At kende kønnet - for og imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal man kende kønnet på sin kommende baby?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.870 visninger
32 svar
18 synes godt om
8. januar 2015

Mrsopsand

Jeg er meget i tvivl om jeg vil kende kønnet på vores baby.

Min mand siger at det er mest praktisk. Men jeg har altid forestillet mig ikke at kende kønnet, men har ikke en særlig grund ud over det.

Hvad er jeres for og imod? :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

Monski

Jeg har stemt nej, men kun fordi at når vi engang skal have en til er det nummer 3 og der synes jeg det kunne være ret spændene ikke at kende kønnet med de to første har jeg SLET ikke kunne vente..

Anmeld

8. januar 2015

mpr

Mrsopsand skriver:

Min mand siger at det er mest praktisk. Men jeg har altid forestillet mig ikke at kende kønnet, men har ikke en særlig grund ud over det.

Altså jeg ville vide kønnet mest af alt fordi jeg ikke ville kunne vente Og så er det meget praktisk med hensyn til ting der skal købes

Men er ret sikker på jeg ikke ville mene andre end mig og min mand skulle vide kønnet før det blev født  

Anmeld

8. januar 2015

Nadia&Daniel

Man skal ikke - men begge dele har hver sine charme 

Vi kendte ikke til kønnet ved vores første - det var fedt at ringe rundt og fortælle familien, om de havde gættet rigtigt   

Nu her har vi valgt at vide det, jeg gad ikke vaske lyserødt babytøj og så ikke få brug for det alligevel  

Anmeld

8. januar 2015

Mrsopsand

Nadia&Daniel skriver:

Man skal ikke - men begge dele har hver sine charme 

Vi kendte ikke til kønnet ved vores første - det var fedt at ringe rundt og fortælle familien, om de havde gættet rigtigt   

Nu her har vi valgt at vide det, jeg gad ikke vaske lyserødt babytøj og så ikke få brug for det alligevel  

Der er præcis det der med at ringe rundt og afsløre kønnet efter fødslen jeg forestiller mig når jeg drømmer mig længere frem 

Hvis jeg kendte kønnet ku jeg ikke lade være med at fortælle det til vores familie og venner.

Anmeld

8. januar 2015

Nadia&Daniel

Mrsopsand skriver:

Der er præcis det der med at ringe rundt og afsløre kønnet efter fødslen jeg forestiller mig når jeg drømmer mig længere frem 

Hvis jeg kendte kønnet ku jeg ikke lade være med at fortælle det til vores familie og venner.

For mig mand betød det endnu mere, for det endte ud i et planlagt kejsersnit - og det havde han det lidt svært ved.

Hans ord: "Jeg føler lidt det er som GUD, vi kender tid og sted - det er lige pludselig hospitalet som "bestemmer" og ikke babyen"

Så det hjalp på hans humør, at vi ikke vidste det hele  vi kendte tid og sted, men ikke kønnet.. Men må indrømme - det tog da lidt af det med redebyggeriet - det har jeg nydt mere denne gang hvor vi kender kønnet. Dog ved jeg, at min svigermor og svigerfar synes at det havde været hyggelige med ukendt køn begge gang.

Anmeld

8. januar 2015

Risse

Jeg har svaret nej, da jeg ikke mener at man SKAL kende kønnet. Men jeg vil rigtig gerne selv vide kønnet, da jeg slet ikke vil kunne vente!! 

Men jeg synes også at det er virkelig fint til dem der hellere vil lære baby at kende når den kommer ud. Man kan jo få alt i neutral alligevel ��

Anmeld

8. januar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Vi kendte ikke kønnet på vores datter. Jeg var overbevidst om at hun var en dreng men hvad kom ud..... En pige  Så der blev jeg total overrasket  

Denne her gang kender vi heller ikke kønnet og syntes bare at det gør det hele meget mere spændende  Det giver lige det sidste ved fødslen når man ikke kender kønnet. Som en slags ekstra overraskelse  

Jeg vil klart anbefale alle ikke at få kønnet at vide. Det med det praktiske er altså slet ikke så slemt. Man kan få meget fint i neutrale farver og man får alligevel kønsopdelte farver i tøj f.eks i barselsgave. 

Hvorfor skal man vide alt på forhånd her i livet? Hvorfor ikke lade sig overraske  Og specielt med så stor en oplevelse her i livet at blive mor og far 

Anmeld

8. januar 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

Mrsopsand skriver:

For: det er praktisk mht alle de ting man skal købe. Man skal ikke lave to lister med navne. Og hvis man fx gerne vil shoppe en masse lækkert tøj (fx nu hvor der er udsalg), så kan man købe andet end kun unisex :-D

imod: det er lidt mere spændende. Og de fleste (tror jeg) lærer kønnet at kende, så det er lidt specielt ikke at kende det. Og medmindre man bliver scannet mange gange, så er man sikker på at der ikke er blevet taget fejl af kønnet så man ikke står med en helt lyserød garderobe til en lille dreng.

Øhh andre kan jeg ikke komme på :b

Hvis vi på et tidspunkt skal have et barn mere, så vil jeg ikke kende kønnet. Men det er egentligt bare for at prøve noget anderledes.

Anmeld

8. januar 2015

Mrsopsand

Omsorgsgiver skriver:

Vi kendte ikke kønnet på vores datter. Jeg var overbevidst om at hun var en dreng men hvad kom ud..... En pige  Så der blev jeg total overrasket  

Denne her gang kender vi heller ikke kønnet og syntes bare at det gør det hele meget mere spændende  Det giver lige det sidste ved fødslen når man ikke kender kønnet. Som en slags ekstra overraskelse  

Jeg vil klart anbefale alle ikke at få kønnet at vide. Det med det praktiske er altså slet ikke så slemt. Man kan få meget fint i neutrale farver og man får alligevel kønsopdelte farver i tøj f.eks i barselsgave. 

Hvorfor skal man vide alt på forhånd her i livet? Hvorfor ikke lade sig overraske  Og specielt med så stor en oplevelse her i livet at blive mor og far 

Jeg er helt enig. Der var lige lidt flere grunde jeg kan overbevise min mand med. Tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.