Omsorgsgiver skriver:
Jeg er uddannet Social og Sundhedsassistent og har et fast arbejde på et Special og Rehabiliteringscenter på 28 timer ugentligt. Jeg er utrolig glad for mit arbejde men må erkende at jeg har for lidt timer. Kan se på Jobindex og Jobzonen at der søges utrolig mange sygeplejersker og næsten ingen assistenter. Jeg har altid gerne ville være sygeplejerske men er egentlig godt tilfreds med at være assistent. Men inderst inde er drømmen om at blive sygeplejerske der nok stadig. Har altid gerne ville arbejde på et sygehus men der søges kun sygeplejersker. Jeg er godt klar over at jeg ikke skal forvente at få fast arbejde med det samme hvis jeg bliver færdiguddannet men håbet er der stadig.
Grunden til at jeg nok ikke har læst videre til sygeplejerske er min tro på mig selv. Jeg har meget lidt tro på mig selv og har svært ved at tro på at jeg vil kunne gennemføre en sygeplejeuddannelse i forhold til alt tøjet praktiske og teoretiske man skal kunne. Og hvad hvis jeg ikke består eller kan gennemføre? Så har jeg mistet et fast arbejde til fordel for noget som jeg ikke kunne gennemføre...
Lige nu er jeg på barsel med mit barn nummer 2. Bor sammen med min kæreste som har fast arbejde.
Jeg vil bare høre fra jer mødre der enten er igang med sygeplejeuddannelsen eller der har taget uddannelsen mens I havde små børn. Var det hårdt og var der overhovedet tid til lektier? Og hvordan og hvorledes med økonomien? Hvordan kunne I klare jer kun på SU? Jeg er ikke interesseret i at tage et SU lån. Kan man få noget ekstra økonomisk støtte når man har 2 børn men bor sammen med en mand der har fast arbejde? Jeg er jo ikke enlig forsørger.
Hvor hurtigt fik I arbejde efter endt uddannelse og var det svært at hoppe fra studerende til uddannet? Her tænker jeg mere på krav fra kollegaer osv.
På forhånd tak!
Jeg skal svare godt jeg kan du må endelige sige til hvis noget skal uddybes.