"Fede Mor!.."

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.265 visninger
21 svar
8 synes godt om
8. januar 2015

Anonym trådstarter

Ja, det var så hvad min 6-årige sagde til mig i dag - avs!  

Jeg ER fed, jeg ved det godt - 110 kg 

Ville gerne tabe mig, men overskuddet er der ikke.. ej heller opbakning fra manden..

Ønsker ikke at mine børn skal ende sådan som mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Ej, undskyld mit indlæg, men kan slet ikke holde op med at græde 

Anmeld

8. januar 2015

MarianneRubi

Avs ja den gør super ondt 

kunne du ikk starte i det små og ændre på dine madvaner?? 

Jeg har gjort det og kæresten spiser det samme selvom han ikk er med på vægttabet 

du kunne evt tilføje flere grønsager i din mad og tage mindre kartofler pasta og ris? Det har jeg gjort og jeg har smidt 13 kg jeg spiser alm hverdags mad ved siden af de grønsager der 

kunne det hjælpe lidt ? Det tager ikk ret meget overskud at gøre ?

Anmeld

8. januar 2015

WilliamDSTN

Anonym skriver:

Ja, det var så hvad min 6-årige sagde til mig i dag - avs!  

Jeg ER fed, jeg ved det godt - 110 kg 

Ville gerne tabe mig, men overskuddet er der ikke.. ej heller opbakning fra manden..

Ønsker ikke at mine børn skal ende sådan som mig 

da jeg var barn var min mor meget overvægtig, 120kg ca og jeg så aldrig min mor som tyk, min mor var blød og dejlig. 

Jeg fortæller dig det her fordi jeg ikk tror på at børn siger sådan noget af sig selv eller tænker sådan, dit barn må ha hørt en anden sige det om dig(undskyld) men jeg kan virkelig ikk se en anden løsning.

Spørg dit barn hvor h*n har hørt det fra?

Anmeld

8. januar 2015

Mother-love

Lige en  herfra.

du skal ikke tage det så tungt mht dit barn. For de mener det ikke på den måde.

jeg synes derimod det er lidt råddent af din mand at han ikke vil hjælpe dig.

men hvad med at ændre kosten? Det er altid en start og der hvor folk oftes taber sig mest.

så kan du altid sætte motion på når du har overskud til det.

altså maden behøver jo ikke være ultra sund. Men f.eks tænke over fedtstof og ikke lave sovs dagligt og så have meget mere grønt.

og hvis børnene f.eks har det svært med grønt. Så lav deres kartofler, ris og pasta og så prøv så vidt muligt at springe disse tomme kalorier over og spise grønsager istedet for.

og ellers spise magert kød som, kylling og kalkun. Man kan lave utrolig meget forskelligt med det.

f.eks laver jeg frikadeller af hakket kylling istedet for svinekød. Og det gør jeg faktisk kun fordi jeg synes de smager meget bedre og af mere end svinekøds frikadeller gør.

det er meget lidt der skal til, man skal bare gøre det til en vane og lade være med at tænke det er besværligt. For det er det faktisk slet ikke.

jeg har aldrig fået grønsager hjemmefra. Men idag kan jeg slet ikke spise noget aftensmad uden der bare er lidt grønsager. Og med tiden så bliver det bare naturligt og du vil savne hvis de ikke er der.

Anmeld

8. januar 2015

Carina:-)

Selv om du er rund,er det da på ingen måder ok at din 6 årige taler sådan til dig !

Du tog forhåbentlig en snak om gensidig respekt og om at mobning ikke er ok selv om det "bare" er familie?

Og så vil jeg sige at jeg kan anbefale Dukan især hvis man skal tabe sig meget- Jeg er medlem af den store grp og jeg har ikke kørt 100% dukan fordi det kan min krop ikke tåle men taber mig alligevel og mange derinde har tabt 10 kg pr måned. ( det gør man så kun i starten,men det giver blod på tanden og hjælper en til at fortsætte)

Under alle omstændigheder så giver protein mæthed og det er jo noget der er vigtigt for ikke at tabe motivationen.

