At kende kønnet - for og imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2015

Signe-bine

Jeg har ikke stemt. Jeg synes man selv må bestemme. Det der er det rigtige for mig er ikke nødvendigvis det rigtige for andre...

Jeg vil vide kønnet, jeg er for nysgerrig til andet. Jeg synes også det et sjovt at få bekræftet min fornemmelse for hvad der gemmer sig derinde, og det kan jeg ikke vente med til fødslen :-) 

Jeg synes også bare det er rart at vide lidt mere om den lille der gemmer sig derinde :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

Jeg har også været i tvivl om vi skulle vide hvad kønnet er. 

Det er fik mig 100% overbevist var min veninde, hendes mand vil ikke ha de skal vide det. 

Begge gange hun har født er de, så opslugte, af dette lille menneske og om baby har det godt, at første efter 5 minutter, jordemor sagt.... Ved i hvad kønnet er? Øh, Nej, ja men det er en pige/dreng. 

Så tænker jeg bare jeg bliver bare så glad af at vide det nu, at det skal vi, så i slutning ag måneden til MS :-) 

Anmeld

9. januar 2015

Pingsen

Vi kender kønnet på vores lille dreng som kommer her til sommer. Og må indrømme at det er dejligt at vide for man kigger ikke efter små kjoler så, man ved lidt ligsom hvad man kan købe og glæden er helt anderledes. Bare det med at man kan gå og tænke på hvad det bliver for et nyt dejligt liv, med små biler og bamser, og en dreng der skal ud og have en habit til sin konfirmation - hele bumsestadiet - amen jeg er SÅ glad for at jeg kender kønnet.

Nu skal det siges at grunden til at vi kender kønnet er at vi grundet en genfejl hos mig fik en moderkageprøve i 10. uge for at finde ud af om han var handikappet (Ligsom barnet var ved min første graviditet) og der fik vi det at vide.

Anmeld

9. januar 2015

ekebiv

Mrsopsand skriver:

Jeg er meget i tvivl om jeg vil kende kønnet på vores baby.

Min mand siger at det er mest praktisk. Men jeg har altid forestillet mig ikke at kende kønnet, men har ikke en særlig grund ud over det.

Hvad er jeres for og imod? :-)

Nu har jeg ikke læst alle besvarelser og begrundelser men NØJ hvor jeg håber for dig at du holder fast i at du ikke vil vide det. Jeg LOVER dig at du ikke vil fortryde det. Jeg har ikke vidst det ved nogen af vores 3 og der er ikke noget større end at få baby op på maven og få spændingen udløst, det er SÅ stort �� selvfølgelig er det mest praktisk at vide det på forhånd men hvorfor skal alting gøres op i det?? Der er så få overraskelser tilbage fordi vi har så travlt med at alting skal være praktisk og planlagt til mindste detalje. Og som du selv har skrevet så er det også bare noget sjovere at ringe rundt og fortælle kønnet �� personligt synes jeg det er mega fesent at kende kønnet på kommende babyer hos veninder og familie og ville ønske de ikke ville fortælle mig det.

Anmeld

9. januar 2015

A&F

Første gang ville manden ikke vide det, så han fik mig overtalt,  anden gang ville vi vide det, det var mere mig pga. mine drømme om kønnet (som viste sig at være rigtigt). Og når vi i fremtiden skal have nr 3, vil vi ikke vide det. Har en af hver nu, så vi vil overraskes  . Første gang var det svært mht tøj osv, men det gik. Havde både en lyserød og blå body med på sygehuset.Anden gang var det rart at have styr på de "rigtige" farver til baby. Og ikke at spekulere over hvad man venter sig

Anmeld

9. januar 2015

Røverdatter

Mrsopsand skriver:

Min mand siger at det er mest praktisk. Men jeg har altid forestillet mig ikke at kende kønnet, men har ikke en særlig grund ud over det.

Jeg (vi) valgte ikke at vide kønnet, så det var en overraskelse ved fødslen. Jeg havde dog en fornemmelse - som også viste sig at være korrekt 

Jeg synes det er op til hver enkelte hvad der er bedst at gøre. Jeg kunne sagtens forberede mig praktisk selvom jeg intet kendte til kønnet. 

Jeg tror det er mest af ren og skær nysgerrighed de fleste gør det. Dem der siger praktisk - hvorfor? For kønnets skyld ifht om alt skal være blåt eller lyserødt? Det behøves jo ikke den første tid. Man kan sagtens få smukt neutralt babytøj bare man holder sig fra lyseblå og lyserød

Anmeld

9. januar 2015

Ciss

Jeg synes, man skal gøre, som man har lyst til.

Begge dele er fint.

For mig var det naturligt at ønske at vide kønnet - jeg var jo ekstremt nysgerrig på alle detaljer omkring den lille nye person i min mave. Det praktiske spiller ikke nogen rolle for mig. Men jeg bliver ikke forarget eller irriteret om andre ikke har det på samme måde. Det som har irriteret mig en del, er kommentarer fra enkelte, som selv har valgt ikke at vide kønnet. Så kan der godt komme nogen syrlige bemærkninger a la "Nå, så pakker du måske også julegaverne op før juleaften?", hvis man fortæller man gerne vil vide kønnet, og det synes jeg bare er for tåbeligt.

Anmeld

9. januar 2015

LBK

Mrsopsand skriver:

Jeg har to børn.. Ved den første var vi enige om at vi ikke skulle kende kønnet

da jeg ventede nummer to ville jeg gerne kende kønnet men min mand ville ikke.. Da jeg var 20-25 uger henne fik jeg overtalt min mand til en kønsscanning, men kønnet var VORES hemmelighed og det var dejligt . Til andre sagde vi, at vi ikke vidste det.

nu venter jeg nummer tre (kun i 7. Uge) og jeg håber vi denne gang skal have en kønsscanning igen 

Anmeld

9. januar 2015

M (:

Vi har i begge graviditeter valgt at hemmeligholde kønnet. I første graviditet havde min kæreste det ligesom dig og jeg som dig.

Jeg fik lov at bestemme mod, at han så måtte bestemme ved næste barn. Vi endte begge med at være så glade for beslutningen, at han denne gang har valgt, at det også skulle være en hemmelighed.. (: 

Anmeld

9. januar 2015

Katia Juul Skovgaard

Mrsopsand skriver:

Hejsa...

Da vi fandt ud af jeg ventede mig, blev vi pludselig lidt gammeldags

Vores forældre kunne ikke få kønnet at vide, så det skulle vi heller ikke.

Vi fandt også først ud af hvad det var, da jeg havde født (en lille dreng)

Folk nævnte det var mest praktisk i forhold til tøj. Det er nu altså til at få neutralt tøj og barnevognen valgte vi i brun- det ser jeg som en neutral farve.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.