

Det gør du endelig bare 

glad for jeg ku hjælpe dig lidt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.