Puh et par hårde uger... Fandt d. 23.12 ud af at jeg var gravid, trods mini piller. Jeg havde have blødning hver måned, og var derfor 13 uger henne, da jeg opdagede det. Min kærestes første respons var, at så måtte vi søge en sen abort, da han ikke vil kunne være der for vores 2 andre børn, hvis vi skulle have et barn mere
jeg troede at det var en umiddelbar reaktion, og at han selfølgelig ikke mente det..... Jeg blev klogere. Han, da jeg kom hjem fra hospitalet, gjorde mig klart, at han mente hvad han sagde og truede ellers med at tage livet af sig, for han skal Ikke have flere børn. (Dette undskyldte han senere samme aften) jeg følte, at jeg ikke havde andet valg, en at følge hans ønske, da jeg jo ellers ville ødelægge hans og vores andre børns liv, så jeg gik med til at søge - mod min vilje.
Igår fik vi så svaret, at jeg var godkendt og at vi idag havde fået en tid på hospitalet til en abort. (Er idag 16+1)
det korte af det lange er, at vi kørte hele vejen op til hospitalet, hvor jeg desperat forsøgte at tale min sag, og tre gange på den tur, sagde han, at ikke følte, at han kunne trække det ned over hovedet på mig. Alligevel trak han i land hver gang, og sagde at han ikke kunne få et barn nu. Det endte med, at hospitalet bad os gå en tur og få talt det igennem, da de kunne se jeg var i tvivl - det tog 2,5 time, hvor vi blev ved at snakke frem og tilbage, og til sidst meddelte jeg ham, at jeg ikke kunne gennemføre aborten. Nu er han så, forståeligt nok, sur og tvær og taler tillidsbrud og skilsmisse og meget andet. Puh for en dag - men for første gang i dette forhold, stod jeg op for min ret og sagde fra!!
Anmeld