Op med humøret og ta så en snak med din "møgunge" for det er ikke ok at mor sidder og er ulykkelig 

Anmeld

8. januar 2015

Michella2

Been there - are still there 

jeg kender udemærket den følelse du sidder med.. Min datter har selv sagt det til mig, og ja det gør hammer avs..

men jeg har valgt for over en måned siden at ændre på min overvægt, da den virkelig hænger mig langt ud af halsen!!

Op på hesten igen.. Du er ikke et dårligt menneske bare fordi du er overvægtig, og vægten (selvom den måske ikke føles sådan) er stadig i din magt at ændre, også selvom det er svært..

ville ikke gå forbi uden et 

du er altid velkommen til at skrive privat hvis du mangler en at dele op og nedture med, evt erfaringer hvis du gerne vil i gang med et varigt vægttab.. Jeg kæmper stadig 

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

MarianneRubi skriver:

Avs ja den gør super ondt 

kunne du ikk starte i det små og ændre på dine madvaner?? 

Jeg har gjort det og kæresten spiser det samme selvom han ikk er med på vægttabet 

du kunne evt tilføje flere grønsager i din mad og tage mindre kartofler pasta og ris? Det har jeg gjort og jeg har smidt 13 kg jeg spiser alm hverdags mad ved siden af de grønsager der 

kunne det hjælpe lidt ? Det tager ikk ret meget overskud at gøre ?

Tak for dit svar - hvor er det flot med dit vægttab!  

Jeg skal også starte i det små, så det er nok en god idé med flere grøntsager til hverdag.

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Nørreslet skriver:

da jeg var barn var min mor meget overvægtig, 120kg ca og jeg så aldrig min mor som tyk, min mor var blød og dejlig. 

Jeg fortæller dig det her fordi jeg ikk tror på at børn siger sådan noget af sig selv eller tænker sådan, dit barn må ha hørt en anden sige det om dig(undskyld) men jeg kan virkelig ikk se en anden løsning.

Spørg dit barn hvor h*n har hørt det fra?

Ja, det er muligt at hun har hørt andre børn sige det om mig.

For et års tid siden troede det halve af vores lille by også at jeg var gravid igen. Simpelthen så skamfuldt at få et ' Tillykke' for tiende gang og jeg i virkeligheden bare var tyk  

Gid jeg dog bare kunne grave mig ned nogle gange! 

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Mother-love skriver:

Lige en  herfra.

du skal ikke tage det så tungt mht dit barn. For de mener det ikke på den måde.

jeg synes derimod det er lidt råddent af din mand at han ikke vil hjælpe dig.

men hvad med at ændre kosten? Det er altid en start og der hvor folk oftes taber sig mest.

så kan du altid sætte motion på når du har overskud til det.

altså maden behøver jo ikke være ultra sund. Men f.eks tænke over fedtstof og ikke lave sovs dagligt og så have meget mere grønt.

og hvis børnene f.eks har det svært med grønt. Så lav deres kartofler, ris og pasta og så prøv så vidt muligt at springe disse tomme kalorier over og spise grønsager istedet for.

og ellers spise magert kød som, kylling og kalkun. Man kan lave utrolig meget forskelligt med det.

f.eks laver jeg frikadeller af hakket kylling istedet for svinekød. Og det gør jeg faktisk kun fordi jeg synes de smager meget bedre og af mere end svinekøds frikadeller gør.

det er meget lidt der skal til, man skal bare gøre det til en vane og lade være med at tænke det er besværligt. For det er det faktisk slet ikke.

jeg har aldrig fået grønsager hjemmefra. Men idag kan jeg slet ikke spise noget aftensmad uden der bare er lidt grønsager. Og med tiden så bliver det bare naturligt og du vil savne hvis de ikke er der.

1000 tak for dit svar.

Jeg ved godt at hun ikke sagde det for at gøre mig ked af det. Egentlig er jeg nok bare ked af at hun har ret 

Jeg vil læse dit indlæg igen i morgen når jeg har fået sovet lidt.

Min mand, tror jeg, har en lidt misforstået kærlighed - han siger at han elsker mig som jeg er. Det gør mig både glad og ked af det. For jeg elsker mig ikke som jeg er.. 

Tak! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.