"Fede Mor!.."

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Selv om du er rund,er det da på ingen måder ok at din 6 årige taler sådan til dig !

Du tog forhåbentlig en snak om gensidig respekt og om at mobning ikke er ok selv om det "bare" er familie?

Og så vil jeg sige at jeg kan anbefale Dukan især hvis man skal tabe sig meget- Jeg er medlem af den store grp og jeg har ikke kørt 100% dukan fordi det kan min krop ikke tåle men taber mig alligevel og mange derinde har tabt 10 kg pr måned. ( det gør man så kun i starten,men det giver blod på tanden og hjælper en til at fortsætte)

Under alle omstændigheder så giver protein mæthed og det er jo noget der er vigtigt for ikke at tabe motivationen.

Op med humøret og ta så en snak med din "møgunge" for det er ikke ok at mor sidder og er ulykkelig 

Tak for dit indlæg

Hun sagde selv undskyld bagefter,  så jeg fortalte hende stille og roligt at jeg var blevet ked af dét hun sagde men at jeg var glad for at hun havde sagt undskyld. 

Jeg kender slet ikke Dukan - kan du fortælle nærmere eller finde nogen links? 

Tak for 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Michella2 skriver:

Been there - are still there 

jeg kender udemærket den følelse du sidder med.. Min datter har selv sagt det til mig, og ja det gør hammer avs..

men jeg har valgt for over en måned siden at ændre på min overvægt, da den virkelig hænger mig langt ud af halsen!!

Op på hesten igen.. Du er ikke et dårligt menneske bare fordi du er overvægtig, og vægten (selvom den måske ikke føles sådan) er stadig i din magt at ændre, også selvom det er svært..

ville ikke gå forbi uden et 

du er altid velkommen til at skrive privat hvis du mangler en at dele op og nedture med, evt erfaringer hvis du gerne vil i gang med et varigt vægttab.. Jeg kæmper stadig 

Tusind tak for dit svar!  

Lige nu og her føles det umuligt at skulle ændre ret meget på vægten - måske det ser anderledes ud i morgen når jeg har sovet på det.

Tak for dit søde tilbud om at jeg må skrive til dig! Det kunne virkelig være rart at have én at dele det lidt med. 

Tak!  

Anmeld

8. januar 2015

esiuol22

At han elsker dig som du er, er da det bedste  så er det jo personligheden han elsker lige meget hvilken størrelse den kommer i, og din datter elsker dig også men skulle muligvis lige se hvordan du reagerede på den besked, så fortæl hende at det gør dig ked af det og spørg om der er nogle der har gjort hende ked af det.

Børn prøver ofte egne forældre af for at se hvordan de reagere, og ud fra det tager de selv holdning til hvad de syntes, afspejlet af hovedsaligt  deres forældre.

At du selv er utilfreds er en anden sag, og kan se der allerede er kommet en masse gode forslag til kostomlægning, kram fra en der er stører ind dig  og også har en kæreste der elsker mig på ligegyldig størrelse.

Anmeld

8. januar 2015

Milas14

Efter min sidste graviditet har jeg stadig ikke tabt mig de sidste 5-8 kg og mine drenge kalder osse mig for tyk .. 

Anmeld

8. januar 2015

Missy_B

Avs, dem må ikke ha været rar 

2 gode råd herfra (jeg har selv tabt 20 kg på 5 måneder på denne måde)

1) fjern ris og pasta HELT fra din kost i nogle måneder. Erstat det med blomkålsris (revet blomkål dampet i microovn) og pastinakstrimler (skrællet på en kartoffelskræller) kogt som pasta (alternativt kogt strimlet hvidkål). 

2) portionsanret din mad, 1 portion og thats it. Du behøver ikke veje maden, bare sørg for at vende dit hoved til en portion.

meget simple råd faktisk, som kan have stor effekt

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

esiuol22 skriver:

At han elsker dig som du er, er da det bedste  så er det jo personligheden han elsker lige meget hvilken størrelse den kommer i, og din datter elsker dig også men skulle muligvis lige se hvordan du reagerede på den besked, så fortæl hende at det gør dig ked af det og spørg om der er nogle der har gjort hende ked af det.

Børn prøver ofte egne forældre af for at se hvordan de reagere, og ud fra det tager de selv holdning til hvad de syntes, afspejlet af hovedsaligt  deres forældre.

At du selv er utilfreds er en anden sag, og kan se der allerede er kommet en masse gode forslag til kostomlægning, kram fra en der er stører ind dig  og også har en kæreste der elsker mig på ligegyldig størrelse.

