At kende kønnet - for og imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Mrsopsand skriver:

Jeg er helt enig. Der var lige lidt flere grunde jeg kan overbevise min mand med. Tak 

Det var så lidt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

Mumto3

Mrsopsand skriver:

Jeg er meget i tvivl om jeg vil kende kønnet på vores baby.

Min mand siger at det er mest praktisk. Men jeg har altid forestillet mig ikke at kende kønnet, men har ikke en særlig grund ud over det.

Hvad er jeres for og imod? :-)

Hos os var det omvendt, jeg ville gerne vide det, men manden ville gerne vente. Da han fortalte at han glædede sig bare SÅ meget til at kunne sige: Det blev en ..... til mig når jeg havde født, så nænnede jeg ikke at tage den oplevelse fra ham.

Jordemødrene synes også det var vildt spænende da jeg skulle føde, fordi det er så sjældent at folk ikke ved det på forhånd. Det var også SUPER fedt at kunne ringe rundt og fortælle alle den store nyhed med hvad det blev i stedet for 'bare' at skulle sige, jeg har født. Nu var folk jo ved at dø af spænding over HVAD vi fik

Anmeld

8. januar 2015

MorTil4<3

Mrsopsand skriver:

Jeg er meget i tvivl om jeg vil kende kønnet på vores baby.

Min mand siger at det er mest praktisk. Men jeg har altid forestillet mig ikke at kende kønnet, men har ikke en særlig grund ud over det.

Hvad er jeres for og imod? :-)

jeg er helt sikkert FOR!  

for så ved man hvad man skal købe hihi er det blåt, er det lysserødt osv. . 

finde mere drengede bamser med en blå sløjfe, eller grøn 

allerede finde på navne 

lave klokkestrengen med de rigtige farver så den er klar til kun at få skrevet navn, tid væg osv på 

snakke med ham/hende 

åhh kan blive ved  

så for min mening er det det at man ved en masse man derfra kan gå ud fra <3 og det elsker jeg  

Anmeld

9. januar 2015

LilleMie

Vi kendte ikke kønnet på vores datter inden fødslen, og det vil vi heller ikke næste gang. Hvorfor ved jeg ikke helt, det er bare en følelse - det føles mere rigtigt. Jeg kigger heller ikke i mine julegaver inden juleaften, selvom jeg er ved at gå ud af mit gode skin af nysgerrighed og prøver at få hints osv., men jeg vil ikke vide det, når det kommer til stykket. Jeg ELSKER overraskelser, og findes der en større overraskelse end sit barn

Vi er heldigvis enige, det gør det hele lidt lettere. Jeg havde leget lidt med tanken om at vide det næste gang af praktiske grunde (for jeg forstår udmærket argumentet med praktik og nysgerrighed). Men manden var slet ikke enig, og nu er den tanke helt væk hos mig igen. Desuden har vi alt udstyr i neutrale farver (læs farverigt men ikke lyserødt og lyseblåt), vi har en masse neutralt børnetøj, så det ændrer ikke noget praktisk hos os. Og vores datter kan sagtens vente med kønnet også - hun vil bare gerne have en baby

Anmeld

9. januar 2015

Mother-love

Man SKAL ikke kende kønnet. Det er jo helt op til en selv.

begge gange har jeg ikke kunne vente på at vide det. Og jeg er så også glad for at jeg valgte det for alt hvad jeg havde var lyserødt. Og lillebror kommer på tirsdag. Så synes det var meget rart at få solgt ud af pigetingene og købt drenge ting ind istedet for. For at jeg ikke skulle til at stå og sælge ud af pige ting når jeg har født.

men ellers synes jeg bare det er meget rart at man ved det. Så man ikke går og siger den hele tiden.

Anmeld

9. januar 2015

Mor Christa

Altså, man bestemmer jo helt selv, og jeg synes ikke der er noget rigtig eller forkert.

