Overvejer sygeplejestudiet efter barsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
ESV skriver:

Jeg skal svare  godt jeg kan du må endelige sige til hvis noget skal uddybes.

jeg blev færdig i sommers og startede direkte i arbejde, jeg kender kun 1 fra min klasse der ikke er i job nu og hun skulle vist være meget meget kræsen så det er der jo nok en god forklaring på hvorfor hun ikke er kommet i job endnu. 

Jeg starter i nyt job om halvanden måned jeg har faktisk kun søgt det ene job kom til samtale og fik jobbet. Så jeg syntes jo overhovedet ikke det har været svært.

ang økonomi kan du intet ekstra få da du ikke er enlig forsøger og din partner ikke er på su 

hvis du gerne vil arbejde på hospital som sosu vil jeg anbefale dig at skrive uopfordret til de kirurgiske afd. De bruger ofte flere assistenter specielt de ortopædkirurgiske. 

Jeg syntes det har,været fedt at være studerende mens min datter var lille, der har ikke været samme pres når hun var syg fx blev jeg bare hjemme med hende. Ang lektier var jeg meget disciplineret og læste hver aften når hun kom i seng, ofte læste jeg lidt foran så jeg ikke kom bagud hvis hun fx blev syg eller jeg selv gjorde jeg sendte hende også ofte i institution når jeg havde studie dage og så læste jeg nogle timer og hentede tidligt. 

Jeg syntes det har været svært at gå fra studerende til færdig men det er nok fordi jeg fik arbejde på en afd hvor jeg har været som studerende og derfor har haft lidt svært ved at bryde ud af den rolle samtidig med at kravene til mig nok har været højere end til de andre nyansatte.

Hvordan har du/I så klaret jer økonomisk? 

Syntes bare at høre at de ikke ansætter sosuer mere i faste stillinger da de helst vil have sygeplejersker. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2015

AnnaK89

Omsorgsgiver skriver:

Hvordan klarer du/ I jer med kun så lidt i SU? Det er jo ingenting

Min mand har et godt betalt job, så vi lider ingen nød. Vi har nok et større rådighedsbeløb end de fleste alligevel. 

Anmeld

20. januar 2015

ESV

Omsorgsgiver skriver:

Hvordan har du/I så klaret jer økonomisk? 

Syntes bare at høre at de ikke ansætter sosuer mere i faste stillinger da de helst vil have sygeplejersker. 

Min kæreste har et ret godt betalt job og så flyttede vi så vi boede billigere end inden jeg startede i skole. Jeg tog så su lån de sidste halvandet år men det var kun fordi vi gerne ville købe et hus og banken krævede det så arbejde jeg i weekenden på et plejehjem så jeg ikke kun havde min su.

de afd jeg arbejder på nu og her har flere ass ansat og søger også assistenter.. Men jeg ved godt at det er svært i øjeblikket.. Men nu er ledigheden blandt sygeplejersker næsten ikke eksisterende så bare vent når der kommer mangel på dem begynder de at ansætte assistenter igen

Anmeld

21. januar 2015

PernilleogLouis

Omsorgsgiver skriver:

Fjernstudie? Så du studerer alt hjemmefra? Hvornår er du så på skolen? Og kræver det ikke meget selvdiciplin at studere hjemmefra?

er på skole tre dage om måneden - og jo det kræver en del selvdiciplin men jeg kan godt li det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.