Du har selvfølgelig ret  - det er jo en god ting at han holder af mig alligevel.  Men det kan være så svært for mig at tro på når jeg selv har det sådan.

Min datter har helt sikkert prøvet mig af og hun ved (heldigvis) ikke hvor ulykkelig jeg er. Vi talte om at jeg blev ked af det og hun undskyldte selv. 

Jeg er bare så pokkers bevidst om min størrelse hele tiden  

Så derfor tricker det jo også når det er dét emne hun bringer op.

Jeg er lige nu enormt bange for at hun kunne have hørt andre børn omtale mig som fed - for det skal ikke gå ud over mine børn 

Tak for 

Anmeld

8. januar 2015

LovingMikey

Ja, det var så hvad min 6-årige sagde til mig i dag - avs!  

Jeg ER fed, jeg ved det godt - 110 kg 

Ville gerne tabe mig, men overskuddet er der ikke.. ej heller opbakning fra manden..

Ønsker ikke at mine børn skal ende sådan som mig 

*Stort knus* 

Det gør altid hamre ondt at blive ramt på et ømt punkt.

Jeg har en faster som er til den store og bløde side, hendes dreng kom også med en kæk kommentar en dag om hendes vægt, hvor på hun svarede at hun var så stor fordi hun var fyldt med kærlighed, og så spurgte hun ham om han hellere vil undvære og have en tynd mor. - Det ville han jo ikke! Siden den dag har han forsvaret hende med at hun bare er dejlig og fyldt med kærlighed.

Selvom du lige nu måske føler at du godt kunne tabe dig, så elsker dine børn dig jo uanset hvad. Og børn er tit lidt for kække.

Men bare husk på at du er skøn som du er, og der er bare mere at elske 

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Missy_B skriver:

Avs, dem må ikke ha været rar 

2 gode råd herfra (jeg har selv tabt 20 kg på 5 måneder på denne måde)

1) fjern ris og pasta HELT fra din kost i nogle måneder. Erstat det med blomkålsris (revet blomkål dampet i microovn) og pastinakstrimler (skrællet på en kartoffelskræller) kogt som pasta (alternativt kogt strimlet hvidkål). 

2) portionsanret din mad, 1 portion og thats it. Du behøver ikke veje maden, bare sørg for at vende dit hoved til en portion.

meget simple råd faktisk, som kan have stor effekt

Hvor er det flot med dit vægttab- godt gået  

Du rammer lige hovedet på sømmet. Jeg overspiser eller "spiser med følelserne". 

Har jeg haft en hård dag, så spiser jeg voldsomt meget i smug.

Tak for de to meget anvendelige råd  

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

LovingMikey skriver:

*Stort knus* 

Det gør altid hamre ondt at blive ramt på et ømt punkt.

Jeg har en faster som er til den store og bløde side, hendes dreng kom også med en kæk kommentar en dag om hendes vægt, hvor på hun svarede at hun var så stor fordi hun var fyldt med kærlighed, og så spurgte hun ham om han hellere vil undvære og have en tynd mor. - Det ville han jo ikke! Siden den dag har han forsvaret hende med at hun bare er dejlig og fyldt med kærlighed.

Selvom du lige nu måske føler at du godt kunne tabe dig, så elsker dine børn dig jo uanset hvad. Og børn er tit lidt for kække.

Men bare husk på at du er skøn som du er, og der er bare mere at elske 

Åh, hvor var det en sød og fin kommentar!   

Tak fordi du delte den. 

Anmeld

8. januar 2015

esiuol22

Anonym skriver:

Du har selvfølgelig ret  - det er jo en god ting at han holder af mig alligevel.  Men det kan være så svært for mig at tro på når jeg selv har det sådan.

Min datter har helt sikkert prøvet mig af og hun ved (heldigvis) ikke hvor ulykkelig jeg er. Vi talte om at jeg blev ked af det og hun undskyldte selv. 

Jeg er bare så pokkers bevidst om min størrelse hele tiden  

Så derfor tricker det jo også når det er dét emne hun bringer op.

Jeg er lige nu enormt bange for at hun kunne have hørt andre børn omtale mig som fed - for det skal ikke gå ud over mine børn 

Tak for 

Det kan jo også være, det slet ikke er noget hun har hørt i forbindelse med dig, hvis hun har set nogle sige det til andre. Jeg har oplevet at et barn sage jeg var stor kan ikke lige huske formuleringen, og er da sikke på de andre børn omkring hørte det og ventede i spænding for hvad jeg ville sige til det. og da det var i en situation hvor vi skulle være stille sage jeg bare ja, og rettede ham mod forestillingen, så var det ikke så spændende mere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.