Hos os fandt vi ud af kønnet ved begge to, og vi har én dreng og én pige.

Jeg forestiller mig, at hvis vi skal have nummer 3, så behøver vi ikke vide det (af praktiske årsager), da vi jo så har tøj osv fra begge køn Så jeg håber at jeg kan vente og finde ud af det ved fødsel, da jeg bestemt synes det har sin charme :-D

Anmeld

9. januar 2015

AJ14

Synes begge dele er  helt i orden.

Vi har valgt ikke at vide det. Da vi gerne ville overraskes.

Synes helt klart der var mere spænding ved ikke at vide det.

Synes det er hyggeligt at gå at snakke om hvad der kan komme ud :-)

Synes ikke der var problemer med det praktiske.

Mht. navn så har vi fundet både pige og drenge navne hver gang. Synes måske også det er lidt hyggeligt at kunne sige til barnet engang - at hvis du havde været af modsatte køn så skulle du have heddet .....

Synes ikke det var besværligt at finde på navne fra begge køn. Baby behøver jo heller ikke have kastet et navn i hovedet ligeså snart det kommer ud. Der kan jo sagtens gå nogle dage/uger inden man beslutter sig.

H&M har masser af neutralt babytøj, så det er ikke noget problem at finde tøj til baby man ikke ved kønnet på. man kan jo altid gå ud og shoppe bagefter plus at man sikkert får så meget tøj i gaver.

Men kan også sagtens se det fra andres sider af når de gerne vil vide kønnet.  Overvejede det selv meget, og var faktisk i tvivl. Men blev enig med mig selv om at hvis man er i tvivl så skal man lade være. Man skal jo nok finde ud af det på et tidspunkt ;-)

Anmeld

9. januar 2015

Lisette W

For mig blev det nemmere at forholde mig til baby i maven. Det blev mere virkeligt for mig da jeg fik kønnet af vide. Pludselig var det ikke længer en den, men en ham, et lille menneske jeg nu forholder mig til på en helt anden måde - før var det bare en parasit der drænede mig for energi, nu er det min lille dreng jeg har i maven

Men det er jo forskelligt fra person til person hvordan man har det. Min mor ville heller ikke kende kønnet, og det har jeg stor respekt for. For mig var det bare vigtigt for at kunne forholde mig til det lille ny liv der vokser inden i mig.  

Anmeld

9. januar 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Ved den første kendte vi ikke kønnet, og det var da helt specielt kun at kunne gætte. Derudover var det en helt fantasktisk oplevelse for min daværende mand at være den, der fortalte mig, at det var en pige

Ved min søn havde jeg valgt at få det at vide, da jeg stod og skulle flytte til Danmark, og jeg ikke ville pakke alle pige-tingene, hvis det nu var en dreng, så helt klart af praktiske grunde, jeg fik det at vide.

Jeg skal ikke have flere børn, men hvis jeg skulle, ville jeg vælge ikke at kende kønnet igen, da det for mig er det mest "rigtige"

Anmeld

9. januar 2015

lineog4

Jeg kendte ikke de to førstes køn og kendte de to sidstes.

vil sige der var noget helt specielt ved ikke at kende kønnet, ved atd rømme om er barn hvor en essentiel oplysning manglede. DEt betød jeg den ene dag kunne være helt forelsket i tanken om en dreng og den næste i tanken om en pige alt efter hvad jeg havde spottet på indkøbsturen 

Og til fødslen var det fantastisk især med den ældste hvor fødslen var lidt lang, der fik jeg de sidste kræfter til at få presset ud for nu ville jeg vide hvad det var for en. 

Der er noget praktisk i at kende kønnet, men så er det heller ikke mere, for synes alligevel jeg havde mere lyst til at købe når jeg havde mødt den lille trold og set ham/hende.

skulle jeg have flere børn ville jeg prøve at overtale til vi ikke skulle kende kønnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.